wat na 18 maanden???

Hallo iedereen,

Allereerst dank voor alle tips. Ik den dat ik inderdaad een fles ga afbouwen en dat gaat dan de avondfles worden. Toen ze 13 maanden was, had ik hem al een keer afgeschaft maar toen werd ze 's nachts wakker van de honger. Vandaar dat hij weer op het menu is komen te staan.

Groetjes,
Marielle
 
Hallo,

Ik moet even iets kwijt, hier!
Ik heb me echt groen en geel geërgerd aan al die berichten van mensen met kinderen, ouder dan 12 maanden die nog steeds de fles krijgen!!
Onze zoon is nu twee, maar eet al goed een jaar met de pot mee. Met pap is niks mis, maar dan gewoon Brinta, met halfvolle melk in een schaaltje en ZELF lekker oplepelen! Dat is goed voor de motoriek, zelfvertrouwen en ontwikkeling van de kaken.
Ik vind het eg vervelend om te moeten lezen dat het je te veel moeite is om het eetpatroon te veranderen. Je wilt je kind toch lekker zelfstandig laten worden? Er is niks mooiers dan  om te zien hoe ze langzamerhand steeds beter om kunnen gaan met dat soort dingen!
 
Kleine kinderen kunnen zeker met 9 maanden al beginnen om uit een tuitbeker te gaan drinken en daar langzamerhand steeds vaker een gewone beker van te maken. Natuurlijk valt er wel eens iets om, of moet je wéér een keer schone kleren aantrekken, maar dat hoort er toch bij?

Tot slot wil ik nog even kwijt dat te lang met spenen en tuitbekers rondlopen ernstige gebitsproblemen kan veroorzaken, zoals tanderosie (wegrotten van tanden). En in tegenstelling van wat veel mensen denken, kunnen de onderliggende "grote mensen-tanden" zeer zeker wel aangetast worden.

Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, maar ik wilde ook heel graag mijn zegje even kwijt.

Groetjes, mamavanLucas
 
Hallo,

Ik ben het helemaal eens   met je mamavanlucas, mijn zoontje is nu 9 maanden en eet al met de pot mee en s'morgens en s'middags een boterham en zijn drinken drinkt ie uit een gewone beker en inderdaad is het weleens een geknoei maar ben erg trots op hem dat ie het doet. Veel beter voor de tandjes.

groetjes ilona
 
ik ben het eens met de mama van lucas! ze brengt het misschien wel wat cru, maar ze heeft gelijk!! mijn zoontje (ook lucas!!) heeft sinds hij 8 maanden is al geen fles of tut meer (ivm tandjes doorkomen en zelfstandigheid, wat ik erg belangrijk vind). hij is met 1 jaar zelf gaan eten met een lepel, of met zijn handjes. het is inderdaad een hoop geklieder, maar ze leren er snel van als je echt de tijd voor ze neemt. de tuitbeker heb ik afgeschaft toen hij 18 maanden was. hij had overigens een tuitbeker zonder anti-lek. nu eet en drinkt hij zonder knoeien. en als hij toch eens iets morst (ongelukjes kunnen altijd) dan gaat hij zelf een doekje in de keuken halen om het opteruimen (ik moet het wel napoetsen, maar het gaat erom dat hij weet dat het niet netjes is om te knoeien). kinderen kunnen echt al heel veel als ze 1 jaar zijn. alleen moet je ze wel de kans geven en de tijd nemen om het te leren!! iedereen veel succes met opvoeden, want het is inderdaad niet altijd even makkelijk! groetjes.
 
quote: moeder mien reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2006 14:03:56'));

ik ben het eens met de mama van lucas! ze brengt het misschien wel wat cru, maar ze heeft gelijk!! mijn zoontje (ook lucas!!) heeft sinds hij 8 maanden is al geen fles of tut meer (ivm tandjes doorkomen en zelfstandigheid, wat ik erg belangrijk vind). hij is met 1 jaar zelf gaan eten met een lepel, of met zijn handjes. het is inderdaad een hoop geklieder, maar ze leren er snel van als je echt de tijd voor ze neemt. de tuitbeker heb ik afgeschaft toen hij 18 maanden was. ( hij is nu 22 maanden) hij had overigens een tuitbeker zonder anti-lek. nu eet en drinkt hij zonder knoeien. en als hij toch eens iets morst (ongelukjes kunnen altijd) dan gaat hij zelf een doekje in de keuken halen om het opteruimen (ik moet het wel napoetsen, maar het gaat erom dat hij weet dat het niet netjes is om te knoeien). kinderen kunnen echt al heel veel als ze 1 jaar zijn. alleen moet je ze wel de kans geven en de tijd nemen om het te leren!! iedereen veel succes met opvoeden, want het is inderdaad niet altijd even makkelijk! groetjes.



 
quote: moeder mien reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2006 14:05:01'));


quote: moeder mien reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2006 14:03:56'));

ik ben het eens met de mama van lucas! ze brengt het misschien wel wat cru, maar ze heeft gelijk!! mijn zoontje (ook lucas!!) heeft sinds hij 8 maanden is al geen fles of tut meer (ivm tandjes doorkomen en zelfstandigheid, wat ik erg belangrijk vind). hij is met 1 jaar zelf gaan eten met een lepel, of met zijn handjes. het is inderdaad een hoop geklieder, maar ze leren er snel van als je echt de tijd voor ze neemt. de tuitbeker heb ik afgeschaft toen hij 18 maanden was. ( hij is nu 22 maanden) hij had overigens een tuitbeker zonder anti-lek. nu eet en drinkt hij zonder knoeien. en als hij toch eens iets morst (ongelukjes kunnen altijd) dan gaat hij zelf een doekje in de keuken halen om het opteruimen (ik moet het wel napoetsen, maar het gaat erom dat hij weet dat het niet netjes is om te knoeien). kinderen kunnen echt al heel veel als ze 1 jaar zijn. alleen moet je ze wel de kans geven en de tijd nemen om het te leren!! iedereen veel succes met opvoeden, want het is inderdaad niet altijd even makkelijk! groetjes.
oeps, sorry. dit is nieuw voor mij. ik wilde dus nog vertellen dat mijn lucas nu 22 maanden is, voor de niewsgierigen onder ons.




 
Hallo,

Mijn zoontje thomas is bijna twee maar drinkt sinds 9 mnd leeftijd geen papfles meer. Hij krijgt vanaf een jaar gewone melk. Ik wilde wel even reageren op het berichtje van mamavanlucas. Mijn zoontje krijgt nog steeds de fopspeen met slapen ed. en soms ook als hij erg moe is (overdag) en hij praat als de beste en heeft witte tandjes!!!!! Maar alleen drinkt hij zelf niet uit een beker, maar uit een tuitbeker of rietje.

Gr. Mama van Thomas
 
Hoi Allemaal,

Ik ben blij te lezen dat er ook mensen (genoeg) zijn die mijn mening delen. Mijn excuses voor het geval ik wat cru overkwam (wat ik in een reactie las), maar ik had al een paar keer over dit onderwerp gelezen en kon toen steeds niet inloggen om te reageren. Toen het wel kon Moest het er ook uit!

Mama van Thomas: Met spenen bedoel ik echt flesspenen. Onze Lucas gaat ook nog altijd slapen met een speen, hoor! De tuitbeker hebben we ook pas sinds  een paar weken echt weg kunnen doen, zo erg is dat nou ook weer niet. In mijn omgeving zie ik aardig wat kinderen met tanderosie. Ons buurjongetje van 6 heeft alleen nog maar zwarte stompjes in zijn bovenkaak; een vreselijk naar gezicht!  Men weet dat het makkelijk te voorkomen is, maar toch  zie  en hoor je nog  zoveel over flesjes en spenen wanneer het echt niet meer nodig is. Mijn nichtje was ruim vier voordat haar moeder de fles wegdeed. Ze dronk alleen maar uit een fles - chocomel, fristi, cola, e.d! Door deze "gevallen" ben ik er erg alert op geworden, denk ik.  

moeder Mien: leuk om te horen dat jouw Lucas 22 maanden is. Onze Lucas is 4 februari 2 jaar geworden!

 
Terug
Bovenaan