wat lusten de kids absoluut niet?

Zuurkool!

Bij alle nieuwe smaken trekt Julian een gezicht zodat ik denk dat hij dat nooit van zijn leven zal eten. Maar blijkbaar went een nieuwe smaak erg snel want meestal neemt hij al vrij snel een tweede hap. Ik blijf altijd eten aanbieden wat hij eerst niet zo geweldig vond en na een tijdje blijkt ook wel dat hij gewoon moet wennen aan de smaken en de structuren. Rijst bijvoorbeeld eet hij nu met smaak op en in het begin had hij aan 1 hap genoeg. Het enige dat ik hem voorlopig niet meer voorzet is dus zuurkool. Ik begrijp nu waar de uitdrukking: Daar kan ik me wel van schudden, vandaan komt! hahaha!

Mandarijntjes zijn ook zeker niet favoriet, maar toch blijft hij ze proberen.

Ellen mv Julian

tauge, prei (als het lange slierten geworden zijn), appel en mandarijn
oh trouwens appel en mandarijn gepureerd wel, stukjes dus niet

groetjes Jenneke mv Ivar

yoëll is altijd een moeilijke eter geweest....maar sinds hij z`n buisjes heeft.....gaat inprincipe er alles in.....zelfs als hij bij mijn ma is en krijgt daar een potje en wij eten na zessen nog warm, dan eet meneer gewoon lekker met ons verder.....

vanaaf had ie spaghetti gehad....wij later stamppot boerenkool met spek....nou meneer heeft wel 10 happies stamppot gehad en een half speklap hahaha....

wel wil hij zelf eten, als we hem voeren eet ie niet...(mijn ma kan hem wel voeren).....

Ik geniet hier met volle teugen van.....alleen vind hij kaas niet lekker....dat spuugt ie direct weer uit...maar dat vind zn papa ook vies haha

liefs denise

RIJST!!!! Lucas vindt dat zo'n vies gevoel in zijn mond, die korreltjes.

Of ik het nou in de staafmixer doe, of risotto maak, hij vindt het echt niet bien!

Witlof heb ik ook geprobeerd, dat snoetje, maar mevrouw doet daarna haar mondje ook echt niet meer open, dus een hapjes (die ze uitspuugde) en dat was het. De meeste potjes eet ze wel, maar gewoon eten blijft een ramp, vaak een hap of 3-4 en dan is de ergste honger weg en mevrouw eet niet meer. Ach ja het zal ooit wel goed komen.

Hier het zelfde probleem met manderijn, ze lust ze wel maar niet in stukjes en wil ze ook niet als het velletje eraf is. Ook appel is soms wel en soms niet (ze heeft wel een volledig melkgebit).

Het blijft een rare tante, haar favoriten zijn Chocopasta en kaas (liefst zonder brood)

Groetjes Nanda

Tessa is een kliko, bijna alles verdwijnt er wel in. Wat ze echt (nog) niet echt wil is zuurkool en ook geen witlofsalade (rauw met appeltjes en sinasappelsap).
Wat ze eigenlijk ook niet zo graag heeft zijn de toetjes van papa en mama: bananenvla, perenvla, etc, da wil ze niet. Yoghurt en zo weer wel!

Lisenka mv Tessa

Wat mijn dochter niet lust: gewone melk, champignon, en aardappels vind ze ook niet veel aan.

Mijn zoon lust niet: drop, melk (ook geen chocolade melk of roomijs), vla, pindakaas of pindasaus, ui

hee hallo...

hier ook even weer een reactie van ons..
Daniëlle eet eigenlijk alles, behalve spruitjes (duidelijk een standaard kind hahaha) ze eet ze echt niet. mandarijntjes eet ze enkel tegen de sinterklaas tijd, ze proeft duidelijk of ze lekker zijn (zoet en sappig) dan eet ze ze wel en anders niet, dan stopt ze ze in de mond bijt erop, haalt het uit haar mond en geeft het aan mij en zegt baah.
voor de rest gaat eigenlijk alles er goed in. heb wel een goed voornemen gemaakt voor dit jaar. ontbijten aan tafel en niet op de bank, dan eet ze namelijk heel goed, de boterham gaat helemaal op en als de boterham op is krijgt ze een plakje kaas, daar is ze echt verzot op.

groetjes Veronique mv Daniëlle (18 1/2 mnd) en zv ukkie (11 wkn)

Terug
Bovenaan