Wat is er aan de hand met mijn meisje---> peuterpubertijd?? Of...??

hoi

ik heb ook zo'n dochter die bijt krabt slaat en haren trekt en die vooral heel erg jaloers is op grote broer en zus
zodra een van ehn bij mij komt zitten wurmt ze zich er tussen of duwt ze gewoon weg

ook als ze haar zin niet krijgt gaat ze heel dramatisch op de grond liggen huilen
ik negeer haar dan en loop gewoon bij haar weg das het beste wat werkt want dan is het ineens over

hier trouwens ook weinig contact met moeders met kleine kinderen de meeste mensen waar ik contact mee heb hebben al grotere kinderen

vind het soms ook wel jammer elise heeft eigenlijk ook geen kleine vriendjes of vriendinnetjes om mee te spelen

groetjes saskia

hoi Kirsten,

Ik ben een hele lange tijd weggeweest maar ik las altijd mee op de achtergrond... En ik las jou stukje en ik moest weer f reageren. Ik herken het van jou.
Enzo heeft precies hetzelfde pas gehad. Echt heeeel vervelend. Hij huilde om echt niks, stampvoeten en gillen. En mij slaan als hij een rotbui had. En verder vloog en vanalles door de kamer heen.Het is nu gelukkig weer een stuk beter, op die huilbuien (lees; zeurbuien) na.
Tis soms heel moeilijk omdat ik ook vanalles en nog wat met hem doe.... Maar ja, het is inderdaad tijdelijk, een kleine geruststelling....
Maar ik herken ook dat van jouzelf. Ik ken ook geen moeders met kleintjes als die van mij. Kennisen hebben al oudere kinderen en verder is in het dorp ook niemand die ik ken met kleintjes. Ik hoop dat het veranderd als hij naar de peuterspeelzaal gaat.Maar tot die tijd is het soms best wel stilletjes....
Ik heb in de tijd bewust gekozen om thuis te blijven tot Enzo naar school gaar, maar het knaagt nu wel.En ik ook verlegen om een eerste stap te zetten.
Nou ja, wel fijn om ff mijn hart te luchten, hi hi hi

Liefs
Di Silva

Hiya Kirsten!

Max is een ontzettende knuffelkont, hij kan de keuken niet uitlopen zonder een hartelijk "Bye Bye" te roepen, en zelfs de vuilnismannen krijgen enthousiaste kushandjes door het raam (haha hij roept dan ook heel hard PAPA naar ze, zit ik daar met het schaamrood op de kaken achter het raam) Anyway.....hij doet het ook, bijten, slaan en krabben. En alleen maar bij mij, bij papa doet ie dat nooit. En ook al weet ik rationeel dat het niet persoonlijk is het kwetst me toch een beetje. Hij weet nu wel dat ik het niet leuk vindt want gelijk nadat ie me slaat of krabt zegt ie "ieff doe" (lief doen) en dan krijg ik een kwijlkus. Ik denk dat het voornamelijk frustatie is, hij wil dingen doen waar hij niet bij kan, en heeft dus mij nodig om hem op te tillen en soms heb ik daar ff geen tijd voor. Of hij is heel druk met belangrijke zaken (zoals zijn blokjes in de kattenbak proppen) en dan haal ik het in mijn hoofd dat zijn poepluier veschoont moet worden. Daar is hij het dan niet mee eens dus op weg naar zijn kamertje probeert ie me steeds in mijn nek te klauwen en krabben. Maar ik weet zeker, het is geen agressie, medeleven en je in een ander verplaatsen zijn dingen die ze later pas leren dus het dringt niet echt door dat ze je expres pijn aan het doen zijn.

Dus inderdaad, weer een van die oh zo leuke fases waar ze doorheen moeten.

succes :) Ajuus, ilja

ik wil nog even reageren op het vreemde mensen ontmoeten, het is idd eng en niet zo leuk in het begin, maar doe het gewoon een keer en zie dan dat het meevalt!
laatst heb ik me out of the blue aangemeld voor een kookclub hier in Harderwijk, nou het waren allemaal super gezellige meiden en ik heb heerlijk gegeten! ik hoef ze echt niet elke week te zien, maar af en toe...

daarnaast zie ook af en toe nog de 2 meiden met wie op zwangerschapscursus heb gezeten (waren maar met z'n 3-en, was mensendieck), voordeel is dat die kindjes in dezelfde leeftijd zijn en dan kun je zoveel problemen herkennen en delen!

ik heb dit probleem laatst ook een keer met mijn psycholoog besproken en die vertelde hetzelfde te hebben gehad en toen de kinderen naar school gingen, legde ze veel meer contacten omdat je natuurlijk 2 of 4 x op een dag bij het schoolplein staat te wachten!!

en gelukkig is Nederland niet zo heel groot, dus een uur of 2 uur rijden en je hebt een paar uur plezier met de forumdames! nu ben ik weer gewend veel te rijden ivm mijn reisafstand naar het werk en ouders die ver uit de buurt wonen, dus voor mij zal het waarschijnlijk minder vervelend zijn

liefs Jenneke

hoi kirsten
ik herken je verhaal helemaal En vooral dat stukje peuter puberteit marek gilt knijpt etc hier vaak de hele boel bij elkaar en waarom  vaak indedaad omdat hij zijn zin niet krijgt en soms ook om niks Maar op het kdv doet hij dit bijna niet eigenlijk
En bij ons in de vriendengroep is marek de jongste dus ik heb ook niet echt mensen om me heen die ze in de zelfde leeftijd hebben soms best jammer
Maar forumdagen zijn gezellig joh volgende keer lekker gaan is leuk voor jou en voor tyche
liefs mira mv marek

Ja ook hier heeeeel herkenbaar!!
Mike gilt om alles, vooral als ie zn zin niet krijgt, gooit zich dan op de grond en gilt/huilt echt hartverscheurend.
Ook het eten is de laatste tijd een drama, voor het avondeten. De rest eet ie wel aardig.
Hoewel fruit er ook met minder plezier in gaat...mmmmhh.
We zetten mike nu in zn kinderstoel op de gang voor een aantal minuten.
Waarom in zn kinderstoel...tja zouden we dat niet doen dan is het op de gang zitten een feestje, de trap op, aan spulletjes zitten wat niet mag...dus daarom zn kinderstoel...helpt wel aardig.
Zal idd wel een fase zijn maar ook wij hier in Hoogezand hopen dat het geen lange fase zal zijn ..ppffffff

liefs jen mv mike

Ik herken echt veel in jullie verhalen.. ook het achterover gooien enzo.. Pff.
Dankjewel voor jullie lieve berichtjes. Had echt even een steuntje (hele duw) in de rug nodig!! Fijn forum is dit toch maar!

Liefs Kirsten

Lieve Tess
Lees mijn reactie bij Cissy maar...
Ik was diegene die toen schreef of er nog meer mama's waren met terror kindjes....!
Ik denk dat Evi er gewoon erg vlot bij was met abnormaal vervelend gedrag haha... en dat nu langzamerhand alle dreumessen eens even willen laten zien dat het om IKKE gaat!
Kop op meis, er niet tegen blijven vechten, tuurlijk word je er moe van, snap ik! maar toch.. komen er weer betere tijden (sprak ik hoopvol want momenteel is het weer een draak! maar wel eentje waar ik heeeeeel veeeel van hou...)
Kop op meis en wees trots op je ettertje haha
xxx

Terug
Bovenaan