wat is er toch aan de hand?

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's.

Vd week schreef ik eern topic over dat mijn dochter de fles weigert en slaat naar de lepel.. dit is nog steeds het geval! alles heb ik al geprobeert, maar ze weigert de fles, en eet met veel moeite.. de pap, fruit/groente en toetje gaan nog enigzins maar die fles is een drama.. ik word er zelf na 1.5 week echt moedeloss en bezorgt van., en dan maar zeggen dat ik me niet druk moet maken.. is heel moeilijk.. ik weet me soms geen raad meer en dan probeer ik weer vanalles... totdat het dan soms een keer lukt en dan ben ik echt heel blij.. maar tot nu heb ik geen oplossing.. even voorop gesteld ben inmiddels drie keer bij de dokter geweest met haar,en ook bij de weekendarts( denk dan zie ik een ander, misschien dat hij/zij wel kan helpen) maar ze is verder zo gezond als een visje zeggen ze.. ze heeft wel een verkoudheidje( is al een stuk minder ) maar ze hoest nog en voor dat ze ging hoesten begon ze dus al met minder eten en drinken.. eerst kon ik alles wat ze leit staan vd fles aanvullen met pap maar dat wil ze nu ook niet meer..

Gister heeft ze 1 potje fruit, half bordje pap, groente/danoontje en later toch een fles 180 cc op.. maar alles met heel veel jengelen/huilen echt niet leuk..

Vanmorgen melde ze zich om 05.00 ,kreeg haar niet stil dus dacht dan maar een flesje proberen, nou dus niet.. huilen, slaan en wegduwen ook de pap wilde ze niet.. zelfs geen yoghurt.. nou ligt ze weer op bed en slaapt     heel tevreden zonder dus iets te hebben gegeten... eigenlijk nu 07.11 zou ze de fles krijgen maar ik probeer om 08.00 nog eens lukt het niet dan geef ik haar gewoon fruit om 10.00 zoals ik dat altijd doe..

Echt moeilijk dit.. ze is acht maanden en verder een heel vrolijk meisje.. maar wat ik ook probeer andere fles, speen of dsergelijke niks lukt, en dan na 1,5 dag geweigerd tehbben drinkt ze weer 1 fles en dan weigert ze weer ongeveer 1,5 dag.. echt raar.. terwijl ze 3 flesjes op de dag krijgt heeft ze er nu in 1,5 week 6 op... Wie weet nog raad??

LIefs van een bezorgde mama

Hoi,

Dit is wel echt vervelend zeg, maar als je echt denk dat ze te weinig vocht binnen krijgt moet je je niet met een kluitje het riet in laten sturen, eis gewoon dat ze kijken of ze niet uitgedroogt raakt, want 6flessen in ander halve week is echt te weinig!
Je zegt dat ze tevreden lijkt, maar is ze ook alert en speels en niet moe?
Geef haar een goed vochtig washandje om op te bijten, het zijn maar druppels vocht maar ze moet toch iets binnenkrijgen.
Ga gewoon opnieuw naar de dokter of maakt rechtstreeks een afspraak bij de kinderarts, dat is wat ik zou doen! Je kind kan niet praten en dus is het hun plicht om je meisje goed te onderzoeken!
Het zal waarschijnlijk wel een slechte week zijn, maar tot je dat zeker weet blijf je gewoon aandringen bij de arts!

Succes, hoop even te horen hoe het gaat Gr MJ

Hoi, wat vervelend zeg, ik snap dat jij je druk maakt.
Ik heb het zelf gehad met mijn eerste zoon die in het ziekenhuis lag en niets wilde maar wel moest want hij woog nog maar 7 kilo met 1 jaar omdat hij zo ziek was.
Wij zijn toen alle flessen gaan proberen en dan bedoel ik niet met spenen maar dus een bidon met z'n dop erop bv van spa blauw of aquaris, dus dan zelf proberen te laten drinken of knijpen in de fles.
Uit een pakje drinken met een rietje was ook erg interessant.
Gewoon uit een beker laten drinken met een doekje onder de kin.
Als ze maar vocht binnenkrijgen.
Wat vind ze van brood gedoopt in soep (bouillon) dat  mag toch ook al met 8 maanden of heb ik het mis???
Zoveel mogelijk proberen!!!
Succes en maak je niet te druk hoor!!

Hoi,

Soep (bouillon) mag niet(ivm zoutgehalte)  maar als ze brood wil kun je het inderdaad wel soppen in melk ofzo!

MJ

Jee wat rot zeg....

Ik zou geen flessen meer geven, maar tuitbeker of laten drinken uit een gewone beker. Mijn dochter wil het liefst drinken wat ik drink, is dat misschien een optie?
Let er goed op dat ze goede plasluiers heeft hoor.
En als je het niet vertrouwd zou ik inderdaad weer in de telefoon hangen bij de huisarts. Desnoods gelijk naar een kinderarts.
Heel veel sterkte.

Liefs Reneke

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier. ik heb zelf een dochter van 9 maanden. Zij weigerde ook vaak de fles.Dan probeer je van alles uit.. en bij ons werkt het volgende: Ze drinkt haar flesje wel leeg als ze half slaapt. Ik leg haar savonds rond 19.15 uur in bed. Dan slaapt ze in.. en rond 20.30 uur ga ik naar haar kamer.. doe een beetje het gordijn open zodat je kan zien wat je doet.. ik praat NIET tegen haar.. kijk haar ook NIET aan.. pak haar op en geef haar de fles.. dan drinkt ze het wel leeg.. dat werkt wel tot nu toe bij ons..

succes

Joh ik begrijp dat je je zorgen maakt. Het kan allerlei redenen hebben dat ze niet eet. Misschien komen er tandjes aan of heeft ze wat onder de leden.
Daniel heeft 2 weken geen vast voedsel gehad, hij dronk gelukkig wel. Dit was in eerste instantie omdat hij een tandje kreeg en vervolgens was hij een paar dagen ziek(verkouden en hoge koorts). Om ervoor te zorgen dat hij genoeg vocht kreeg, bood ik regelmatig flesjes (dik)sap aan en voedde ik hem ook wat vaker. Ook 's nachts, eigenlijk elke keer als hij kwam. Ik geef dus borstvoeding, maar je zou het ook met de fles kunnen proberen om elke keer kleine beetjes te geven.
Misschien heeft ze wel zin in andere dingen, ik gaf gewoon alles wat hij wil. Toetjes, soepstengels enz enz. En ook al nam hij soms maar een paar hapjes/slokjes, alles is beter dan niets.

Nou ik hoop dat het niet te lang duurt voor ze weer gaat eten.

Sterkte ermee, groetjes, Yvette

Hey hoi,

Supervervelend zeg! En natuurlijk maak je je zorgen!
Je hebt al zoveel tips  gekregen   daat valt voor mij niet veel aan toe te voegen
als alleen  het volgende: Check even in jullie omgeving of er iemand waterpokken heeft (gehad) Kyan heeft ook een week of 2 superslecht gegeten, dan vooral vast voedsel flesen gingen wel. Dus das eigenlijk precies andersom maargoed.. Het schijnt dat waterpokken echt op de eetlust slaat. Wellicht heeft ze die onder de leden?? Het kan 10 tot 21 dagen duren na besmetting voordat ze dan werkelijk zichtbaar worden....
Maar hier dienen zich nu ook tandje nr 3 en 4 aan (11 maand) en dan kan ik het ook vergeten met de warme hap en het fruit.....
Ik hoop dat je gauw een oplossing vind!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan