Wat nu

Heb je je verdiept in hoe men in Italië met de kraamtijd omgaat? Er zijn culturen waarin de kraamvrouw alle zorg uit handen wordt genomen door familie. Zodat je je volledig op de baby kan richten. Weet niet of dat voor Italië ook geldt. Maar de Italianen zijn nogal familie en kind gericht.
Het taalprobleem is natuurlijk wel een barrière, misschien kan je man je een beetje italiaans leren, zodat je simpele dingen met haar kan overleggen?
 
Ja bij hun is familie alles, echt heel anders dan hier, en daar kunnen ze geen kraamzorg, en mij mannetje wilt ook geen kraamzorg, ik heb het er veel over gehad zelf met dat ik mij zorgverzekering iets kan verhogen, maar  hij zo iets heeft van mij moeder komt om voor jou te zorgen en ze helpt met het schoonmaken,  ik kan een kleine beetje Italiaans maar niet veel ik ver sta meer dat wat ik kan praten, 
 
Met alle respect voor je man en voor zijn cultuur, maar je bent hier in Nederland. Je bevalt in Nederland en je hebt recht op kraamzorg. Hij zal het wel allemaal niet zo nodig vinden, maar hij is niet degene die (excuse my words) een baby eruit moet persen of anderszinds geboren moet laten worden. Jij bent degene die wel of geen borstvoeding gaat geven (en als je dat zou gaan doen, het is heel waardevol daar hulp bij te krijgen vanuit de kraamhulp), jij bent degene bij wie de hormonen na een bevalling door je lijf gieren en jij bent degene bij wie de hechtingen als die er zijn gecontroleerd moeten worden. 
Sowieso is iemand met z'n gezicht tussen je benen om iets daar beneden te controleren niet echt de meest comfortabele houding voor de meesten van ons, je wil toch je schoonmoeder daar niet tussen hebben liggen?! En hoe ziet je vriend het voor zich, dat zijn moeder jou komt helpen maar jullie niet kunnen communiceren?
Ik zou je echt heeeel sterk aanraden voet bij stuk te houden hierover. Ok, als we er niet onder uit kunnen dat schoonmoeder in mei langs komt, dan moet haar bezoek ingekort worden zodat je wel de kraamzorg kunt betalen. 
 
[quote quote=10591867]Ja bij hun is familie alles, echt heel anders dan hier, en daar kunnen ze geen kraamzorg, en mij mannetje wilt ook geen kraamzorg, ik heb het er veel over gehad zelf met dat ik mij zorgverzekering iets kan verhogen, maar hij zo iets heeft van mij moeder komt om voor jou te zorgen en ze helpt met het schoonmaken, ik kan een kleine beetje Italiaans maar niet veel ik ver sta meer dat wat ik kan praten,[/quote]
Een aanvullende zorgverzekering gericht op zwangere vrouwen omvat meer dan alleen kraamzorg. Als zwangere heb je andere risico's. Dus laat het niet zuiver afhangen van de uitkomst van de discussie over kraamzorg.
 
Terug
Bovenaan