wat smeren jullie tegen (mogelijke) striae?

hoi,
mijn man smeert trouw elke avond mijn buik in met Biotherm configitures (of zoiets). Een veel te dure creme van 35 euro per tube, 3 nodig per zwangerschap ongeveer :-(
Mijn schoonzus had dat aan geraden bij mijn vorige zwangerschap.
Toen ben ik er zonder striae van afgekomen, dus tja, nu durf ik het niet te laten.
Maar zo komen we er nooit achter of het echt werkt natuurlijk...en het is nog stinkspul ook.

groeten Elke

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap de buikbalsem van Etos gebruikt, maar heb wel een klein beetje striae aan de zijkanten van mijn buik...

Maar dat is (toevallig) wel een plek waar ik idd niet echt smeerde.

Ben nu nog niet begonnen.

Ruikt die olie van Weleda lekker?

En Asja, wat een geweldige man heb jij zeg!!!

Hoi alexmama,

die olie van weleda heeft een subtiele geur, die ik niet vies vind.
En zo'n man als asja heeft willen we allemaal wel. Toevallig heeft mijn man het 1 keer gedaan, dat was afgelopen dinsdag, voor de rest heb ik het altijd zelf gedaan.

Liefs,

Helaas moet ik me erbij aansluiten dat insmeren niet helpt.
Ik heb het de hele zwangerschap gedaan en soms wel 2x per dag.
Ben in totaal nu 10 kilo bijgekomen, maar heb toch last ervan gekregen.
Verloskundige zei ook het zit in je genen.
Of je krijgt het of je krijgt het niet.
Natuurlijk kan het smeren nooit kwaad, maar niet voor tegen de strepen

Groetjes Gizzymo 39 weken en 4 dagen zwanger

Hoi,
Het klopt dat als je er aanleg voor hebt, je er weinig aan kan doen... Maar het kan in ieder geval geen kwaad om iets te smeren! Ik heb tijdens mijn zwangerschap Zwitsal Mama buikbalsem gesmeerd. Heerlijk spul. En of het nou daardoor komt of niet, ik heb geen striae en een mooie (alhoewel wel wat dikkere.. ;-) buik na de zwangerschap overgehouden.
Tijdens de zwangerschap had ik zowiezo veel last van een droge huid. Wat goed hielp was smeren met Roc Enydrial Moisturising Body Lotion Dry Skin (verkrijgbaar bij o.a. de ETOS).  Echt een aanrader!

Tegen striae kun je niet smeren, is algemeen bekend, dacht ik!
Wel kun je smeren tegen de jeuk die je er van kunt krijgen,
daar werkt iedere bodylotion goed tegen.

Succes!

Volgens mij smeer je zodat de doorbloeding goed blijft en je huid elastisch, dus in dat geval maakt het niet uit wat je smeert als je maar smeert en/of masseert.
groetjes Baukje

Ik weet niet of het in de genen zit, maar ik was tijdens mijn zwangerschap 26 kilo aangekomen en ben er helemaal zonder huidscheuren vanaf gekomen. Ik heb wel gesmeerd met Olivia, dat had ik bij DA gekocht. Ruikt naar pure olijfolie en dat is het misschien ook wel. Maar het kan ook mijn leeftijd zijn, dat mijn huid slap genoeg was om mee te rekken :)

Terug
Bovenaan