Hallo,
Ik moet even iets kwijt, hier!
Ik heb me echt groen en geel geërgerd aan al die berichten van mensen met kinderen, ouder dan 12 maanden die nog steeds de fles krijgen!!
Onze zoon is nu twee, maar eet al goed een jaar met de pot mee. Met pap is niks mis, maar dan gewoon Brinta, met halfvolle melk in een schaaltje en ZELF lekker oplepelen! Dat is goed voor de motoriek, zelfvertrouwen en ontwikkeling van de kaken.
Ik vind het eg vervelend om te moeten lezen dat het je te veel moeite is om het eetpatroon te veranderen. Je wilt je kind toch lekker zelfstandig laten worden? Er is niks mooiers dan om te zien hoe ze langzamerhand steeds beter om kunnen gaan met dat soort dingen!
Kleine kinderen kunnen zeker met 9 maanden al beginnen om uit een tuitbeker te gaan drinken en daar langzamerhand steeds vaker een gewone beker van te maken. Natuurlijk valt er wel eens iets om, of moet je wéér een keer schone kleren aantrekken, maar dat hoort er toch bij?
Tot slot wil ik nog even kwijt dat te lang met spenen en tuitbekers rondlopen ernstige gebitsproblemen kan veroorzaken, zoals tanderosie (wegrotten van tanden). En in tegenstelling van wat veel mensen denken, kunnen de onderliggende "grote mensen-tanden" zeer zeker wel aangetast worden.
Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, maar ik wilde ook heel graag mijn zegje even kwijt.
Groetjes, mamavanLucas