wat moet ik nu?

hoi sassie,

eigenlijk gaat het heel goed, de gesprekken waren heel positief! natuurlijk is er nog een lange weg te gaan, maar het begin is er   en we hebben direct bloed laten prikken om zeker te weten dat we geen overdraagbare aandoening hadden, deze uitslagen waren positief (hiervan ontvingen we vorige week al bericht) nu is het alleen nog wachten op de uitslagen van het chromosoom onderzoek wat ze bij mijn man hebben gedaan. Zodra hiervan de uitslagen binnen zijn en er geen afwijkingen zijn gevonden worden we ingepland voor een Tese. mijn man heeft aangegeven dat hij liever een algehele narcose wil omdat hij uit het verleden nogal angst heeft van naalden en spuiten.
Als de Tese   is uitgevoerd, krijgen we diezelfde dag nog uitslag of er iets is gevonden in de zaadbal. Dan worden die zaadjes evt. ingevroren en begint de behandeling zsm. dus tussen de 1 en 2 maanden.
Al met al word het dus ongeveer begin het nieuwe jaar en zitten we midden in de behandeling.
hoe is het met jullie? al iets gehoord uit het ziekenhuis? Naar welk ziekenhuis zijn jullie doorverwezen?

nou ik hoor het wel weer groetjes Mar van de B.

o mooi zeg! dus wel aanmaak van zaadcellen begrijp ik?
gaat het met jou en je man ook weer beter?
spannend hoor, gaat echt beginnen voor jullie.

WIj moeten over een paar weekjes weer een potje inleveren, en daarna naar de uroloog die gaat bekijken hoe of wat. Maar zoals het er nu uit zit gaat TESE wel een eindje over onze grens heen. denk dat je dat wel begrijpt, want het is nogal wat he! misschien is er wel helemaal geen aanmaak, en hebben we niet eens een keuze...
eerts maar eens afwachten wat de uroloog zegt, dan kijken we weer verder!

veel succes hoor!!

hoi sassie,

gaat weer stukken beter hoor, ondanks dat we nog niet weten of er uberhaupt zaadcellen worden aangemaakt. Dat weten we pas na de TESE. de kans dat er zaadcellen gevonden worden is 50% net als bij iederander.
Maar dat is dus ook nog af wachten, en hoelanger de tijd verstrijkt hoe meer de spanning weer op komt. inmiddels zijn er 4 van de 6 weken om en het wachten duurt nou eenmaal heel lang. maar we hopen nog steeds dat er iets gevonden word zodat een ICSI behandeling misschien voor ons een uitkomst zou zijn.
het gaat inmiddels ook beter tussen mijn man en mij ondanks dat we er niet veel samen over praten, heeft hij me wel aangegeven dat hij ook heel graag kinderen wil; zeker doordat hij de TESE wil laten doen. Schijnt wel pijnlijk te zijn, het word omschreven als een trap onder je ballen, maar de pijn hoeft niet te zwaar te zijn want je krijgt pijnstilling en na 3 dagen word het al stukken minder (zegt men.....)
gelukkig laat mijn man zich niet tegen houden door spook verhalen en is heel realistisch, hij mag alleen 2 weken niet werken omdat hij zwaar lichamelijk werk doet hij is automonteur en ze zijn bang dat de wond weer open gaat en bang voor infecties.
jullie hebben ook 2 keer een potje moeten inleveren en ook 2 keer geen enkele zaadcel gevonden? en nu door gestuurd naar de uroloog?
in welk ziekenhuis komen jullie onder behandeling?
groetjes MarvandeB

Hoi,

Mijn   man heeft ook Tese ondergaan en heeft er weinig last van gehad, natuurlijk is het gevoelig en opgezwollen, maar hij kreeg eerst een strak "verbandonderbroek" ding aan (hoe je het ook mag noemen haha)  en na 24 uur geloof ik moest hij 2 strakke onderbroeken over elkaar heen dragen  en wij  legden een paar keer per dag een koudcompres tussen de 2 onderbroeken in  en de zwelling was gauw weg..
Ik wil jullie heel veel succes wensen en hoop dat er wat gevonden word!! Duim voor jullie!!

Liefs Sharon

ho Margo.. spannend man.. wist trouwens niet dat ze pas met de tese zien of er wel of geen zaad aangemaakt wordt!
Nee wij zijn nog niet zover. Potje 1 was geheel zaadloos, evenals de samenlevingstest.
Over twee weken weer zaadanalyse en dan door naar de uroloog.
Wij zijn tnt onder behandeling van een streekzh in zuidholland, maar die zullen wel niet erg ver gaan met de behandelingen, dus als we verdere stappen gaan ondernemen zullen we wel doorverwezen worden, en jij?
fijn dat het weer wat beter gaat tussen jullie!

hey sassie,

ik las net je bericht en ik begrijp dus dat er nog een mogelijk heid is dat er in het volgende zaadonderzoek misschien nog wel zaadjes worden gevonden? dan hoeft een behandeling niet nodig te zijn of tenminste TESE niet. zou toch geweldig zijn!!!!
wij zijn begonnen met de onderzoeken in Zwolle, maar na twee zaadonderzoeken bleek dat ze ons daar niet verder konden helpen. dus zijn we door verwezen naar Nijmegen naar t Radbout ziekenhuis. Wat een verschil zeg qua artsen en verpleging. veel vriendelijker! (tenminste is onze ervaring)
nou ja afwachten maar tot over 2 weken en hopen dat het positief is, dan heb je wat meer mogelijkheden natuurlijk.
groetjes MarvdBe

Sharon,

leuk dat je ook even reageerd, mijn man ziet erg op tegen de TESE. Ik zal hem zeker gaan zeggen dat t jou man/vriend eigenlijk wel is meegevallen. De pijn is normaal want het is natuurlijk een flinke ingreep, maar als er andere mannen zijn die er overpraten dat het mee viel, dan ziet hij er misschien iets minder tegen op.
Bij jullie zaadcellen gevonden na de TESE?

groetjes MarvdBe

Hoi

Onze ervaring in Nijmegen Radboud is ook heel goed, super vriendelijk, staan voor je klaar enz enz..

Bij ons hebben ze eerst in het streekziekenhuis een "testis Bioptie" gedaan om te kijken als er wat zat, zo, ja dan mochten we worden doorsgestuurd, en gelukkig zat er wat en wij zijn toen doorgestuurd naar Rotterdam daar hebben ze een Tese uitgevoerd, hebben ze het wel dieper uit de bal weggehaald dan de 1ste keer en daar deden ze nog geen Tese-behandeling en toen mochten wij kiezen waar we naartoe wouden Nijmegen, Amsterdam, België of Duitsland onze voorkeur lag bij Nijmegen, en de eerste Icsi+Tese poging was raak en ben nu 19 weken zwanger van ons eerste kindje.. Mijn man is het echt reuze meegevallen, blijft wel even gevoelig maar het is voor het goede doel..

Groetjes Sharon

Terug
Bovenaan