<p>Ik heb een zoontje van 14 maanden. Vlak na zijn 1e verjaardag veranderde hij ineens heel erg. Hij kreeg ontzettend last van verlatingsangst en werd agressief. Ik schaam me echt ontzettend ervoor hoe hij tegen mij en zijn vader kan doen. Hij kan het volhouden uren lang op de allerhardste stand te krijzen. Midden in de nacht doet hij dit vaker. Opstaan in zijn ledikantje en keihard krijzen terwijl ik met mijn slaaphoofd naast hem gerend sta. Hij slaapt tegenover ons dus ben ik er binnen een paar seconden. Hij heeft pas, 4 wkn geleden een zusje gekregen. Die was er nog niet voor dit rare gedrag starte. Toen zijn er was ging dit vrolijk door. Elke moment dat hij heeft grijpt hij aan om drama te schoppen. Hij krijgt reuze veel aandacht. Ik kom niet eens aan mijn jongste baby toe. Ik ben de hele dag met hem in de weer. Ik ben serieus bang dat hij mijn jongste een gehoorbeschadiging kan geven. De hoeveelheid dat hij krijst en de toon is oorverdovend. Nu moet ik zeggen dat hij vroeger, de eerste halfjr van zijn leven ook behoorlijk pittig was. Ik weet gewoon niet wat hem dwars zit. Ik ben ook helemaal niet gewend aan mijn jongste en hij ontneemt mij deze kans ook. Althans zo voelt het. Ik kan geen 5min aan haar besteden. Hij probeert voortdurend het loopje met mij en zijn vader te nemen. Ik houd zoveel van dit jochie stiekem voelt het alsof ik 1 kind heb. De 2e Ken ik gewoon niet. Maar ik wil ook aan haar wennen. Ik zit met een behoorlijke schuldgevoel hierover maar ik kan mezelf ook niet splitsen. Hij vraagt zoveel verkeerde aandacht en dat irritante gekrijs, gehuil de hele dag is om niet goed van te worden. Veelal is er ook niets. Hij krijgt alles op tijd en we houden zoveel mogelijk standaard ritmes aan. Hij krijst elke keer een uur of 2 als hij in zijn ledikant gezet wordt. Deze is vrolijk ingericht met zijn knuffels en speelgoed. Hij slaat ons, trekt mijn haren, pakt alles wat wij verbieden. Luistert gewoon niet naar het woord nee en als ik hem dingen toerijk waar hij mee mag spelen moet hij er niets van hebben. De sfeer is thuis heftig. Ook de jongste huilt veel. Ik en mijn man hebben een zware tijd. Ik had niet verwacht dat zo een kleine jongen… 14 maanden ons zo onzeker kon maken. Ik weet niet waar hij mee zit. Hij kan zichzelf ook niet lang vermaken. Het liefst hangt hij de hele tijd aan mij en als ik iets eet wat ik hem niet geef maakt hij oorlog. Hij gilt naast mij en begint te slaan. Ik ben verplicht hem alles te geven wat ik eet.erg vermoeiend,soms zijn dit ook niet altijd geschikte dingen. Ik voel me genoodzaakt erin mee te gaan. Ik heb me trouwens 9 maanden rot gevoeld dat hij minder aandacht zou krijgen. En had mij voorgenomen koste wat het kost hem zoveel mogelijk aandacht te geven maar hij maakt er nu misbruik van lijkt het wel…. </p>