Wat geven jullie je kind te drinken?

hai hai

Hier een dec mama.  
Ik snap dat jullie het beste voor je kindje willen.
Maar hoelang willen jullie dat vol huiden om die dranken niet te geven?
Natuurlijk zijn er een hoop dingen slecht voor je kindje, maar omdat helemaal niet meer te geven? Ik weet het niet. Je kindje krijgt straks ook een eigen wil....

Ik ben ook niet anti diksap en zo. Alleen wel op vaste tijden en niet te veel. Dat heb ik bij mijn oudste ook gedaan. Ik ben niet zon moeder die met kind gaat wandelen en dat kind zit aan een flesje limonade te lurken. Eten en drinken doen we met zn allen, gewoon aan tafel. Hebben ze daarna nog dorst, krijgen ze water.

Mijn zoontje van 6 drinkt dus ook geen cola.. Terwijl neefje van 4 dat wel drinkt. Ik vind dat nergens voor nodig. Bovendien drinken wij die rommel zelf ook niet. Mijn zoontje van 6 krijgt bij het ontbijt water, tussendoor wat limonade, bij de lunch een beker melk, uit school thee en bij het warme eten ook gewoon water. Haha, vroeger kregen wij enkel op zaterdag een glaasje limonade en een klein bakje chips. De rest van de week kregen we water en thee en melk . Maar ja, ik was toen ik klein was ook niet dik, en ik zie nu wel al heel veel dikke kinderen.

Tegenhouden kan je het niet, maar je kunt het wel structuur geven.

Ik ben echt niet moeilijk verder, hij mag ook best wel eens een snoepje, maar wel op vaste tijden en niet de hele dag door dat gekauw.

quote: EJ1983 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-06-2008 10:05:00'));

hai hai

Hier een dec mama.  
Ik snap dat jullie het beste voor je kindje willen.
Maar hoelang willen jullie dat vol huiden om die dranken niet te geven?
Natuurlijk zijn er een hoop dingen slecht voor je kindje, maar omdat helemaal niet meer te geven? Ik weet het niet. Je kindje krijgt straks ook een eigen wil....

Hoi,

mijn oudste zoon is nu acht jaar en zijn broer is bijna zes en ze krijgen  af en toe met een verjaardag een glaasje cola en verder drinkten ze bij het ontbijt en de lunch en het avondeten een beker melk en mag  s'morgens mee naar school een beker roosvicee op advies van de huisarts en kinderarts (zit veel vit. C in en is goed voor de opname van ijzer, helaas hebben we hier aanleg voor laag ijzergehalte). Verder drinken ze water en s'middags als ze uit school komen ook thee. We drinken trouwens alleen rooibosthee. Daarbij krijgen ze dan een volkorenbiscuitje of een doosje rozijntjes.

Ze mogen dan wel een eigen wil krijgen maar wij zijn er juist om hun daarin te begeleiden en te sturen. Zo krijgen ze ook geen suiker in de thee, alleen als ze ziek zijn en veel hebben overgegeven, dit is ook op advies van de arts.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan