Wat is wijsheid...vervroegde echo of niet?

Hoi meiden,
Hebben jullie ervaring met een vervroegde echo?
Zoals jullie weten heb ik een paar maanden geleden een miskraam gehad en ben ik nu (5+1) weken zwanger. De gyneacoloog heeft aangeboden dat ik vanaf week 6 mocht komen om iedere week een echo te laten maken, voor onze geruststelling. (t/m week 10, en als alles goed gaat dan 'gewoon' naar onze verloskundige)
Nu zit ik enorm in dubio. Aan de ene kant wil ik ontzettend graag weten of het goed gaat, want ik maak me bij vlagen enorm ongerust, maar ik ben ook bang dat als ik die echo krijg, je een 'onzekere uitslag' krijgt, omdat het kindje bijvoorbeeld net wat jonger is dan je denkt en het hartje NOG niet klopt. Hebben jullie ervaring met vroege echo's? Hoe ver was je toen en wat was er te zien?
(nog even uitleg, week 7 is geen optie, dan zit ik in het buitenland, de afspraak staat in ieder geval voor week 8. Wat is wijsheid, echo in week 6/6en'nhalf of toch geduld hebben en gewoon in week 8 gaan...
Dankjewel!
groetjes Sab

hoi Sab(ine?)

Tja wat is wijsheid he.... ene kant zou ik straks ook graag vroeg een echo... maar heb eigenlijk al besloten dat niet te doen als ze het aanbieden. Maar bij ons komt het doordat het kindje pas met 9 weken en 4 dagen overleden is. Als ik dan al een kloppend hartje heb gezien durf ik er toch niet op te vertrouwen ben ik bang (en hou ik mezelf liever een beetje voor de gek door dan maar nog niet binnen te kijken).

Hoe groot is de kans bij jullie dat je te vroeg zal zijn en dat er nog niks te zien zal zijn? Heb je een hele onregelmatige cyclus gehad? Geloof het wel he? Zelf zou ik dan denk ik tot week 8 wachten. Is wel even zenuwen, maar je gaat tussendoor nog weg dus afleiding genoeg gok ik...maar dan weet je wel zeker dat je op de echo genoeg gaat zien en met week 6 dan heengaan en idd nog weinig zien behalve  dat je zwanger bent is volgens mij nog zenuwslopender.

Maar hé wie ben ik.... dit zou nu mijn afweging zijn... maar wie weet hoe ik er straks over denk mochten we hier weer zwanger zijn en ze die vroege echo aanbieden he...

Ben benieuwd wat jullie belissen!

groetjes,
Marije

Hoi hoi S,

Jemig wat is wijsheid, je staat te popelen, snap ik helemaal. Geen enkele echo geeft garantie natuurlijk en wat jij zegt is ook waar, het kan zijn dat het hartje nog niet klopt en dan ga je je daar weer druk over maken. Ik zal je mijn ervaring vertellen.

Wij kregen een echo met 6 weken, prachtig kloppend hartje al....en t kindje stopte met 7 weken en 4 dagen helaas. Misschien is het handiger om tot die 8 weken te wachten?

Maar ja ik kan heel goed snappen dat je het gewoon wilt zien hoor. Doe wat je hart je ingeeft. Als het goed voelt...gewoon doen. Ben heel blij voor je nog steeds meid en hoop van harte dat alles goed mag gaan!

Liefs Peet

hoihoi dankjewel voor jullie reacties!! fijn hoor!
misschien is het idd wel verstandiger om nog even geduld te hebben. ik heb ook zoiets van, ook al zie je wel een kloppend hartje, hij kan er daarna ook weer mee ophouden, dus echt zekerzekerzeker weet je het nooit... maar weet je waar ik nu ook zo bang voor ben? dan m'n lichaam me weer zo voor de gek houdt als vorige keer. dat je helemaal happy denkt dat je zwanger bent, terwijl in werkelijkheid het kindje al een paar weken niet meer leeft. ik ben nu soms ook zo bang dat ik weer zo gefopt word. maar dat zal wel een angst zijn die wij allemaal zullen hebben, nu we dit hebben meegemaakt...denk je niet?
qua cyclus was het idd wel 'n beetje onregelmatig, de laatste keer was 4/5 dagen korter dan normaal. weten jullie vanaf wanneer je zwangerschapsverschijnselen kunt gaan voelen? is dat vanaf de innesteling? of daarvoor al? ik voelde het al heel snel.
nou...we moeten maar geduld en vertrouwen hebben he.
en jullie ook! het komt vast allemaal goed met ons, met bergen schattige baby's! :)
petra weet jij al wat meer? of ben je nu lekker bezig voor de 2e ronde?
en marije al ongesteld geworden? ik heb me laten vertellen dat je hoofd het tegen kan houden als je er heel veel mee bezig bent...geen idee of dat waar is hoor, en ook niet of dat bij jou het geval is. ik hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt!
meiden onwijs bedankt dat jullie steeds zo lief terugschrijven!
doei! liefs s(ab)(ine) :eek:)

hoi,

Nee nog steeds niet ongesteld.... en of dat komt of ik er veel mee bezig ben?!?
Weet het niet. Ben er overdag eigenlijk niet mee bezig, heb 2 jongens die me echt wel bezig houden en zoek zelf ook gewoon lekker dingen om te doen (das het enige voordeel van nu niet ruim 20 weken zwanger zijn... kom gewoon aan echte klus klussen toe in huis). Ja elke keer als ik naar de wc moet is het natuurlijk: zou het?!?! En verder sleep ik overal een pak maandverband achter me aan als we weg gaan  (maar wil dan ook niet ergens voor de onaangename verrassing komen te staan ongesteld te worden en niks bij me te hebben).

Had het maandag wel even helemaal gehad... heb ik echt even lekker lopen janken (en dat klinkt stom maar soms is janken gewoon lekker haha) en nu is het ook wel weer goed en wachten we maar weer verder. Veel anders kunnen we ook niet en ik zal heus echt wel ooit ongesteld gaan worden....wanneer is dus nog even de vraag....

groetjes,
Marije

Hoi Sabine,

Moeilijke beslissing zeg. Ik heb ook zo'n aanbod liggen voor als ik weer zwanger ben (hopelijk duurt dat niet zo lang meer, zucht). En inderdaad, aan de ene kant is het fijn om te zien dat het goed gaat, aan de andere kant: als je om 1 uur een echo kwijt kan het om kwart over 1 stoppen. Je weet het niet. Mijn eerste gedachte was: oh fijn, maar ja, het zegt niets. Als je kan wachten .....
Probeer je gevoel te volgen. Deze beslissing moet je zelf maken.
Succes!

Keesje

@ Marije: wat balen zeg dat je nog steeds niet ongesteld bent. Bij mij zei de gyn toen: meestal binnen de 6 tot 8 weken, maar ze zou pas actie gaan ondernemen dmv opwekken als het 6 maanden zou duren! He, ik hoop dat je echt snel dat pak maandverband kunt gaan gebruiken!

waaattttt 6 maand?!?!?
Mag toch hopen dat de gyn er hier iets anders over denkt ... ik wel namelijk....
Had trouwens wel het idee dat daar hier anders over gedacht werd. Toen ik er vorige week was zei hij dat hij NU NOG EVEN niks wou doen, maar als er niks kwam hij me weer wou zien en dan verder kijken. Hij had het zelfs over een kuurtje... dan gok ik er op dat de grens voor de gyn hier eerder op 3 maand ligt dan op 6.... laten we het hopen zeg.

groetjes,
Marije

Hoi

Ik heb het wel gedaan met een hcg bloedtest elke week  erbij en het heeft mij enorm veel rust gegeven. Elke week zag je het groeien en de waardes stegen ook en dat gaf heel erg veel rust. Ik was regelmatig onzeker en dan keek ik weer naar de echo uit en dat gaf dan zoveel lucht bij.

Succes
Lies

Terug
Bovenaan