wat valt mee en wat valt tegen??

wat vervelend van het zhuis.. bah! maar is dit ook goed te genezen allemaal??? en lijdt ze veel pijn of is het alleen met niet kunnen drinken ...   in iedere geval heel veel sterkte maar ook plezier met je dochtertje!

x

het instabiel strottenhoofd skelet, gaat als het goed is vanzelf over, als ze ongeveer 1 jaar is. en die aftakking..... dat is nog afwachten wat daar mee moet gebeuren. Pijn heeft ze gelukkig niet.allen het drinken is erg vermoeiend, en tja ze heeft een gebruiksaanwijzing:p
kuzz

Hey,

Ik wil ten eerste Lautje even een knuffel geven. We willen allemaal het allerbeste voor onze kindjes en een kindje met een moeilijke start betekent ook vast een moeilijke start voor mama. Maar ze heeft gelukkig een lieve mama en uiteindelijk komt het vast allemaal weer goed. Maar goed, een beetje morele steun is nooit weg toch?

Wat hier mee en tegen valt? Hmmm... Ik moet zeggen dat het me vooral héél erg meevalt. Ik had geen roze wolk tijdens mijn zwangerschap, misschien ook omdat mijn zwangerschap niet gepland was. Wel heel erg welkom, maar ik begon er niet aan met een grote kinderwens. Bij vriendinnen zag ik ook dat het best zwaar is zo'n kleintje. Zeker als je een zware bevalling hebt gehad en baby'tjes niet doorslapen. Uiteindelijk hebben we het heel erg getroffen met onze dochter Elin. Ze is een heel ontspannen en lief meisje en ze slaapt al door vanaf dat ze een maand oud was. 's Avonds heeft ze wel een huiluurtje(s), maar ook dat gaat steeds beter.

En los daarvan, ik had oprecht nooit gedacht dat het zo LEUK zou zijn. Ik geniet echt enorm van haar en krijg er ook een hoop energie door. Elke keer dat ik haar zie of aan haar denk word ik helemaal blij. Mijn man is ook stapeldol op haar en we zijn heel gelukkig zo met z'n drietjes.

Het plezier en de nachtrust zijn me dus enorm meegevallen. Haar huilen 's avonds vind ik nog steeds erg moeilijk. Mama's zijn er niet op gebouwd om tegen babyhuiltjes te kunnen en dat is denk ik maar goed ook.

Wat me tegen is gevallen had ik eigenlijk ook wel verwacht. Even de deur uit is niet meer zo makkelijk. 's Avonds allebei naar de sportschool gaat niet meer en de dagplanning draait in principe om haar voedingen en slaapjes heen.

Maar goed, hoe dan ook heb ik dat er graag voor over!

Liefs, Lotte

Moet soms nog heel er wennen aan mijn 'nieuwe' leven als mama..

Het was helemaal niet gepland maar super welkom. Ik was net klaar met school en woonde net samen met Henk!
Maar toen ze eenmaal in mijn buik zat kon ik me geen leven meer voorstellen zonder kindje!

Alles valt me mee moet ik zeggen, ze is een lief meisje! Ze huilt als ze honger heeft en tegenwoordig ook als iets niet lukt (omdraaien in de box bijv.) En heel af en toe zit er nog een krampje die haar zeer doet..
Verder kan ze slapen en lekker bij je zitten..
Verschonen vind ze helemaal leuk.. en ze lacht naar iedereen!!

Mij valt tegen dat sommige mensen ineens denken dat je geen tijd meer over hebt, wat dus helemaal niet waar is!!!
Ik ga over 2 weken weer aan het werk (werk in de horeca) heb er erg veel zin in, ben alleen bang om nu mijn vrienden en kennissen helemaal niet meer te zien!
Ergens snap ik het ook weer wel, wij zijn de eerste met een kindje van de vrienden..

Wat tegenviel vond ik dat Thijmen zoveel krampjes had en daardoor zo van streek elke keer dat het zielig was. Je voelt je dan machteloos.
Maar nu is het gewoon genieten van die kleine man!!
En je moet meer plannen, maar dat is niet echt een tegenvaller hoor, maar je leven ziet er gewoon heel anders uit.
Vorig jaar was ik gewoon regelmatig weg, met of zonder man. Zit in dweilbandje.
En ik wil te perfectionistisch zijn en dat kan gewoon niet........
Groetjes

Alles rond ons kleine Mandarijntje is nóg leuker dat ik had gehoopt en me had voorgesteld. Ze is ontzettend makkelijk, drinkt goed, slaapt goed, huilt weinig, lacht veel, ontwikkelt zich goed, wat wil een mama nog meer!
We genieten véél meer van haar dan ik ooit had kunnen vermoeden. Ik wist niet dat ik zoveel liefde in me had....

Yep, ik zit echt op de welbekende roze wolk!!

Valt er dan echt niks tegen? Nou, ik vond mijn eigen herstel na de bevalling wel tegen vallen. Ik had bedacht dat ik na twee dagen wel weer fris en fruitig rond zou springen, maar dat was niet zo. En verder vind ik tegenvallen dat de zwangerschapsdementie na de bevalling alleen maar 10x zo erg is geworden!! Dat is vooral nu met werken wel tamelijk lastig...

Terug
Bovenaan