Gister bij de kinderarts geweest en hier onder een verslagje uit haar dagboekje wat ik elke dag schrijf..
Eerst hebben we met de co-assistente het verhaal doorgenomen en toen heeft ze jou onderzocht, je oortjes je buikje, je longetjes, en gewogen en gemeten.. je was daar 8860 gram en 72.5 cm.. daarna mocht je weer aankleden en kwam de dokter zelf erbij.. die heeft ook met mama gepraat en wilde jou ook nog even bekijken dus weer uit de kleren! gelukkig mocht nu wel je romper aan blijven en je trui ook alleen sloffen, sokken en broek uit.. de dokter vond het goed dat we gekomen waren en zei dat je er goed uitzag maar ze vond wel dat je niet zo heel veel aankwam.. je groeicurve is goed, maar ze zei die moet wel zo blijven dus we gaan we stappen ondernemen want ik wil goed onderzoeken wat er aan de hand is.. dus we lopen vanaf vandaag regelmatig bij de kinderarts.. ja wat gaat ze nu dus doen? ze denk dus in eerste instantie aan een koemelkallergie/ of andere allegie in combinatie met Reflux en de reflux is dus de oorzaak van de vermoedelijke allergie.. doordat je de melk( is hetgene waarvan je het meeste spugt ) niet goed verdraagd ga je dus spugen, en doordat vele spugen is je slokdarm geirriteerd/enof onstoken geraakt en daardoor weiger je waarschijnlijk nog te drinken en te eten, dit omdat het zuur wat steeds opkomt pijn veroorzaakt en nu denk jij als ik die fles of pap eet/drink dan ga ik spugen en doet het pijn, en dis, en iets wat ze niet verdragen spugen ze dan vaak uit..
Er is dus bloed geprikt bij je, en wel geteld vier buisjes.. arme schat, uit je kleine armpje,en trekken en duwen wat ze deden! ECHT ZIELIG en je zat bij mama en ik moest je ook nog heel stevig vasthouden! kreeg al weer tranen zo huilde je.. na een paar dikke knuffels ging het weer over gelukkig.. dinsdag krijgen we de uitslag en weten we dus meer! tot die tijd heb je nu friso hypoallergeen gekregen en mag je niks met koemelk of kippeei hebben.. ( dus geen danoontjes meer ) je hebt dan vanavond ook geen toetje gehad mama gaat je morgen als toetje een beetje fruit geven.. ook mag je nog gewoon brood ed eten,bij je brood mag je thee en water en tussendoor ook natuurlijk we moeten gaan oefenen met het drinken uit een gewone beker, de fles moeten we even vergeten.. als we dinsdag meer weten kijken ze verder, mocht het een allergie zijn, dan gaan we ook onder behandeling bij de dieettiste.. spannend hoor allemaal maar we wachten het af! ben wel heel blij dat er nu wat gebeurt! je hebt vanavond je bordje pap gehad want je moet nu smorgens en savonds pap eten van de voeding, het ging niet van harte maar spelenderwijs ging hij toch bijna leeg! wel de eerste keer in een lange tijd! net om 21.00 begon je alleen vreselijk te huilen alsof je pijn had een heel zielig huiltje mama heeft je getroost en liedjes gezongen en toen viel je in mijn armen in slaap, maar of je nu kramp had of dat je droomde, je trok wel met je beentjes.. nou even afwachten hoe je morgen bent na de voeding .. ik moet alles goed opschrijven en kijken hoe je het doet..
Vanmorgen ging het bordje pap ook weer leeg en zelf met een stuk minder morren!! nu is ze wel klaarwakker terwijl ze normaal nu slaapt, ook huilde ze net weer even maar niet zo als gister.. we houden alles in de gaten en we zijn erg benieuwd.., wilde dit toch even laten weten!
Nogmaals bedankt voor jullie steun!