pffff ik geef de voorkeur aan feitkennis, dus ff gegoogled en de schokkende conclusie.... abortus mag volgens de Nederlandse wetgeving tot 24!!!!!! weken, in Nederland zijn 16 abortusklinieken en de meesten houden 22 weken aan, om er zeker van te zijn dat ze de wet naleven.
zie http://www.minvws.nl/dossiers/abortus/default.asp
Ik vind het te walgelijk voor woorden!!!!!!!! Tot een week of 10 (dan is het al een compleet mensje, vind ik eigenlijk toch wel de max. Tja en om eerlijk te zijn, voor mezelf heb ik dezelfde norm als de meesten van jullie, dus bij verkrachting of als het kindje ongelukkig (zwaar gehandicapt, maar ja wat is daarin de norm he?!) dan zou ik er toch wel even flink over na willen denken. Ik denk dat ik bij verkrachting zowiezo zou kiezen voor de morning after pil als ik dacht dat er een mogelijkheid zou zijn dat ik zwanger zou raken. En bij een ongelukkig kindje, dat weet ik niet.
Verder vind ik eigenlijk wel, dat iedereen vrij moet zijn om voor zichzelf de beslissing te nemen wel of niet abortus (mits voor de 10 weken), want iemand vragen een zwangerschap te voldragen en vervolgens je kindje weg te geven is ook nogal wat. Liever een abortus dan een ongewenst kindje. oefffff dat klinkt hard he?!
tja behoorlijke dubbele standaard dus, voor mezelf of voor een ander. Ikzelf hoop nooit voor de keuze te komen te staan en dan neig ik nog altijd naar tegen!
groetjes
mama van Rêve