Wat moet ik?

Hoi Nens,

Ik vroeg me af of je nog iets aan onze reacties hebt gehad.
Kun je er iets mee? En heb je inmiddels een gesprek met je ouders
gehad of niet. Ben benieuwd.

Liefs Nadine.

jemig

HEEEEEL herkenbaar

mijn moeder is precies t zelfde

dus weet waar je t over hebt

dus ik zou graag eens met je emailen of msn-en

als je wil mailen kan t naar
barryenrenata@versatel.nl
voor msn gewoon t adres waarmee ik hier ben

tot snel
groetjes renata (ben trouwens ook 21)

Hoi Nens,
nou, jij hebt het niet makkelijk zeg. Zoals bij zoveel moeilijke dingen kan je het eigenlijk maar het beste gehad hebben. Dus zsm het gesprek aangaan lijkt me het beste. Nu zit je er steeds mee in je maag en dat geeft ook stress.
Maar goed, op afstand is het makkelijk praten....
In elk geval zou ik hen/hem duidelijk maken dat je niet wilt dat hij/zij samen gaan oppassen. En als ze dan met allerlei argumenten komen, proberen heel duidelijk te zijn in dat ze je niet kunnen overhalen, dat je bij je standpunt blijft. Dat ze hun kleinkind best mogen zien, maar dan met jou/jullie erbij. Ik zou zo'n gesprek ook echt niet te lang laten duren. En probeer zelf zo nuchter mogelijk de boodschap te brengen, want als je/jullie zelf ook emotioneel worden, dan is het risico op een vette ruzie een stuk groter.
Heel veel succes. Vertel je ons hoe het is afgelopen?
Groetjes V.

Hoi,

Mijn schoonvader drinkt nu niet meer, maar kan het geestelijk totaal niet aan om op te passen, hij heeft meerdere operaties gehad aan zijn hart en is erg veranderd. Toch dacht hij dat hij wel kon oppassen op onze dochter of zijn ander kleindochters, terwijl het zetten van een kop koffie met een Senseo apparaat 3 kwartier duurde en nog mislukte, ook vergat hij vaak welke dag het was en of het ochtend was of   's avonds en gooide zijn medicijnen doorelkaar.
Het is een keihard gesprek geweest van mijn man en zijn broer, waarin ze gewoon hebben gezegd dat hij het niet kan.
Hij was het er natuurlijk niet mee eens, maar daar moest hij het maar mee doen. Het is even wat stil geweest en nu gaan we gewoon weer op visite en vraagt hij nooit meer om op te passen.
Ik denk dat ook bij jullie je keihard moet zijn en zeggen dat het niet kan i.v.m. het drinken. Je  kindje  is het allerbelangrijkste en niet je ouders.
Ik wens je veel succes.

Groetjes

Zucht...ja hoor!

Gister heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken, en ben eerst eens een gesprek aangegaan met mijn moeder. Ik ben het gesprek gelijk begonnen met;

'mam, ik vind het heel moeilijk om hier over te beginnen, maar ik moet het toch kwijt'.

nou toen vertelde ik het dus... en ze flipte... de reactie die ik dus al zag aan komen.

'en hij drinkt overdag helemaal niet' 'dit is oneerlijk' 'zo'n probleem is het ook weer niet'
'alleen als hij drinkt weet hij het niet in de hand te houden'
'dit is ronduit gemeen'

(wat zij zegt is ook zo, alleen zij zien het niet als probleem, en wij wel...want het loopt vaak uit de hand!)

En toen liep ze boos weg, en sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord.
Eén van mijn zusjes, die nog thuis woont, en met wie ik dit al eens besproken heb, kan goed met d'r praten, belde me gister avond nog dat ze helemaal over de zeik is.

Ik voelde me gister avond, hierdoor gewoon slecht. Ik weet wel, het is niet mijn/ons probleem... maar ik wil ze ook geen pijn doen. En ik weet ook dat ik grensen moet trekken, en vooral nu... Wil geen ruzie...
Maar ze moeten gaan inzien, dat ik dit niet doe om vervelend te doen, of om hun pijn te doen. Ze moeten het probleem gaan in zien.

Mijn moeder kan overal heeeeel erg lang moeilijk over doen. We werken samen in 1 bedrijfsgebouw... dus ik hoop dat ze werk en prive nu even gescheiden gaat houden, ik weet dat dit moeilijk is.

Aan de ene kant kan ik dingen nu makkelijker naast me neer leggen, maar tis wel even goed kl*te! Sorry voor mijn woordgebruik!

Oh Nens, wat een lastige situatie. Wel heel moedig van je om het te bespreken, maar helaas ontkent je moeder het dus net als je vader... jammer, jammer, jammer!!!
Dat hij overdag niet drinkt, is wel altijd een verdediging die nergens op slaat vind ik.
Mijn man en schoonmoeder zeggen dat ook van mijn schoonvader. Ja en???? Moet je dan 's ochtends al drinken om alcoholist te zijn? En 's avonds een kratje wegdrinken (of een paar flessen witte wijn) kan dan voor de rest geen kwaad??? BULLSH*T!
Ze kunnen zich niet beheersen als er alcohol in het spel is.
Waarschijnlijk had je verwacht dat ze je zou begrijpen en met je mee zou denken over een eventuele oplossing.
Goh meid, weet verder ook niet wat je nu zou kunnen doen. Ik hoop voor je dat je zus kan bemiddelen tussen jullie en dat het snel weer goed komt.
Sterkte ermee!!!!!!!!
En houd je poot stijf hoor wat je kindje betreft, als jij je er niet goed bij voelt dat zij oppassen of zo, NIET doen.

quote: Nens21 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-08-2006 10:29:25'));

Zucht...ja hoor!

Gister heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken, en ben eerst eens een gesprek aangegaan met mijn moeder. Ik ben het gesprek gelijk begonnen met;

'mam, ik vind het heel moeilijk om hier over te beginnen, maar ik moet het toch kwijt'.

nou toen vertelde ik het dus... en ze flipte... de reactie die ik dus al zag aan komen.

'en hij drinkt overdag helemaal niet' 'dit is oneerlijk' 'zo'n probleem is het ook weer niet'
'alleen als hij drinkt weet hij het niet in de hand te houden'
'dit is ronduit gemeen'

(wat zij zegt is ook zo, alleen zij zien het niet als probleem, en wij wel...want het loopt vaak uit de hand!)

En toen liep ze boos weg, en sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord.
Eén van mijn zusjes, die nog thuis woont, en met wie ik dit al eens besproken heb, kan goed met d'r praten, belde me gister avond nog dat ze helemaal over de zeik is.

Ik voelde me gister avond, hierdoor gewoon slecht. Ik weet wel, het is niet mijn/ons probleem... maar ik wil ze ook geen pijn doen. En ik weet ook dat ik grensen moet trekken, en vooral nu... Wil geen ruzie...
Maar ze moeten gaan inzien, dat ik dit niet doe om vervelend te doen, of om hun pijn te doen. Ze moeten het probleem gaan in zien.

Mijn moeder kan overal heeeeel erg lang moeilijk over doen. We werken samen in 1 bedrijfsgebouw... dus ik hoop dat ze werk en prive nu even gescheiden gaat houden, ik weet dat dit moeilijk is.

Aan de ene kant kan ik dingen nu makkelijker naast me neer leggen, maar tis wel even goed kl*te! Sorry voor mijn woordgebruik!

Meid, heel moedig van je om het gesprek aan te gaan. Al was het alleen met je moeder, ik heb begrepen dat zij ook niet zo makkelijk is he.
GGGGgggrrrr, irritant hoor van die mensen die zeggen dat het allemaal wel meevalt.
Lieve schat, jij bent niet slecht, jij hebt gewoon je grenzen aangegeven en dat is juist heel goed. Je hoeft ze niet over je heen te laten lopen hoor. Zij moeten het probleem gaan inzien. Je stiefvader wil het niet weten dat hij een probleem heeft, want dat heeft hij toch niet, het ligt volgens hem vast altijd aan een ander. En je moeder weet denk ik niet goed hoe ze het moet hebben en daarom verdedigd ze hem zo.

Onthoud alsjeblieft dat jij je best hebt gedaan. Het gaat wel om jullie kindje en jullie mogen beslissen naar welke oppas hij/zij gaat.
Sterkte ermee!

Liefs, Nadine.

Bedankt voor jullie reacties. Lief.

Het klopt idd. dat mijn moeder niet de makkelijkste is.. daarover heb ik wat dingen verteld op dit forum onder het kopje "manipulatief gedrag moeder".

Ik heb me zojuist verdiept in kinderdagverblijven, vergoeding door werkgever en belasting. Ze komen je zo aardig tegemoet. Ik ga dit deze week nog regelen, inschrijven bij een kinderdag verblijf, je kunt er altijd nog weer vanaf zien... mocht er wat voorvallen, of mochten we een beter oplossing hebben gevonden.

Mijn moeder doet 'aardig' normaal, ze praat alleen niet over persoonlijke dingen.
Ze heeft zojuist mijn man gesproken, en met hem over mijn stiefpa gesproken, alleen niet over dit onderwerp, maar over dat hij weer naar school wil e.d.
Ze probeerd hem denk ik in een beter daglicht te zetten... Kan er alleen niet tegen, dat ze met hem wel over persoonlijke dingen praat, en met mij niet...
Niet dat ik het mijn man niet gun, maar het is net alsof ze het mij meer kwalijk neemt, terwijl het onze beslissing is...zucht.

Terug
Bovenaan