Wat is jullie mening: in slaap laten huilen?

Wij hebben met beleid laten huilen. Maar enkel nadat alles gecheckt was. Gelukkig kunnen we bij onze dochter erg goed horen wat voor huiltje het is..
De enige keren dat ze echt huilt is als ze te laat op bed ligt en het goede 'in slaap komen' moment voorbij is. Komen we dan naar haar terug wordt ze weer wakker en begint ze nog weer harder te huilen. 
Op vakantie gebeurde dit ook de eerste avond en toen mijn nichtje kwam logeren (bij haar op de kamer). Heb haar toen 20 minuten proberen te troosten. Handje op de rug knuffel etc.. Dan weg zodra ze stil was en dan ging ze huilen weer terug enzovoort. Ik wilde niet dat m'n nichtje in het gehuil moest liggen. Toen besloten van ik doe haar hier echt geen plezier mee.. Ben naar het toilet gegaan en toen naar onze slaapkamer en toen was ze al stil (2-3 minuten). Totaal uitgeput en niet meer 'gestoord' door mamma. Op vakantie hielden we haar eerst ook wakker door te troosten en toen we dachten dit werkt niet was ze in no time vertrokken. 
Sinds ze doorliep (met 2 weken) is ze een keer of 6 snachts echt wakker geworden, dan wel uit bedje gehaald, bleek ze elke keer last van haar tandjes te hebben. Dat vinden we wel rot natuurlijk en dan wordt ze getroost (en een flesje). Ze mag dan bij ons in bed maar na een tijdje is dat toch ook weer huilen.. Dan gauw weer in haar eigen bedje en in no time vertrokken. 
Dus ik zou zeggen luister goed naar het huilt je en probeer echt uit te vogelen wat het probleem is. En of jouw kindje wel goed reageert op in slaap getroost worden. Dat werkt hier dus echt niet, ze gaat dan weer 'aan' en daar doen we haar geen plezier mee.
Wat wij doen zal denk ik door sommigen als in slaap laten huilen worden geclassificeerd. Maar het voelt voor mij als het beste voor ons kleintje. Ze heeft het gejammer even nodig om na veel prikkels of overprikkeld zijn zelf tot rust te komen. 

Helemaal met Flens ster eens en mooi verwoord en goed omschreven!! 
Ik ben ook totaal geen voorstander van het laten huilen, en ben van mening wanneer je dit wel doet jou kindje er niet op kan vertrouwen dat je er bent voor hem of haar uiteindelijk zal het huilen stoppen ja maar dit zal waarschijnlijk komen omdat je er toch niet zal zijn, en je baby negeert. Huilen is immers hun manier van communiceren.
Ik snap dat je helemaal radeloos kan worden maar ga opzoek naar andere oplossingen ze zijn maar 1 keer baby het gaat al zo snel. 

Terug
Bovenaan