wat smeren jullie tegen (mogelijke) striae?

hai,

ik ben benieuwd of er beproefde methoden of smeerseltjes zijn?

Ik smeer tot nu toe een avocadoboter (crème) die ik altijd in Engeland koop, puur natuur en lekker vet. Heb ook een potje amandelolie maar die gebruik ik minder snel, merk dat mn huid daar toch wat droger op reageert (en een beetje gaat jeuken als de huid strak staat.

ben benieuwd!!

Hi,
Wat ik tijdens mijn eerste zwangerschap heb gebruikt (en binnenkort weer ga kopen) is zwangerschapsolie van Weleda. Superlekker spul en ik heb er in elk geval geen millimeter striae aan over gehouden (maar dat kan ook geluk zijn natuurlijk). Het is helemaal op natuurlijke en biologische basis gemaakt en erg lekker zacht voor je huid.
Smeer-ze,
Jolien

Hoi,

Ik smeer vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was dagelijks van dat Striae spul van Palmers. Ook een tijdje Zwitsal Mama balsem gebruikt omdat ik dat van een vriendin had gekregen, maar ik vind die geur heel sterk.

Ook ga ik heel vaak in bad, en dan giet ik altijd een scheut vette badolie bij het water, bijv. van Weleda of De Tuinen, zo blijft mijn huid lekker vettig. vooralsnog geen enkel scheurtje, en toch bijna 17 kilo aangekomen in deze zwangerschap.

Hallo allemaal,

Striae helpt geen zalfje tegen. Het zijn onderhuidse scheuren. Dus je krijgt het of je krijgt het niet.
Het enige voordeel dat je kan hebben is als je wat ouder bent dat je huid dan al wat slapper is en je minder kans op striae hebt.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan