wat na 18 maanden???

Hoi hoi,

Ik denk dat het voor ieder kind en moeder anders is. Mijn zoontje van 2 jaar krijgt vanaf zijn 18e maand gewone melk en dronk toen alles uit een tuitbeker. Sinds een aantal maanden drinkt Tijn uit een rietjesbeker omdat hij zijn tongetje niet zo goed binnenhield. Met deze rietjesbeker zagen we al snel resultaat en nu zie je zijn tong tenminste niet meer. hahaha

Ook wil hij sinds een aantal maanden regelmatig zelf uit een normaal plastic bekertje drinken wat hij goed doet; met twee handjes. Hij vindt het leuk en ik vind het natuurlijk alleen maar fijn.

Slapengaan met speen heeft hij nooit gedaan; wel met een tutje en een knuffeltje.

Maar goed; ik heb bijvoorbeeld een nichtje van drie jaar die ook nog steeds ' s ochtends een papfles krijgt. Zij en haar moeder voelen zich er goed bij en ik denk dan dat het wel goed is zo. Misschien niet conform eisen/wensen van consultatiebureau en menig ander moeder. Maar ik ga er vanuit dat mijn nichtje op haar achtiende geen flesje pap meer drinkt en gewoon een boterhammetje eet ' sochtends...

Alhoewel mijn baas van 40  ook nog graag een bordje pap eet ' smiddags...hahahaa

Wat ik bedoelde te zeggen is dat elk kind zelf aangeeft wanneer het waar aan toe is en dat alles wel op zijn pootjes terecht komt. Bij de een wat sneller dan bij de ander.

Liefs Judith
 
nou ik wilde ook even reageren mijn dochter is twee geweest en krijgt s'morgens en sávonds ook nog steeds eenpapfles wel van half volle melk hoor.
Ook ik wilde dat het anders was en niet omdat ik er geen zin/tijd in wil steken maar ze wil niet anders en ze eet echt géén brood hoor we hebben alles geprobeerd.
Nu zijn we doorgestuurd naar een KNO arts omdat ze misschien wel last heeft van de amandelen!!!!

Als je kind het lekker vind en het er goed op doet lekker zo laten!! alleen zou ik het wel vervangen naar gewone melk stuk goedkoper.
 
hoi,

op het consultatie bureau vertelden ze met 11 maanden dat ik mocht overgaan op gewone melk, dus toen gewoon het pak nutrilon opgemaakt en overgestapt en dat ging prima!! maar ze is nu twee en krijgt 's ochtends nog steeds lekker een fles pap!!!
 
hey mamma van lucas laat iedereen even in zijn waarde mijn zoontje gaat naar zijn 3 jaar toe en krijgt nu nog 2x een pap fles waarom? omdat hij dit wil en omdat het gezond is hij krijgt zo alles binnen zonder die druppeltjes bij te geven die heel veel ouders die ik ken vergeten maar hoe ik jou reactie nu lees ben ik een slechte moeder omdat ik hem nog steeds die nutrilon3 geef
 
Hoi allemaal,

even iets anders,
ik lees hier een hoop over half volle melk. Toen mijn dochter 4 maanden was hadden we het niet breed en dat zo vertelt bij het cb en volgens hun was het geen probleem als we overstapten op gewone melk, maar dan wel VOLLE melk!! We kregen zelfs een folder erover mee naar huis waar precies de hoeveelheden op stonden. Maar er werd nadrukkelijk bij gezegd dat we volle melk moesten gebruiken omdat daar vetten in zitten die baby's en kleine kinderen gewoon nodig hebben.
En ik moet ook zeggen dat ik het verschil niet eens merkte. (van het feit afgezien dat je extra vitaminen moet geven, die je overigens door de voeding heen kan doen.)
Ze heeft met de lengte en het gewicht altijd net iets boven het gemiddelde gezeten en is werkelijk waar nooit ziek op de normale kinder ziektes na dan.
We zijn met de 4 maanden ook gelijk begonnen met af en toe een potje groente en een potje fruit, dat vond ze echt heerlijk!!! Toen ze 6 maanden was wou ze al graag alles proeven wat wij in de handen hadden en zo kwam de frikandel in haar leven, uiteraard maar 1 keer in de week of in de twee weken.
Toen ze 7 maanden was hoefde ze van de een op de andere dag helemaal geen fles met pap meer, al deden we er drinken in, ze wou die fles gewoon niet meer!!
Aangezien de potjes groenten en fruit niet echt goedkoop zijn ben ik zelf aan het koken gegaan en dat ging echt fantastisch. Eerst kookte ik voor haar apart, zonder zout en peper en andere kruiden. Bij 8 maanden heb ik langzaam aan peper en zout toegevoegd aan haar eten en toen ze 9 maanden was at ze volledig met de pot mee!! In al die maanden tijd is er niets veranderd aan haar groeicurve, ze zit nog steeds in het midden. Ze weegt nu 13,5 kilo en is 92 cm.
Maar ik wil graag iedereen nog even wijzen dus op de VOLLE melk, ze zullen bij elke cb wel iets anders zeggen, maar we hebben er een folder over mee gehad dus het zal wel kloppen.

Groetjes jen
 
Terug
Bovenaan