Wat ik niet snap!!!

Dag dames,
Weet je waar ik nou echt niet met m'n verstand bij kan, vrouwen die geen rekening houden met hun zwangerschap.
Hier op het forum lees je regelmatig dingen over alcohol en gezonde voeding. Ik zelf ben iemand die als ik eenmaal zwanger ben hier echt rekening mee ga houden. Soms zie je vrouwen die ondanks dat ze zwanger zijn sommige dingen niet kunnen laten. Zo zie je vrouwen die als een ketter door blijven roken en zich met de regelmaat lam zuipen. Ik kan me hier zo ontzettend boos over maken gghhhhhrrr.
Het is een wondertje wat er in je groeit en dat zal je dan even zelf naar de malle moer helpen. Sorry voor mijn uitbarstingen maar kan hier echt niet vrolijk van worden.
Zelf ben ik anderhalf jaar geleden gestopt met roken mede met het vooruitzicht op kinderen. Je hoort namelijk ook vaak dat als mensen stoppen omdat ze zwanger zijn er veel stress bij komt kijken wat ik wilde vermijden. Ik drink met de regelmaat lekker een rood wijntje maar ook dat ga ik als ik zwanger raak ook mooi laten.
Misschien is dit wel een discussie waard???
Er zijn misschien vrouwen die hier anders over denken en ook dat zou ik graag willen horen.

Groetjes,
Ank
 
Kijk, hier ben ik het nou helemaal mee eens !!! Ik ben zelf in januari (nee niet 1 jan maar 5 jan) gestopt met roken. Elke maand denk aan mijn eten en drinken. Ik eet geen filet american meer. Zo heel af en toe vond ik dat wel eens lekker maar sinds we met onze kinderwens bezig zijn prakkezeer ik er niet aan. Rauw vlees en rauwe kaas niet meer. Zelfs mijn vriend zegt weleens "mag je dat wel hebben ??". Lief hé, die bezorgdheid. En volgens hem konden we maar beter op gaan letten met zout. Ook ik drink nu nog weleens een glaasje wijn maar als ik zwanger ben zal ik dat zeker laten !!!!! Dus Ank, wat mij betreft heb je helemaal gelijk !!!! Ik vind dit ook wel een discussie waard !!

Hoe is het met je ?? Met gaat alles goed. Morgen lekker vrij. Lekker de radio op standje oorverdovend en lekker in huis aan de gang. S'avonds krijgen we visite, dus moet nog maar even met de zwabber door huis. Als ik tijd heb, kom ik morgen nog wel even op het net.

Groetjes, knuffies & weltrusten Biaggi
 
Hoi Ank,

Ik wil graag op je bericht reageren. Ik zit namelijk met het volgende.

Gisteren was ik best even bang. Ik heb de afgelopen weken af en toe een glaasje wijn gedronken om een beetje te kunnen ontspannen (doe ik nogal moeilijk). Ik las op twee sites van professors dat alcohol erg schadelijk is in de eerste weken van de ontwikkeling van de foetus. Op andere sites staat juist dat een glaasje wijn in het begin geen kwaad kan. Kortom ik heb nog een paar uur op internet doorgebracht en mijn conclusie is: Het beste is om geen alcohol te drinken als je zwanger wil worden. Echter wil je zwanger worden en ontspan je moeilijk dan kan je een glaasje wijn drinken, want dat heeft een ontspannend effect op je lichaam. Ben je zwanger en heb je een tot twee glaasjes wijn per dag gedronken dan kan dat geen kwaad maar het is beter om vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent niets meer te drinken.

Ik dacht steeds, huh ik ben toch niet zwanger, dus dat glaasje wijn kan wel. En nu ben ik voor de eerste keer over tijd en baal ik als een stekker dat ik het wel heb gedaan.

Kortom mijn conclusie: Drink absoluut niet tenzij..

En dan nog, als je weet dat je zwanger bent, dan drink je toch niet meer?? Dit is niet goed voor het kind en kunnen allerlei afwijkingen ontstaan. Het slechtste is roken en een vriendin van mij heeft tot in de negende maand gerookt. Gewoon omdat ze er niet af kon blijven, zo zwak, dat kind mankeert nu ook het e.e.a. Zelf ben ik ook jaren geleden al gestopt met roken, met het oog op later zwanger worden. Mogen we best trots op zijn, vind je niet?

Groeten
 
Pfffff, hier wordt ik toch zooooo moe van! Mensen die zich maar blijven opwinden over vrouwen die roken tijdens de zwangerschap!! Er zijn hier al zoveel discussies over geweest en ik denk dat iedereen zijn eigen beslissing mag maken. En natuurlijk zijn eigen mening mag hebben. Ik ben zelf 13 weken zwanger en rook ongeveer 5 sigaretten per dag. Terwijl ik bijna een pakje per dag rookte. Nu kwam mijn zwangerschap onverwachts dus ik heb me niet kunnen voorbereiden op het stoppen met roken. Ik was het wel van plan als we serieus met zwanger raken zouden beginnen. Maar dat is dus anders gegaan. Ik vind niet dat jij kan oordelen over een ander en wat ik al zei: we hebben hier al meerdere malen een discussie over gehad. Dus LAAT HET RUSTEN je bereikt er echt niks mee. Ik ga in ieder geval niet stoppen met roken door jou berichtje. Je wekt er alleen maar agressieve reacties mee op. En we willen het hier toch echt gezellig houden!!!!

Groetjes, Tanja
 
Ik vind het echt niet normaal als je blijft roken terwijl je zwanger bent. Weet je wel wat je je kind daarmee aandoet? Ze hebben tests gedaan, met echo''s terwijl vrouwen rookten. Je zag dat kindje helemaal in elkaar krimpen op het moment dat de vrouw een trek van haar sigaret nam. Ik vind dat dus gewoon mishandeling van je ongeboren kind!!!
 
Hoi Hoi,

Ik kom zelf van het zwanger zijn forum en heb er 19 maanden over gedaan om zwanger te raken. Behoorlijk zenuwslopend. Ik ben toen niet gestopt met roken, maar heb altijd gezegd dat ik zou stoppen zodra ik zwanger ben. Mijn huisarts had namelijk verteld dat als je er teveel mee bezig bent (en automatisch denk je er meer aan al sje dan iemand ziet roken) dat het moeilijker lukt. Ook dronk ik af en toe (1x in de 6 maanden ofzo) een glaasje wijn.
Nu ben ik zwanger en ik ben ook inderdaad gestopt met roken, drink geen alcohol meer (laatste was in september vorig jaar, dus toen was ik nog niet zwanger), eet geen rauw vlees en verschoon de kattenbak ook niet meer.
Maar goed, sommigen doen het anders, ik doe het zo. Ik wilde me namelijk niet schuldig voelen als er toch iets met mijn kindje mankeert (bijvoorbeeld allergie).

Succes allemaal!!!

Liefs Mariska 2
 
Hoi Mariska 2,
Nou echt meid, petje af hoor. Ik vind het heel knap van je dat je zo meteen bent gestopt met die "slechte" dingen. Het is inderdaad vaak makkelijk praten als je niet meer rookt maar zwangerschap is toch wel een heeeeel goed excuus om te stoppen.

en Tanja,
Het is ook helemaal niet mijn bedoeling dat jij gaat stoppen met roken door mijn berichtje. Wat je met je eigen lijf doet moet je helemaal zelf weten . Wat ik alleen het moeilijke vind aan dit soort dingen is dat het niet alleen jezelf aangaat maar ook je kindje.
Dat is ook de rede datik al langer ben gestop. Stoppen met roken doe je nou eenmaal niet zo maar en kan veel stress met zich mee brengen. Al die stress kan ook niet goed zijn voor de zwangerschap.
Wel wil ik je nog feliciteren met je zwangerschap en ik hoop gewoon van harte dat ook jij gewoon een gezond kindje krijgt.

Lieve Biaggi,
Wij 'kennen'elkaar nu al langzamerhand een beetje, leuk is dat.
Ik pak nu nog wel soms een wijntje, maar dan inderdaad gewoon 1. Ik drink dan ook een rood wijntje en dat schijnt helemaal niet zo slecht te zijn. Als ik eenmaal zwanger ben wil ik gewoon helemaal het risico niet nemen dus pak ik gewoon negen maanden niks.
Nou, nog 1 week voor onze NOD, jij woensdag en ik dinsdag. We duimen voor elkaar, goed!
Ik heb alleen niet het gevoel dat het raak is deze maand en wel heeeeeel veel, lekker geklust. Ook ik heb de luxe schoolvakanties net als jij en ga morgen ook m'n huis en tuin een grote beurd geven.

Liefs, Ank
 
Terug
Bovenaan