Wat ontbijten jullie kindjes op drukke/werkdagen?

Roos krijgt iedere ochtend een papfles van opvolgmelk met 4 maatlepels (vd nutrilon) Bambix Licht Volkoren. Vind ze heerlijk. Wel met een grote speen op de fles, anders komt de pap er niet door.

In no time is ie leeg!

Hai!

Hier even mijn verhaal.
Elise krijgt 's morgens een boterham en een melkfles. Maar wij staan op om 7 uur en we moeten om 7.45 de deur uit. Wij eten met t gezinnetje aan tafel. Tussen het smeren van de boterhammen door stop ik er steeds een hapje in. OOk loop ik nog wat heen en weer om alle tassen klaar te zetten en nog een keer te controleren of ik echt wel alles erin heb gestopt. Een enkele keer een zoals jullie het noemen "pyjamapapje". Ik gebruik de "slaap-en -ontwaak" van het Kruidvat. Of een papfles kan ook wel voorkomen. Ik heb Etosflessen met een brede hals en een 3 standenspeen. Daar komt die pap wel doorheen!!
Een boterham eet ze sneller dan een bordje pap, dus dat doe ik wel eens tussen de middag, maar daar moet ik de tijd voor nemen. En lukt dus niet op de werkdagen van mama!
Ik heb trouwens nu gewoon granenontbijt van de Aldi. Gaat er ook prima in!! (En die vind ik zelf ook lekker!!)
Gr Antoi

Momenteel moet ik het alleen redden dus gaat het wat langzamer. Ik sta tussen 6 uur en half 7 op. Eerst mezelf aan kleden, naar beneden(6.30), tassen klaarmaken, pap maken, broodsmeren. Dan weer naar boven (6.45), kind uit bed, die is dan soms al drie kwartier wakker maar ik kan niet werken met hem over de vloer. Kind aankleden, samen eten (7.00 uur), ik gebruik nu wel een grotere lepel voor de pap uit het kinderbesteksetje. Dan jassen aan, fiets inpakken (7.20) enz. wegwezen, aankomst kdv 7.35. Kdv zit bij ons op 5 min afstand.

Hoi meiden,

Nou Caat jouw schema red ik dus echt niet. Ga jij meteen door naar je werk dan en douche je dan niet? Ik voel mezelf in de ochtend echt vies hoor met dat slaapluchtje en mijn ontplofte kapsel krijg ik ook echt geen kant op zonder te douchen. Daarnaast is het voor mij de enige manier om wakker te worden. De kids gaan altijd 's avonds in bad en wij douchen 's ochtends om en om. Enne als ik Jens 3 kwartier in zijn bed laat liggen breekt hij de toko af en is Mette ook veel te vroeg wakker dankzij zijn gekrijs waardoor ze doodvermoeid aan de dag begint. (we moeten haar meestel om 7.45 wakker maken als we naar ons werk vertrekken). Helaas dus geen gouden tip voor mij.

Ik ga die bambix in de fles eens proberen. Staat dat qua voeding gelijk aan een boterham?

gr.Ing

Terug
Bovenaan