wat is nou echt handig??

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal! vraagje van ik als zwangere (en die hier dus eigenlijk niks te zoeken heeft hihi): wat zijn nou dingen om te kopen die echt handig/waardevol zijn voor na de bevalling. je kunt echt ALLES aanschaffen, maar wat is nou aan te raden en wat is bijvoorbeeld een miskoop of niet nodig??

ben benieuwd!! groetjes kim

Hoi Kim,

Je mag altijd binnenvallen op elk forum hoor hahaha.
Maar even over jouw vraag: als je gaat zoeken op het forum en je zoekt op miskoop of miskopen dan vind je een topic dat ooit is geplaatst (volgens mij zelfs meerdere)
Ik heb alleen hydrofiel luiers gekocht om af te drogen en niet al die andere, mis ze ook niet. Slabbetjes die je over het hoofd kunt doen oa bij Hema zijn handig.
Als je van plan bent bv te geven, koop dan nog niet alles om af te kolven etc. en koop wel 1 flesje (avent heb ik, erg over te spreken) voor nood zeg maar en uiteraard fv

groetjes Mariska

ps er zijn natuurlijk nog heel veel tips, maar die staan allemaal al op het forum en ik weet ze zo snel niet. Als je trouwens gerichte vragen hebt over bepaalde produkten dan kun je ze altijd stellen hier

Hallo,
Een wipstoeltje is wel handig helemaal als ze al wat ouder zijn maar nog neit zelfstandig kunnen zitten.
Die flanellen luiers ik weet nog steeds niet waarvoor ik ze nou heb moeten kopen.
de hydrofiele gebruik ik wel dagelijks.
Aankleedkussen hoezen zijn ook wel handig. Anders is het wel koud aan de billen.

Ik gebruik als aankleedkussenhoes een handdoek, net zo makkelijk!!

Flessenwarmer vind ik echt overbodig. Hebben hem slechts 3x gebruikt, dussss, zonde van t geld
Ook stond bij mij int lijstje dat je 5 flessen moest hebben... Waarvoor, vraag ik mezelf nu af?????
We gebruiken 2 flessen, 1tje om het in te mengen en de andere drinkt hij uit.
En die flessen die we destijds hebben gekocht, liggen nog in de kast.
Hydrofielle luiers zijn erg handig, je kunt er  niet genoeg van hebben vind ik zelf.
Flanellen luiers gebruik ik alleen om onder Dylano zn hoofdje te leggen in zijn bedje, voor het geval hij spuugt
Maar hij heeft inmiddels in de gaten dat hij die eraf kan doen, dus is dat feest ook voorbij
Ohja... slaapzakjes, ook erg handig!! Dylano lag altijd met zijn beentjes tussen de spijltjes, en wisten niet wat we daaraan moesten doen. Tja... dat heb je als je voor de 1e x moeder wordt.

Geniet van je zwangerschap meid!!

Ik ga zeker nog verder denken

Groetjes Debby.

Wasnetjes!! ideaal om kleine sokjes in te verzamelen en te wassen. Hoe vaak ben ik bij de oudste niet een   sok kwijt geraakt. Dat overkomt me nu echt nooit meer.

Flanellen luiers zijn echt ideaal als poetsdoek, maar verder niet.

De wipper is het eerste half jaar handig, totdat ze gaan zitten.Dan kunnen ze in de kinderstoel.  De wipper heb ik vorige maand al verkocht via marktplaats. Onze jongste kroop eruit dus heb ik hem weg gedaan. Ruimt lekker op.

Groetjes van Marloes

Een tube Bepanthen zalf (er is creme, maar die vind ik minder fijn). Ideaal voor van alles. Ruwe/schrale babyhuid, luieruitslag, droge wangetjes en dreigende tepelkloven (zalf hoeft niet afgewassen te worden voor het voeden).

En zoals eerder gezegd. Hydrofiele luiers kun je niet genoeg hebben.

Een badstandaard is leuk, maar een strijkplank (en die hebben we toch allemaal) is net zo makkelijk. Een tummytub is ook handig en leuk, maar niet alle kindjes willen erin. Ik zou in ieder geval geen nieuwe kopen. Misschien kun je er eentje lenen van iemand en anders bereik je met een gewone emmer hetzelfde resultaat!

Tot slot, ik zou niet alles nieuw kopen. Babyspullen worden meestal maar weinig gebruikt en slijten dus nauwelijks. Tweedehands winkels en Marktplaats hebben keuze genoeg.

Wil je borstvoeding gaan geven? Dan zou ik van te voren al zoogkompressen kopen (kosten echt helemaal niets bij het kruidvat bijvoorbeeld). En goede voedings BH's daar zou ik dan niet op bezuinigen.

Veel plezier met je zwangerschap en ergens voel ik me als 'ervaren' moeder, vereerd dat je advies vraagt.

Groetjes, Karin
mama van Eva (2004) en Bas (3-7-2007)

Hoi,

Hydrofiel luiers zijn idd erg handig, genoeg van aanschaffen. Wat is jammer geld vond is het (dure) thermobad van Bébéjou wat wij incl. standaard, tummytub  etc. hebben aangeschaft voor € 99,95. Zonde geld, onze dochter heeft alleen de eerste 3 à 4 maand erin gebadderd en ging daarna gezellig met mij in bad of met mijn man mee onder de douche. Ze was echt al snel te groot voor het bad. Dus zou  NOOIT weer zo'n dure badset kopen, gewoon de goedkoopste die je kunt vinden. En koop geen kleertjes vooruit bijv. 2 maten groter dan hij/zij op dat moment draagt, zonde nl. want als  ze gaan passen zijn ze vaak al een tijdje "oud" (oude collectie of al in de opruiming). Tip: kijk ook  op Marktplaats voor bijv. een box,  evt. stoeltje etc., spaart redelijk wat geld.

groetjes en succes,
xx Roos xx  

Een pot vaseline, om de babybillen de eerste dagen in te smeren zodat je niet hele verpakkingen billendoekjes hoeft te gebruiken om de meconium eraf te poetsen.

Een lekker huispak/pyama oid voor jezelf, zodat je er toch leuk uitziet, maar wel makkelijke kleding draagt in je kraambed.

Een lekkere omslag doek voor je kleintje.
Hydofielluieres, een uitkomst voor van alles en nogwat.

Koop niet alles nieuw, je hebt het maar zo'n korte tijd nodig en het kost bakken met geld.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan