Wat kan ik nog doen om onze relatie te redden?

Wat een lastige situatie!
Of dit nog te redden is hangt denk ik af van of jouw man over de brug gaat komen door te willen werken aan zijn issues. It takes 2 to tango! 
Jij laat duidelijk zien dat je wilt werken aan je relatie, maar hij? Vindt hij het niet belangrijk dat jij op deze manier niet gelukkig bent? Het is heel vervelend dat hij slecht in zijn vel zit en veel heeft meegemaakt maar dat mag niet ten kosten gaan van het gezin. Ziet hij zelf wel dat het zo niet kan? Praten wil hij dus niet, hulp ook niet.. maar wat wil hij dan wel? Wat ziet hij dan als oplossing? 
Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk heftig dat er met spullen gegooid wordt en de hond een schop krijgt (arm beest!!) Waar stopt het? En wat voor voorbeeld zet hij neer voor de kinderen.. 
Ik denk dat er een drastische maatregel nodig is om je man in beweging te krijgen. Waarschijnlijk heeft hij je eerder niet zo serieus genomen. Dus inderdaad bijvoorbeeld een week of paar weken vertrekken met de kids en hond en aangeven dat het erop of eronder is nu. Ik denk dat dit nodig is als je wilt dat er echt iets gaat veranderen.
Daarnaast kun je zelf ook contact opnemen met een relatietherapeut/psycholoog. Dit kan ook gewoon alleen. Die hebben veel ervaring met communicatie in relaties en kan in ieder geval jou tips en adviezen geven hoe je dit moet aanpakken.
En voor je man, therapie hoeft niet altijd praten te zijn. Er zijn heel veel vormen van therapie en als ik dit zo lees heeft hij behoorlijke wat opgekropte agressie die er uit moet. Misschien kan hij zijn ei wel kwijt in de vorm van sport. 
Ik wens je heel veel sterkte! 

Zo te lezen zit je man flink met zichzelf in de knoop en lijkt hij wel een andere man en vader dan een tijd terug. Dat moet moeilijk zijn om mee te maken; voor jezelf en de kinderen, maar ook voor hem. Je gunt hem de rust en vrede om een leuke man en vader te zijn, maar je kunt hem niet helpen omdat hij (nog) niet geholpen wilt worden.
Wat ik je in elk geval aanraad, is contact opnemen met de huisarts. Zowel voor jezelf als voor je man. Het zou me niets verbazen als je man door de zorgen rondom zijn familie geen vertrouwen heeft in hulpverlening; het heeft hen immers ook niet beter gemaakt (in zijn ogen misschien wel slechter zelfs). Het is echter wel belangrijk dat jij gesteund wordt en dat er iemand is die net wat objectiever met jullie mee kijkt. Voor advies kun je ook altijd contact opnemen met veilig thuis, dit kan ook gewoon anoniem, zij kunnen joi adviseren in wat jij het best kunt doen en ook welke instanties jou eventueel kunnen helpen.
Blijf in jezelf geloven! Heel veel sterkte, ik wens jou, de kids en ook je man het beste toe. Hopelijk vinden jullie de oude snel weer terug!

Terug
Bovenaan