wat na 18 maanden???

Hallo iedereen,

ik heb een dochter van 17 maanden die ik 2x per dag een papfles geef. Nu gebruik ik Nutrilonvoeding 3 maar die is maar geldig tot 18 maanden. Wat komt daarna? Kan ik 2 papvoedingen bljven geven of moet ik terug naar 1?

Misschien hebben jullie wat tips voor mij. Het liefst blijf ik deze voedingen geven omdat ik in maart/april ee tweeling verwacht en ik niet denk de kracht te hebben om voedingen te gaan wijzigen.

Hoor het graag van jullie.

Groetjes,
Marielle
 
Hoi,

Na 18 maanden mag je gewone melk gaan geven, dus daar kan je dan je papfles mee maken.
Mijn zoontje heeft 'smorgens heel lang een papfles gehad, totdat hij er op uitgekeken was en nu zitten we gezellig aan de boterham.
Wel ideaal dat ze u met de pot mee mogen doen, hoef je ook niets speciaals meer voor haar in huis te halen.
 
Ook na 18 maande kun je gewoon Nutrilon 3 blijven gebruiken, maar waarom zou je straks 3 kinderen de fles gaan geven?
Mijn dochters krijgen vanaf hun 1e verjaardag een boterham met gewone (halfvolle) melk en eten met de pot mee.

groetjes
Melanie
 
ik gebruik voor het bordje pap 'smorgens peutermelk en 'savonds krijgt ze nog een fles peutermelk.
Ik ben dit nu aan het afbouwen met voor de helft gewone melk en de andere helft peutermelk.
Wel even opletten op het moment dat je stopt met nutrilon of peutermelk, al is het maar voor de helft , moet je beginnen met vit. d druppels/tabletjes.Dit zit nl. te weinig in gewone melk.
In plaats van pap 's morgens een boterham, alleen die van mij wil daar nog niet aan, dat is dus wel jammer.
Succes ermee, groeten nicolette
 
hoi hoi

ik heb maar heel kort nutrilon 3 gebruikt ik vind het veelste duur en niet nodig.
ik geef mijn zoontje soja melk omdat hij niet tegen gewone melk kan en dat gaat prima. kan ik ook zijn pap mee maken
groetjes
 
Hoi, als je nu een week of twee  investeert waarin ze veel mag kliederen, kan ze pap (lekker dik, gemaakt van gewone melk met Brinta of iets dergelijks) zelf eten met een lepel. Dat lijkt me handig als je zometeen een tweeling hebt! Mijn zoontje van 20 maanden kan het al een hele tijd. Ik zet hem gewoon achter zijn bordje 'smorgens, maar nog wel met een grote slab om hoor.
Succes, Dorine
 
2x papfles? wat veel en nutrilon nog steeds? ik geef sinds mijn zoontje 1 jaar is, gewone (halfvolle) melk, gaat prima. Hij krijgt nog steeds 's ochtends een papfles, gewoon omdat dit voor ons heel makkelijk is. De rest van de dag eet hij zelf (brood, warm eten etc. etc.) en omdat hij overdag verder geen melk wilt drinken, krijgt hij voor het naar bed gaan nog een fles warme melk. Hij kan dat zelf drinken, maar ik vindt het nog gezellig zo. Maar goed, je kan je zoon/dochter (sorry vergeten) toch zelf de papfles laten drinken? of als je 's ochtends tijd hebt, een broodje geven? Misschien makkerlijker voor als je straks een tweeling erbij hebt.

succes,
lia
 
Hoi,
Mijn zoontje heeft ook vrij lang nutrilon 3 gehad, als ik overstapte op gewone melk ging hij vreselijk aan de diaree, dus langzaam afbouwen en je kunt Nutrilon ook gewoon langer gebruiken hoor daar krijgt ie niks van.
Succes ermee
 
Terug
Bovenaan