Wat vind je van abortus? (discusieer mee)

A

Anoniem

Guest

Hoi mama's,

Dit is een er gevoelig punt bij veel mensen. Wel, niet, maar vooral waarom?
Ik zelf heb erg veel moeite met de termijn waarin het nog mogelijk is, namelijk tot de 20 weken. Ik vind dit écht niet normaal. Destemeer als je leest hoe het gebeurd..

Dat er door medische redenen abortus de "beste" keuze is, maakt het verhaal iets anders, maar zeker net zo moeilijk!!

Maar om dit bij een "gezonde" zwangerschap te doen als je al 20 weken zwanger bent gaat mijn pet te boven.

Mijn mening is dat de grens flink naar beneden moet worden geschroeft!!!

Wat ik al zei is dit een erg lastige discussie en is overal wel wat van te zeggen.. Maar mijn hart breekt als ik het hoor en zou het liefst ieder "ongewenst" kindje tot me willen nemen. Maar helaas.. Dat is natuurlijk super onrealistisch. Maar er zijn weer zoveel kinderloze gezinnen die er graag voor willen zorgen,..

Pff,.. Ik kan deze discussie moeilijk voeren omdat ik het niet rationeel kan bekijken. Ben daar een te emotioneel typetje voor..

Het is dus een gevoelig onderwerp denk ik bij vele mama's, dus laten we elkaar in hun waarde laten. De vraag  is dus;

Hoe denken jullie over abortus?

Esmé mv Kay

het is inderdaad een moeilijk onderwerp. Ik ben het met je eens dat 20 weken belachelijk is. Je bent als (bijna-)moeder dan al op de helft en ik vind het dan echt moord. Als ik nu zwanger zou raken dan zou ik het nooit weg laten halen. Ik heb twee bevallingen en zwangerschappen gehad in minder dan anderhalf jaar en het zuo voor mijn lijf dan ook echt niet goed zijn, maar ik geloof dat elk kindje zich met een reden "aandient". Mijn kinderen zijn met een reden bij mij en mijn man gekomen. Tja, dat kan iemand zweverig vinden, ik geloof het. Mijn man zei tot een paar maanden geleden dat hij het weg zou willen halen, stel dat ik nu zwanger zou raken, maar hij zou mij nooit proberen om te praten! Ook bij Milo was hij in eerste instantie tegen abortus, maar vrouwen voelen dat meestal toch anders he. Je hebt meteen het gevoel dat er iets fantastisch in je groeit en denkt er niet aan om het weg te halen!

In geval van verkrachtig ben ik voor abortus. Als de vrouw er niet mee kan leven (en ik weet wel zeker dat ik dat niet zu kunnen, ook al is het voor de helft van mij), dan zou ik bij wijze van spreken nog met haar mee gaan naar de abortuskliniek.

In geval van een ziek kindje, maar dan echt een plantje die geen leven zou hebben, ben ik ook voor. Het leven moet voor het kind zelf ook leuk zijn!

Ik denk dat je een hele discussie hebt gestart Esme, ben benieuwd!

Jij bent dapper: zo'n topic openen!!!!

Voor mij is het een simpele discussie: geen abortus!
Maar ik respecteer onvoorwaardelijk de keus van mensen die daar anders over denken!!

-X- Marieke

Voor mij alleen abortus als het medisch echt noodzakelijk is. Ik zou het een kindje niet willen aan doen om als kasplantje te leven. Maar het zou wel de moeilijkste keuze van mijn leven zijn. Ik vind het moeilijk dat er over iemands leven beslist kan/mag worden.

Een abortus omdat het niet uitkomt of het verkeerde geslacht heeft vind ik zo erg, zeker als je weet hoeveel mensen graag een kindje zouden willen maar bij wie het gewoon niet lukt.

En ik ben het emt je eens dat die 20 weken toch echt super laat is, dan is het al echt een mensje, het schopt en zwemt vrolijk in je buik. Denkende aan de pretecho... het was zo mooi! Ik zou het nooit kunnen

Ieder heeft recht op zijn eigen mening...

Nanda, mv Tess (9mnd)

Nou Esmee,

Ik lijk wel op jou! Ik zou ook al die kindjes die dan eigenlijk geaborteerd zouden worden, op willen vangen. Maar dat kan natuurlijk niet.

Ik ben ook helemaal TEGEN abortus!
MAAR..... Bij een meisje /vrouw die verkracht is, zou ik het wel kunnen begrijpen.
En ook als het kindje niet tot nauwelijks in staat is een normaal leven te lijden door een ziekte of afwijking.

Ik DENK dat wanneer ik op dit moment zelf verkracht zou worden, ik het persoonlijk niet weg zou willen halen maar vind dan dat mijn man ook een mening hierin heeft.

Maar voor de rest ben ik absoluut TEGEN.

Marieke,

Ik weet dat dit een gewaagde topic is en daarom vraag ik ook elkaar hier (extra) in hun waarde te laten..

Maar het neemt niet weg dat het iets is waar je zomaar voor  kunt komen  te staan en wat ook speelt in deze maatschappij. Wegdrukken van dingen die je niet kunt plaatsen is nooiit goed.. Daarom is het mooi dat je hier in deze "beschermde" omgeving toch even erover kunt praten.

Ik weet dat ik tijdens de 20 weken echo tranen met tuiten heb gejankt van geluk en opluchting  dat alles, voor zover men kon zien, goed was met Kay. Ik was zo bang dat ik voor die keuze kwam te staan..

Wat is al zei; Als je de keuze moet maken ivm medische redenen lijkt het me evenzogoed óngelooflijk moeilijk en heb ik respect voor mama's die daar mee om kunnen gaan. Ik denk dat je mij dan kon opnemen...

Esmé mv Kay

Hi dames,
Ja ik wil me ook hier tegenaan bemoeien.
Ik ben in zoverre tegen abortus, stel dat je net een vriend hebt leren kennen en je kunt sexen, kun je naar mijn mening ook je kindje dragen, en sta ik niet achter een abortus.
Je kunt je kindje erna ook opgeven, mocht je er niet voor kunnen of willen zorgen.
Ik vind het een ander verhaal wanneer je verkracht zou worden, ook ik zou het er persoonlijk denk ik moeilijk mee hebben, maar dan sta ik zeer zeker achter een abortus.

Zo ken ik iemand die een abortus heeft laten plegen omdat ze te jong was vond ze, ze was toendertijd een jaar of zeventien, ze had toen een vriendje en daar raakte ze zwanger van, dan denk ik bij mezelf had dan je benen bij elkaar gehouden. Ik neem aan dat iedereen weet wanneer je sext dat er dan een kans bestaat dat je zwanger kan raken.

Ik vind het wel knap van de dames die verkracht zijn en toch ervoor hebben gekozen hun kindje te houden en liefdevol op te voeden.

Maar wat ook een vraag had kunnen zijn, zou je je kindje houden en je zou met een echo(bijv de 20 weken echo) er achter komen dat je kindje het syndroom van down heeft, maar verder wel gezond is??(nu weet ik dat het vaak niet het enige is, maar toch)

Ik zou een kindje weg laten halen als het geen leven heeft buiten de baarmoeder, of wanneer het een kasplantje zou zijn. Is dan ook geen leven voor het kind, vind ik.
X

Ik ben erop tegen.....
Ikzelf zou het ook niet kunnen denk ik (maar zeker weet je het pas als je in zo'n situstie komt!)  

Maar" uitzonderingen" zijn er altijd  waarin me dan wel weer kan vinden dat mensen voor een  abortus kiezen.  

Nessie

Terug
Bovenaan