Wat nu

Ik ben uitgerekend in mei,en zit nu al in de problemen,mij schoonmoeder woont in Italië heeft geen geld om hier te komen (me vriend betaald alles voor haar om hiet te komen) ze blijft hier heel mei , ze kan geen Engels en ik geen Italiaans hier door houden we niet veel geld over ook omdat we net een huisje hebben gekregen de 19de krijgen we de sleutel? dus ik kan de kraamzorg niet betalen, omdat we daar geen geld voor hebben omdat we alles voor moeder moeten betalen de vliegtickets tot aan de trein en bus en dan de rest nog, hoe kan ik dit goed uitleggen aan de verloskundige dat we de kraamzorg niet betalen ?
 
En het ziekenhuis moet ook betaald worden,  mij vriend denkt er heel makkelijk over maar omdat hij zo denkt kan ik geen kraamzorg betalen want er is daar geen geld voor want we moeten ook eten en de huur betalen water, gas en elektriciteit enzovoort 
 
Let op, voor 1 januari je zorgverzekering omzetten naar een pakket waar al die dingen inzitten.
Ook extra tandzorg kan nodig zijn tijdens de zwangerschap, bloedend tandvlees is een veel voorkomend symptoom.
Zelf had ik het gezinspakket van de CZ afgesloten. Daar zit alles in wat je als zwangere vrouw nodig hebt.
 
Kraamzorg lijkt me juist heel nuttig en belangrijk voor een goede start voor de baby en van jouw als nieuwe moeder. Zo kijkt ze ook op de kleine goed drinkt (erg belangrijk, vooral omdat flesvoeding veeel duurder is dan borstvoeding), helpt bij het in bad doen en leert je een heleboel wat betreft de verzorging. Ook zorgt ze voor jou, dat jij weer een goede start hebt.
Ik snap dat je niet alles kan betalen, maar heel eerlijk als ik prioriteiten zou zetten, dan liever eerst kraamzorg, daarna schoonmoeder. 
 
Prioriteit zou ik bij kraamzorg leggen en niet bij schoonmoeder eerlijk gezegd. Al helemaal niet als het betekent dat je zowel het ziekenhuis als de kraamzorg niet kunt betalen!
Ik moest AB-SO-LUUUUUT niet denken aan mijn schoonmoeder fulltime om me heen de eerste maand nadat ik was bevallen. Degene van wie ik die periode het meeste geleerd heb is onze kraamhulp geweest. Mijn schoonmoeder had allemaal "tips" en wilde onze zoon alleen maar constant vasthouden, terwijl hij duidelijk totaal niet op zijn gemak was en ik daar dus alleen maar gestrest van werd.
Oprecht, prioriteit ben jij, je baby en je partner. Schoonmoeder kan lijkt me ook een maandje of zelfs 2 later komen, zodat jullie even tijd hebben te wennen en ook beiden kunnen betalen mocht het nodig zijn.
En je zou idd je zorgverzekering moeten omzetten zodat ie ook kraamzorg dekking heeft (hoeft niet eens veel duurder te zijn hoor!).
 
Dankjulliewel , dit is me eerste goede zwangerschap en probeer alles zo goed mogelijk te doen ik zal zeker kijken hoe hoog ik me verzekering moet doen om de kraamzorg vergoed te krijgen , daar ben ik dus ook bang voor dat ze de heledag met me kind ga lopen ik heb natuurlijk ook mij familie die de kleine vast wilt houden 
 
Terug
Bovenaan