[quote quote=10160633]Ik heb hem al vaker aangegeven dat hij echt met iemand moet praten: huisarts/therapeut/desnoods een vriend of wat dan ook. Iemand die in ieder geval buiten onze relatie en gezin staat. Maar dit weigert hij 100%, hij vind het ook belachelijk dat mensen uberhaupt met iemand gaan praten over dit soort dingen. Psychische problemen zijn een verzinsel, je moet dingen gewoon zelf zien op te lossen is zijn overtuiging. Of ik nu dreig om weg te gaan, dat maakt geen verschil. Aangeven dat ik wegga als hij niet wil gaan praten zorgt er alleen maar voor dat hij harder wordt in zijn woede. Dit heb ik al vaker ervaren, hij weet ook van zichzelf dat juist in situaties waarbij hij zich met de rug tegen een muur voelt staan hij uithaalt en gemeen wordt.[/quote]
Na je hele verhaal te hebben gelezen, en ook de bovenstaande reactie zou ik absoluut een pauze inlasten. Echt tijdelijk weg dus, ookal is dat lastig te realiseren. Hij wil met niemand praten, voor hem een afspraak bij huisarts of maatschappelijk werker maken zal de boel (denk ik) alleen maar laten escaleren. Jammer dat hij het niet wil inzien, zelfs niet in eerste instantie voor jou en jullie kinderen.
In dit geval zou ik voor mezelf en de kinderen kiezen. Hoe hard dan ook, jouw eigen geluk en dat van jullie kinderen moet voorop staan. Zeker als hij niet wil meewerken.
Echt een heel vervelende situatie, ik wens je veel sterkte komende tijd in welke keuze je ook maakt.
Na je hele verhaal te hebben gelezen, en ook de bovenstaande reactie zou ik absoluut een pauze inlasten. Echt tijdelijk weg dus, ookal is dat lastig te realiseren. Hij wil met niemand praten, voor hem een afspraak bij huisarts of maatschappelijk werker maken zal de boel (denk ik) alleen maar laten escaleren. Jammer dat hij het niet wil inzien, zelfs niet in eerste instantie voor jou en jullie kinderen.
In dit geval zou ik voor mezelf en de kinderen kiezen. Hoe hard dan ook, jouw eigen geluk en dat van jullie kinderen moet voorop staan. Zeker als hij niet wil meewerken.
Echt een heel vervelende situatie, ik wens je veel sterkte komende tijd in welke keuze je ook maakt.