wat is er toch aan de hand?

Hoi,
Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt en als ik je zo hoor lijkt het mij ook dat je dochtertje ergens tegen aan zit: tandjes of waterpokken ofzo. Wat ik nog niet bij de tips heb zien staan: laat je dochter zelf proberen te eten. Zet haar in haar wipstoeltje/kinderstoel en geef haar een stuk banaan/ tuitbekertje met drinken. Het zal een behoorlijke rotzooi worden, maar misschien krijgt ze iets binnen, je weet maar nooit. Oh, je moet wel doen alsof je totaal niet op haar let, anders werkt het niet.
Deze aanpak werkt zo en zo niet bij alle kindjes, de ene heeft meer interesse in eten als de andere. Sommige kids gooien het eten meteen weg, maarja, je kunt het proberen.
Belangrijk is wel dat je dochter geen hekel aan eten krijgt, anders ben je nog verder van huis. En zoals anderen ook al zeiden: vertrouw je het niet, gewoon terug naar de dokter gaan hoor.
Ivy

Halfslapend laten drinken werkte bij mijn kinderen in dit soort periodes ook het beste, dan lijken ze het zo'n beetje op deautomatische piloot te doen.

Oh, oh, wat klinkt me dit bekend in de oren!!
Mijn dochter is net zo, ze is inmeiddels 14 maanden, maar eet nog steeds matig. Mijn advies is: heel veel geduld! Probeer niet gefrustreerd te worden, want dat voelt ze en dan wordt het een strijd die je altijd zal verliezen. (ik spreek uit ervaring) De periodes dat ze echt niets wil eten kun je chamodent druppels proberen, want met 8 maanden is er vanalles gaande in dat kaakje. Mijn dochter wilde mede daadoor niet eten. Probeer ook eens of ze het zelf wil doen, het wordt een bende, maar ook dat werkt af en toe wel bij mijn dochtertje. Wij lopen inmiddels bij de kinderarts omdat ze achter blijft in gewicht. Maar ze lijkt verder gewoon gezond en bijzonder eigenwijs. Sommige kinderen zijn gewoon niet geiteresseerd in eten. Maar het is wel riscant, mijn dochtertje had van de week ooronstekking en toen wilde ze dus echt helemaal niets meer! Met het gevolg dat we in het ziekenhuis zaten met uitdrogings verschijnselen. Dan wordt ze suf en grauw met diepliggende ogen.

succes, ik begrijp je bezorgdheid
Jolanda

Hallo Jolanda..

Ja het is wat he.. echt bezorgt maak ik me erover.. vandaag ging het ook weer matig.. 150 cc pap, potje fruit, groente en een danoontje, en dan voor het eerst een boterham vanmiddag.. met een paar slokjes ong 20 cc melk.. chamodent heb ik in huis,, der 2de tandje heb ik vandaag ondekt!! ik hoop dat het dus nu bter gaat,, maar vanavond dronk en at ze dus ook niks!! ik ben er erg verdrietig van en ja ik weet mag niet gefrustreerd raken maar soms is dat moeilijk want je maakt je wel zorgen.. ik hoop dat het snel weer over is.. volgens het oei ik groei zit ze ook in een sprongetje en alles wat er staat klopt wel.. veel huilen jengelen en dingen niet willen zoals alleen zijn.. verschoond worden en niet eten en drinken dus.. is je dochtertje lang moeten blijven in het ziekenhuis??

Groetjes

Hoi Hoi!

Mijn dochter had ook soortgelijk gedrag. Toen bleek ze spruw te hebben (witte tong en binnenkant v/d mond). Waardoor het voor haar pijnlijk was om te drinken. Ik dacht dat alleen jonge baby's dat hadden, maar zij is 7 maanden.
Ik heb alleen nu een ander probleem. Ze wil geen fruit en avondeten eten, met veel moeite krijgen we wat naar binnen. Veel huilen, lepel wegduwen etc. Heeft iemand een tip?

Gr. Martje

Als er nog sporen van spruw zijn dan kan vooral het zuur in het fruit nog pijn doen, waardoor ze misschien niet wil.

Maar met 7 maanden krijg je ook al te maken met 'zelluf doen'...kijk eens hoe het gaat als ze zelf het eten mag pakken en in de mond doen!

mijn dochtertje is nagekeken voor spruw maar daar is/was geen sprake van.. inmiddels heb ik nu een afspraak staan bij de kinderarts.. ze hoest nog steeds veel en spugt ook vaak.. de ha denkt aan reflux maar dat heeft volgens mij niks te maken met het niet willen drinken/enfo weigeren vd fles.. ze heeft nu al 8 dagen NIET gedronken.. alles moet ik met de lepel doen, en ook dat gaat zeer moeizaam vanmorgen heeft ze zelf weer helemaal niks op.. nu probeer ik om 10.00 weer fruit, hopen dat ze het eet... inmiddels lukt brood wel en ze vind het heerlijk eet zo een hele op, ze doet zelf de stukjes in haar mondje.. maar ja zelf drinken lukt nog niet.. ik ben heel benieuwd wat de kinderarts zegt en ik hoop dat we ze weer aan het drinken krijgen..

LIefs Debbie

De volgende dag mochten we gelukkig al weer naar huis. De kuur sloeg aan en de koorts was gezakt. Na een paar liter vocht was ze weer aardig opgeknapt. Inmiddels is ze weer helemaal beter en eet en drinkt beter dan ooit! We zijn helemaal verbaasd... We hebben al verschillende keren gehoord dat het niet willen eten of drinken vaak te maken heeft met vergrootte/ ontstoken amandelen... maar daar wordt tegenwoordig niet zo snel meer iets aan gedaan. We gaan het de volgende keer wel vragen aan de kinderarts.

Succes, 8 dagen niet drinken is wel erg lang. Probeer je te troosten met het feit dat er ook veel vocht in maaltijden zit. Vooral fruit en avondmaaltijden. Zolang je kindje vrolijk en actief is, is er nog niet direct reden tot paniek. Maar de steun en het advies van een kinderarts is voor ons ook erg prettig.

Jolanda

Terug
Bovenaan