wat smeren jullie tegen (mogelijke) striae?

hoi hoi

Ik smeer al vanaf de dag dat ik weet dat ik zwanger ben met zwitsal mama..idd erg sterke geur maar ik vindt jhem wel lekker alleen helpt het geen drol ...ben nu 38 weken en toch krijg ik nog een aantal striae......maar ach is da zo belangrijk....) eigenlijk wel hoor vindt ik ' hihih

succes met smeren ..xbloem

Hi!
Ik smeer Zwitsal, puur omdat ik dat zo lekker vind ruiken.
Illusies heb ik verder niet, ik ben wel van de striae dus ik ben heus wel de pineut zometeen, is alleen hopen dat t meevalt...

Natalie

Hoi,

Toen ik zwanger was van mijn dochter (nu 4jaar) smeerde ik er speciaal spul op tegen striae. Het hielp helemaal niks, ik voelde het soms gewoon scheuren zeker tijdens de bevalling. Was er dus overtuigt van dat het smeren gewoon niet helpt. Mijn hele buik zat/zit onder.

Nu ben ik 30,5wk zwanger van de 2de en smeer ik sinds kort weer mijn buik in. Mijn schoonmoeder is pas geopereerd en kreeg zalf voor haar litteken van het ziekenhuis. De zalf word ook gebruikt bij brandwonden. Ik smeer het nu 2wk en de helft van mijn striae is gewoon weg en veel minder. Eigenlijk moet het ook 3x per dag gesmeert worden, maar ik doe het maar 1x en soms 2x. Weet niet maar misschien is het ook wel te krijgen via de huisarts of bij de apotheker.

Het heet Epivera of Alhydran (allebei hetzelfde alleen andere naam)
Medical after care for the skin.

Geconcentreerde medische gel-creme voor de behandeling en hydratatie (vochtregulatie) van de kwetsbare huid direct na wondsluiting. Geschikt voor nazorg van brandwonden. Helpt bij preventie van littekenvorming en vermindert jeuk.

Liefs Patries

Ik wil ook nog even reageren, vergeet niet dat de littekens van striae ONDER de huid zitten en dat producten die bedoeld zijn voor littekens IN de huid en kwetsbare huid dus ook geen effect hebben!
Striae zijn scheuren in je onderhuidse bindweefsellaag, niet in de huid zelf. Daarom helpt smeren ook niet...
En dan zou ik persoonlijk zeker geen medische zalf gebruiken.

heey meiden,

had even niet meer gekeken op t forum en zag ineens dat er 20 reacties waren!! fijn hoor. Nou, ik had al via diverse mensen gehoord dat er niet tegen te smeren is, dat wordt hier bevestigd, maar tegen de mogelijke jeuk die ik heb als ik niet smeer, vind ik t  in elk geval prettig. Laat ik dan maar hopen dat mijn huis al wat slapper is waardoor ik er hopelijk niet al te veel last van ga krijgen. Ik ga binnenkort eens kijken voor de olie van Weleda, dat vind ik wel een fijn merk. Jammer dat we geen bad hebben thuis (misschien ga ik dat van mn ouders afentoe mis/gebruiken, anders kon ik daar ook fijn olietjes in gebruiken die ik nu mag hebben.

Groetjes, Yvonne

Ondanks het striae van mijn vorige zwangerschappen heb ik nu toch maar een fles zwangerschapsolie van Wedela gekocht, en smeer dit trouw elke dag. Het staat op mijn nachtkasje, dus ik kan het niet vergeten. Wat een heerlijk spul is dit! Mijn buik blijft er zo soepel van en het ruikt ook nog eens heerlijk! Ook al krijg ik daar mijn striae niet mee weg, wie weet voorkom ik erger, of dan wel jeuk!

Terug
Bovenaan