Wat geven jullie je kind te drinken?

Ryan krijgt

- opvolgmelk
- Roosvicee
- diksap
- soms wicky

thee en water drinkt hij niet

Was vorige week bij de tandarts en zij vertelde mij dat appelsap het aller, aller, aller slechtste is voor de tanden van je kind. Cola is nog slechter maar ik neem aan dat dat de kinderen niet tot nauwelijks krijgen. Oo alle sapjes, vruchtendranken en zelfs diksap is slecht voor het glazuur (dit geld ook voor volwassenen). Wat kunnen we dan geven zul je je afvragen? M.b.t tanden kan een kind onbeperkt water, alle soorten thee en melk drinken.
Mijn zoon krijgt trouwens water, thee en af en toe diksap of roosvicee.

Groet van Ietje.

Feline krijgt poedermelk (3), halfvolle malk, water en thee. Ik geefr zelf geen diksap, is gewoon slecht voor de tandjes en ze drinkt water en thee, dus ze krijgt niks anders. Op de creche krijgt ze wel diksap en soms van mijn man ook.

groetjes Mariska

halvolle melk(lianne is bijna    13 maand alweer)
diksap(klein  beetje diksap,aangelengd met veel water)
als we weg zijn en haar beker is leeg,appelsap of vruchtensap.
gr. marjo

Mijn zoontje drinkt:

opvolgmelk met pap,
roosvice (diksap vind hij niet lekker)
yoghidrink en dan de perziksmaak, omdat hij melk gewoon echt niet moet!
verder af en toe water, slokje Spa&Fruit of Dubbeldrank, maar dan pikt hij van mijn glas!

Meer krijgt hij niet, alles is slecht voor je tanden, zolang je 's avonds gewoon goed poetst is er niets aan de hand! Ik heb van jongs af aan alleen maar appelsap gedronken ( ik lust geen prik) en heb tot nu toe maar 2 gaatjes gehad....dus is maar net hoe je met je gebit omgaat!!

Groetjes

quote: ietje75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-06-2008 15:32:33'));

Was vorige week bij de tandarts en zij vertelde mij dat appelsap het aller, aller, aller slechtste is voor de tanden van je kind. Cola is nog slechter maar ik neem aan dat dat de kinderen niet tot nauwelijks krijgen. Oo alle sapjes, vruchtendranken en zelfs diksap is slecht voor het glazuur (dit geld ook voor volwassenen). Wat kunnen we dan geven zul je je afvragen? M.b.t tanden kan een kind onbeperkt water, alle soorten thee en melk drinken.

Groet van Ietje.

Ook melk is slecht voor de tanden. Die maken ook het glazuur week. Daarom is het zo belangrijk vastgezette tijden voor eten en drinken te hebben. En dus niet de hele dag te laten lurken.

Eline krijgt alleen nog maar opvolgmelk. Dat krijgt ze al nauwelijks op. Ze drinkt niet zo heel veel.

quote: MOONPOONTJE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-06-2008 09:44:56'));

quote: ietje75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-06-2008 15:32:33'));

Groet van Ietje.

Ook melk is slecht voor de tanden. Die maken ook het glazuur week. Daarom is het zo belangrijk vastgezette tijden voor eten en drinken te hebben. En dus niet de hele dag te laten lurken.

Eline krijgt alleen nog maar opvolgmelk. Dat krijgt ze al nauwelijks op. Ze drinkt niet zo heel veel.

Dit is wat duidelijker in kleur.....

Terug
Bovenaan