wat valt mee en wat valt tegen??

hai medemama's,
Het is wat stil met nieuwe topics, dus ik dacht: "kom, ik verzin er een!"
Inmiddels zijn we allemaal alweer eventjes mama, veel van de eerste, veel van de tweede, sommige hebben zelfs 5 kinderen. Tijdens de zwangerschap hadden we er allemaal een beeld bij, hoe het zou zijn, hoe je zelf zou zijn als mama, hoe je man zou zijn als papa. Maar dan overvalt het moederschap je opeens, en blijken veel gedachtes niet te kloppen met de werkelijkheid. Dus... wat valt er mee en wat valt er tegen???

Wat voor mij heel erg meevalt is dat Roef weinig huilt en goed slaapt. De eerste was een huilbaby, dus we hadden ons er echt op voorbereid dat dit nu weer zo zou zijn. Het zou vast minder heftig zijn omdat je al gewend was aan het ouderschap, maar dat Roef zo'n makkelijk kindje zou zijn, dat hadden we toch echt niet bedacht. Mede daardoor ben ik nu veel meer ontspannen en heb ik veel meer genoten van mijn verlof. Ik merk dan ook dat ik veel meer open sta voor bv. het nieuws en verhalen van anderen over iets heel anders als baby's, terwijl ik bij de eerste doodmoe was en nergens energie of aandacht voor had. Ik keek dan ook echt niet uit naar de eerste maanden, maar dat is me dus enorm meegevallen!

Wat me tegenvalt zijn de spitsuren. Vooral s'morgens als mijn man al naar zijn werk is of s'avonds rond en na etenstijd. Zelf net wakker, een kind aan de borst, een ander die ook wil eten, peuter aankleden, weer een poepbroek hier of daar... En dan wil ik zelf ook graag een kopje thee ergens tussendoor, of iets eten... Op pad met beide heren kost veel tijd, voor ik alles klaar heb en ze in de auto kan zetten... Dat moet dan ook weer net lekker uitkomen met voedingstijd. Soms kom ik weer thuis en is het een grote chaos. Ben ik eerst een uur bezig met alles weer op te ruimen. s'Avonds is mijn man er gelukkig. Roef bedenkt toch wel regelmatig dat hij niet wil slapen als wij zitten te eten. Na het eten hup in bad, peuter wil aandacht, Roef aan de borst, ligt net lekker te slapen als peuter bedenkt dat hij dus niet naar bed wil en het op een brullen zet... Het is soms even sjesen met twee kindjes, vooral heel leuk, maar op deze momenten overvalt me wel een heel gejaagd gevoel.

En hoe is dat bij jullie?? Hoe zijn jullie ervaringen?? Ik ben heel benieuwd,
Liefs Annemarie

Hallo

nou het klink bekend de spits uurtjes, bij mijn is het persis het zelfde. Ik geev de fles dus heb het een beetje makelijker, Jordi komt rond de zelfde tijden, dus kan ik er mee rekening houden als ik ergens naar toe gaat, op dinsdag gaat Laura naar peuterspeel zaal dan is het s'morgens echt rennen en vliegen, maar de andere ochtens verloopen rustig. Mijn partner komt meestal rond 16 uur thuis en kan Laura bezig houden als ik aan het kooken ben, Jordi slaapt dan ff of is leiv aan het spelen in de box. Na het eeten ook in de bad ( Jordi om de dag) en daar na flesje en met Laura nog boekje lezen en naar bed en meestal is het bij on half 8 rust.b Ik ben meer bezig met Jordi en mijn partner met Laura.

Wat is mij meegevallen? Ik zou het niet weten, ik denk voor de rest val het allemaal wel mee . Ik werk niet en ben lekker met mijn kinderen nog voorlopig thuis. Ik wil wel graag opleiding volgen, maar pas over 2 jaar, dan is Laura naar de school.

groetjes boontje

Voor mij is dit ook mijn 2e kindje. Bij ons is het alleen net anders om dan bij Annemarie.
Koen was een heel makkelijk kind. Huilde amper en lekker slapen. Sliep ook al heel snel de nacht door. En nog steeds is hij een makkelijk kind. Maik is echt anders. Als hij huilt, doe dan je oren maar dicht want het doet gewoon zeer (echt waar) zo hard). Verder is hij heel hongerig en komt om de 3.5 uur.

Wat tegenvalt is dus dat ik 's nachts soms 2x mijn bed uit moet voor een voeding. En dat Maik maar van die hazeslaapjes doet overdag, waardoor ik  niet zo veel tijd alleen heb met Koen en hem  zijn individuele aandacht kan geven. Dit vind ik wel erg en  vervelend.  Koen is zo makkelijk, kan heel goed zelf spelen, dat je hem af en toe  gewoon zo vergeten, omdat je zo druk bent met Maik. En inderdaad de pieptijden. 's morgens als Koen naar kinderdagverblijf moet en we dus op tijd de deur uit moeten. We vallen altijd op het laatste moment binnen. Als ik straks weer ga werken moeten we er zeker een uur eerder zijn, dus hoe ik dat moet gaan doen.....??!! En Maik heeft altijd zijn huiluurtje (maak er maar 3 van) tussen 5 en 8. Dus als er eten moet worden gekookt en gegeten moet worden en Koen naar bed en verhaaltje lezen, liedje zingen. De ene week is mijn man thuis en dan is het wel te doen. Maar de andere week werkt hij 's avonds en sta ik er alleen voor en denk ik wel eens "waar ben ik aan begonnen".

Wat meevalt is dat het allemaal lekker vertrouwd is. Ben totaal niet onzeker. Het gaat gewoon vanzelf.  Je bent al gewend aan dat alles langzamer gaat met een kind en dat je niet meer zo flexibel bent. Dat vond ik bij de eerst zo tegenvallen. Had het gevoel dat ik helemaal door mijn kind geleeft werd. Dat heb ik nu helemaal niet. Bij Koen stond ik bij elk piepje naast zijn bed. Nu kan ik Maik  makkelijker even laten huilen. Kan  soms ook niet anders, ik heb tenslotte nog een kind en ik kan me helaas (nog niet) in 2-en splitsen. Ben zo wie zo makkelijker geworden. Bij Koen wou ik alles perfect hebben (kind, werk, huishouden) maar nu laat ik soms de boel de boel. Dan maar geen blinkende ramen.  Doe gewoon elke dag wat. Al maak je  me wel een beetje zorgen hoe ik straks alles moet organiseren als ik weer 3.5 dag aan het werk moet.

Hoi!

Wij hadden al een dochter van 2 toen Finn werd geboren en tijdens de zwangerschap vroeg ik me af en toe echt af hoe ik het allemaal zou gaan redden met 2 kinderen, waarvan eentje af en toe een echte peuterpuber. Gelukkig is dat me allemaal enorm meegevallen. De overgang van geen naar 1 kind vond ik veel groter dan de overgang van  1 naar 2 kinderen. Ik ben nu veel minder onzeker dan bij de eerste en de routine zit er al in. Daarnaast is mijn dochter erg lief voor haar broertje en absoluut niet jaloers.

Waar ik in het begin wel erg aan moest wennen was dat zo'n kleine baby nog helemaal geen ritme heeft, en de nachtvoedingen. Gelukkig ging Finn met 6 wkn doorslapen en toen kreeg hij overdag ook een beter ritme. Hij krijgt nog steeds volledige borstvoeding.

Al met al valt het me enorm mee met de drukte. Finn is een heerlijk rustig en tevreden mannetje dat nu een lekker ritme heeft en goed doorslaapt. Ook overdag slaapt hij nog vrij veel. En zijn zus is ook heel makkelijk, kan zichzelf prima vermaken als ik bijv. Finn aan het voeden ben (als is ze af en toe wel ondeugend).

We hebben het echt getroffen met 2 van die makkelijke kindjes.

groetjes,
Simone

Nou inderdaad ik kan mij over de meevallers volledig aansluiten bij Sabine.

Het is minder onzeker, je bent zelf flexibeler en je instelling is anders. Je weet dat je jezelf even weer wat minder tijd kunt geven, omdat zo'n kleintje alles door de war schopt
Je bent dus zelf een stuk ontspannender en ik denk dat dat een heleboel scheelt. Want baby's pakken toch de stemming van hun moeder op. Daardoor is zij misschien ook rustiger, want onze eerste huilde veel meer.
Toen kon ik geen boek meer lezen en nu.....ik heb al twee boeken uit en ze is 7 weken!

Verder vind ik het ontzettend leuk om het contact te zien tussen mijn oudste en jongste. Zo schattig. hij is nl heel trots op zijn zusje en knuffelt en kust haar regelmatig. En gisteren heeft zij voor het eerst echt contact met hem gemaakt en gelachen naar hem.

Ik voel mij dus heel rijk en moet heel eerlijk zeggen dat mij
(op dit moment) niets tegenvalt met de kleine. Vooral om dat onze tweede dus veel makkelijker is dan de eerste.

In het begin hadden we wat opstartproblemen met de borstvoeding, maar dat gaat nu wel goed en de nachten gaan ook prima. Ik moet er één keer uit om te voeden en daarnaast ga ik er uit om te kolven.

Ik ben wel benieuwd hoe het straks gaat met het ritme als ik eenmaal werk, want dan moet die kleine wel eerder gaan slapen dan ze nu doet. Dan moeten we wel wat meer ritme creeeren en ja dat is wel even spannend, maar het zal wel goedkomen.

gr mama van MD en JA

PS misschien maakt het nog uit dat mijn eerste nu bijna 4,5 jaar is. Die gaat dus al een tijdje naar school en is grotendeels zelfstandig met een heleboel dingen. En het geeft rust voor mij en de kleine als hij op school zit.

hoi hoi
in principe valt het nog wel mee want de drukte had ik toch al.
maar waar ik mee zit en waar ik me dus op heb vergist is het heen en weer rijden naar school.
ik heb drie kids op de basisschool zitten dus die moeten er om half negen zijn,dan moet mijn zoontje van 3 om kwart voor negen om de peutespeelzaal zijn.
om kwart over elf moet ik hem dan weer ophalen en om 12 uur de andere drie.
dan om 1uur de kids weer brengen en om 3 uur weer ophalen.de oudste twee kunnen wel op de fiets maar ik heb ook een dochter van 5 en ik woon te ver weg om har met de oudste twee mee te laten gaan.dus is het elke dag weer rennen en vliegen.dat valt me echt tegen.maar voor de rest red ik me prima met alle zes en vindt ik het echt beregezellig.
liefs sil

hoihoi

ella is mn eerste en vraag me niet hoe het kan maar echt alles valt me mee... ze is natuurlijk wel een makkelijk maar eentje met pit maar heeft zon goed ritme enz.. altijd vrolijk enz dat speelt denk ik ook mee maar misschien ben ik zelf wel wat dat betreft makkelijk heb namelijk ook voor mn neefje gezorgd 3 jr terug , toen was ik net 20 dit was de 1ste 3 mnd een huilbaby en zij kon het niet aan dus hielp ik haar zoveel mogelijk
zei en veel anderen zeiden je doet het met gemak zelfs gehuil en gekrijs....   ik vind het dus helemaal geweldig ! en van mij mogen er wel 3 komen .. haha maar dat wil me vriend niet ....

wat me heel heel erg tegenvalt : zijn de mensen om me heen ik deed al veel alleen werk id horeca en niet financiel in staat om te stappen en winkelen enz.. toen zag ik dus niet veel mensen ja kende een heleboel mensen door het jongerencentrum enz maar nu zie ik er nog maar een paar soms zit ik zelfs hele weken zonder te kijken.... heb wel een goede vriendin met kindje terug die kende ik al maar nooit zo contact mee zei ging voor mij invallen op mn werk en nu is ze dus een goede vriendin geworden ....

ik weet dat je leven verandert als je een kindje krijgt maar dit valt me enorm tegen ... maar red me prima alleen is het vaak wel moeilijk als ze mn vriend uitnodigen   en dan zeggen ja want miranda moet werken of bij de kleine thuis blijven ja hallo denk ik dan als ik werk is hij thuis en als we allebei thuis zijn gaat zij gewoon even mee tenzij daar gestoomd word en gezopen enz.. ( ik rook zelf ook wel af en toe, maar dat doet er niet toe)

nu kan het komen doordat de meesten jonger zijn dan mij maar er zitten toch ook veel ouderen tussen...

nou ja zolang ik ma gelukkig ben met mn meissie!

xxx

ik vind het nog meevallen allemaal eigenlijk. Maar het scheelt wel dat mijn zoontje gewoon naar de creche gaat voor 3 dagen en ik dan dus alle tijd heb voor Fleur, en in die tijd doe ik ook het huishouden. Nog 1 week en dan moet ik weer werken, dan zal het wel allemaal anders gaan. Dan moet ik 2 kids aankleden, 1 nog borstvoeden, en om   half 8 om mijn werk zijn. Gelukkig is het de eerste tijd voor 2 dagen, daarna 3 dagen maar toch.

Scheelt ook denk ik dat mijn zoontje al bijna 4 is, hij is al heel zelfstandig. Enige lastige is dat hij altijd gaat poepen als ik aan het borstvoeden ben, en ik dus billen moet afvegen en ach het valt wel mee eigenlijk.

Denk dat we over een week 2 dagen heel makkelijk gaan eten. veel spagetti, en 1 dag van te voren klaargemaakt eten.

groetjes,
lia

Terug
Bovenaan