Wat kunnen jullie kindjes al?

Hoi,

Was wel erg benieuwd wat alle kindjes al kunnen...
Jochem draait zich van rug naar buik en andersom.Als hij op zijn buik ligt doet hij zijn knietjes onder zijn buik,en schuift zo naar achter heel de kamer door..Ben benieuw wat het volgende is wat hij kan.Hij is erg snel,dat was zijn zus ook,die liep al toen ze net 10 maanden was...

Groetjes Elma,mama van Jochem 20 weken

Hoi,

Dane draait zich ook al om van rug naar buik en andersom.

Verder pakt ie zelf zijn speelgoed en stopt alles in zijn mond.

Hij brabbelt de hele dag, en kan ook al echt schaterlachen zo leuk!!!

Groetjes Stefanie
Mama van Dane 21 weken
en Nynke 2

oja,Jochem pakt inderdaad ook zijn speeltjes en alles gaat direct richting zijn mond.En inderdaad ook veel brabbelen.Was ik vergeten erbij te zetten.

Rodin draai ook van rug naar buik en andersom. Pakt speeltjes vast en stopt ze in de mond hoewel hij eigenlijk liever op zijn eigen tenen sabbelt, hihi!
Verder vind hij het heerlijk als hij op de grond ligt want dan gaat hij ook buikschuiven en als dat niet snel genoeg gaat gaat hij rollend verder. Verder probeerd hij nu wel goed klanken na te doen. Als hij op schoot zit trekt hij zichzelf omhoog om te gaan staan, maar dat probeer ik tegen te gaan omdat het natuurlijk niet goed is voor de ontwikkeling van de heupjes. In de wipstoel probeert hij rechtop te gaan zitten.

Liefs, Nicole
mv Delani 4,5 jaar
en Rodin 20 weken

Hoi,

Rebecca heeft zich zaterdag voor het eerst dat we het zagen omgedraaid van rug naar buik en terug.
Pakken doet ze al een langere tijd, maar nu ook erg duidelijk overgeven van de ene naar de andere hand.
en veel met knuffels zwaaien en dan altijd de grootste en zwaarste knuffels.
Onderhand ook heel gericht grijpen naar bewegende voorwerpen.
Brabbelen merken we wel qua het bewegen van haar mond maar horen we niet.
Ze trekt haar eigen sokken uit. Ook trekt ze soms haar kunstneus eraf en die krijgt vliegles de box uit, of uit de wandelwagen.

Groetjes Pauline
Rebecca 26 weken

Fleur die draait nog niet...maar gooit wel vaak de benen in de lucht en draait op de zij...dus ik denk dat het niet meer zo lang duurt!! Ze stopt alles wat ze tegen komt in de mond en kan ontzettend mooi en hard lachen!! Als ze op de buik ligt zet ze dr knietjes eronder!! En op schoot gaat ze helemaal rechtop zitten en zit ze al best stevig!!

Fleur is nu 19weken en2 dagen

Olivia doet hetzelfde als jullie kindjes ;)
Ook draaien van buik naar rug en andersom. Ze pakt speeltjes (ze stopt ze ook in haar mond). Verder lacht ze eigenlijk de hele dag door en brabbelt ze wat af. Het liefst wil ze staan, ze kan zichzelf ook optrekken aan je vingers.

Het is altijd spannend hoe ik haar in bed vind. Ze slaapt op haar buik, maar meestal vind ik haar, op haar rug met hoofd aan het voeteneind weer terug.
Ze slaapt dan ook in een slaapzak ;)

x Martha

Olivia 18 weken

Terug
Bovenaan