Wat is er aan de hand met mijn meisje---> peuterpubertijd?? Of...??

Hallo dames,

De laatste tijd valt me het moeder zijn zwaar.
Tyche gilt als ze haar zin niet krijgt. En hard!
Ze slaat, knijpt, krabt, bijt me en trekt aan de haren.

Ook zet ze het soms op een huilen terwijl er (volgens mij) niks aan de hand is.

Voorheen kon ze zich goed zelf vermaken. En ook met anderen spelen. Nu wil ze niet meer met mij spelen maar ook niet meer alleen.
Ik probeer haar nieuwe dingen aan te bieden, vol uitdaging, of net niet.. helemaal niks wil ze.

Soms weet ik ook niet goed wat ik moet doen met haar. Ik kleur met haar. We gaan wandelen, naar de speeltuin... Soms vind ik het wel jammer dat ik geen contact heb met andere mama's met kindjes. Ik ben de enige in de familie en vriendengroep... Als dit anders was dan had Tyche vriendjes of vriendinnetjes.

Ik kan natuurlijk vanmiddag bij Esmee op de koffie gaan maar die stap is me best groot omdat andere mama's elkaar al kennen. Slaat waarschijnlijk nergens op maar zo denk ik dan. (hoezo onzeker haha, nee hoor, valt de laatste tijd wel mee).

Soms denk ik dat Tyche allemaal al dingen wil doen die ze niet kan en dat ze daarom zo boos wordt. Soms denk ik ook dat er 'meer' is maar dat is bijna zeker niet want doorgaans is ze gewoon een lekker lief leuk grappig meisje die heel sociaal is ingesteld... zucht.

Is mijn kind de enige die zo is... of heb ik 'lotgenoten' haha.

Groetjes Kirsten mv Tyche

Hoi Kirsten,

Ik heb hier geen ervaringen  mee, maar ik wil alleen tegen je zeggen dat ik denk dat je met open armen ontvangen wordt bij Esmee!! En dat het vast heel erg gezellig is.

Heb ook geen contact met jonge moeders bij mij in de buurt en ik mis dat wel een beetje....

Succes!

O begrijp me niet verkeerd hoor. Ik weet ook wel dat bij Esmee de deur open staat maar het is meer dat ik dat dan niet durf en ik zou het fijn vinden iemand hier in het dorp te hebben ofzo snappie?
Waar woon jij dan?

ik heb het meer gelezen op het forum maar die topics zullen al wel op pagina ?? staan...
lastig hoor, hier nog geen last ermee maar denk dat het nog wel komt, we merken de laatste tijd dat Ivar ongelooflijk zijn grenzen aan het verkennen is en echt ondeugend aan het worden is...

hopelijk hebben andere mama's tips voor je!

liefs Jenneke

hoi kirsten,

hier is een lotgenoot!
devany kan er de laatste tijd ook wat van, precies hetzelfde verhaal: bijten, krabben slaan en zelfs knijpen.
ik heb dit ook meegemaakt met jaleesa (6jr), dus ik weet dat het "normaal" is.
goed nieuws, het gaat over!!!!!!!!!!!
ik denk ook dat voornamelijk komt , omdat ze zoveel duidelijk willen maken en nog niet weten hoe.
maak je niet teveel zorgen, want je bent dus niet de enige.

heel veel succes met je meisje.
komt allemaal goed!

groetjes van miranda mv jaleesa en devany.

Hier nog een lotgenoot qua het krabben, bijten en slaan! Is inderdaad peuter-puberteit!
Bij Thomas was het zelfs pre-peuter-puberteit volgens het CB... zo vroeg was ie ermee! Ik heb weleens tranen met tuiten gejankt hoor, na zo'n krab en bijt-aanval; gewoon uit machteloosheid.... Het ergste was nog wel dat ie een voorkeur had voor mij, waren ik en mijn hormonen niet erg happy mee kan ik je vertellen! (Lang leve de uitleg dus uit het topic opvoeden: Het is echt gericht op degene van ze houden en het meeste zien...) Heb je nu even helemaal niets aan vrees ik??? Het heeft hier ook wel enige tijd aangehouden, maar nu is ie zo lief voor me, hij aait, knuffelt en kust en komt om de haverklap even
"vrijkousen" met zijn mamsie! Er gloort echt hoop....

Dikke kus Marieke

Oh ja!!! En lekker op tijd.... Gewoon naar Esmé gaan!!! De makkelijkste manier om mensen te leren kennen inderdaad.... ( en kan meiske even lekker spelen met andere koters en mama gewoon een leuke middag hebben met ook allemaal nieuwe vriendinnetjes!!)

Hoi Kirsten,

De stap is kleiner dan je denkt om vanmiddag langs te komen..
Er komen maar 3 mama's dus zo druk is het niet.
En dié komen ken je eigenlijk al heel lang, welliswaar via het forum.

Je kunt het wel steeds voor je uit schuiven omdat je er erg tegenaan hikt, en dat terwijl het je eigenlijk heel leuk lijkt, maar dan komt het er nooit van..

Het is nu dus maar een klein groepje, volgende keer iets meer en voor je het weet hobbel je tussen de grote forumdagmeute in!

Dus pak lekker je boeltje en kom ook gezellig!
Mail me maar als je het adres wilt.

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan