Wat ik niet snap!!!

hoi hoi ik ben een tijdje niet op het forum geweest omdat ik er te veel mee bezig was,ik ben een roker,ik drink geen alcohol en ben me voeding zo goed mogelijk aan het aanpassen voor als het mocht lukken,ik weet zelf als roker hoe moeilijk het is om te stoppen heb verschillende behandelingen gehad helpt niet,ik begrijp je reaktie hoor heel goed want het is niet goed om te roken als je zwanger bent ik zal er ook voor 1000%voor vecten om niet te roken ben al aan het minderen ,maar begrijp ook de mensen die roken als ze zwanger zijn ,gr manuela
 
Hoi hoi,

Nou, ik ben een periode gestopt met roken i.v.m. het zwanger worden. Toen het na 8 maanden niet lukte uit frustratie weer begonnen met roken. Na 12 maanden eindelijk zwanger en wat heb ik spijt dat ik na 8 maanden weer begonnen ben... Ben nu erg verslaafd en kan er niet van af blijven. Ben wel net als Tanja geminderd naar 6 á 8 sigaretten per dag en dat is inderdaad na 30 p.d. al heel wat. Ik bala wel van mezelf soms maar goed, als ik ga stoppen heb ik zo'n stress en ontwenningsverschijnselen dat dat ook niet echt goed is voor mijn kindje hoor!
 
Jeetje zeg wat een discussies .... haha

Ik rook zelf gelukkig niet en zal zeker stoppen met drinken als ik zwanger ben.

Zelf begrijp ik aan de ene kant niet dat vrouwen blijven roken als ze zwanger zijn, maar aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat het heel moeilijk is.

Mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap van mijn oudere zus en zij is ruim 3 mnd te vroeg geboren. Mijn moeder voelde zich erg schuldig en dacht dat het door het roken kwam. Toen ze zwanger was van mij is ze accuut gestopt en ik kwam maar een week te vroeg (ik wou geen kerst kind worden haha). Er is nooit bewezen dat het door het roken kwam, maar ik zou de vrouwen die roken toch willen vragen om goed na te denken. Als je al geminderd bent van 1 pakje per dag naar 5 sigaretten per dag, moet helemaal stoppen toch ook lukken. Het gaat tenslotte om de gezondheid van je kind.

Maar goed dat moet iedereen voor zich zelf weten. Dit wou ik alleen ff kwijt

Sterkte allemaal
Lilian
 
Daarom is dit zo'n moeilijk onderwerp eigenlijk. Ik zeg al, ik ben gestopt met het vooruitzicht op kinderen. Ik weet dus zelf uit ervaring hoe moeilijk het is om te stoppen.

Anoniem,
Ik ben ervan overtuigd dat stress ook heel slecht is voor een ongeboren kindje.

Ank
 
Ieder voor zich inderdaad, maar ik begrijp het echt niet. Waarom zou je al die moeite doen om zwanger te worden en daarna het risico te lopen je kind te beschadigen?

Misschien wat overdreven, maar ik ben december 2002 al gestopt (13 jaar lang 20/25 cigs per dag naar helemaal niks) omdat ik toen al wist dat ik dit jaar zwanger wilde worden. Je kan er maar beter voor zorgen dat al die troep zo veel mogelijk je lijf uit is.

Mensen die niet stoppen met roken en overmatig drinken vind ik egoïstisch en zwak. Je kind verdient beter en als je het echt wilt zal het je lukken.

Wie ben ik te oordelen over een ander? Niemand, maar mijn mening geven mag gelukkig wel.

Denk er aan dat als je kind wat mankeert je je de rest van je leven schuldig zal voelen en een simpel iets als te stoppen is hier toch wel een heel gemakkelijke remedie voor.
 
Ja vooral lekker door blijven roken en van alles kan er gebeuren. Ik heb zelf een te vroeg geboren kindje en geloof mij als dat je overkomt voel je je al schuldig genoeg. Laat staan als je dan ook nog hebt gerookt of iets dergelijks waarvan je zelf ook wel weet dat het niet goed is.............XXX
 
Hoi Ank,

ook ik begrijp heel goed dat je daar boos om wordt, maar wat ik nog erger vindt is van die "wijven"die hun kindje van een paar weken mee nemen in de auto, raampje dicht en lekker een sigaretje opsteken!! Die zijn naar mijn mening niet echt lekker bij hun hoofd! Ik ben zelf astma patient maar ik kan me dus goed voorstellen hoe dat voor zo een kleinte moet zijn.

Zo dat moest er even uit!

Liefs chris
 
Terug
Bovenaan