Wat vind je van abortus? (discusieer mee)

ik ben ook tegen abortus..................

Ik kan me echter wel voorstellen dat je bij een verkrachting een abortus zou laten plegen en ook als het kindje absoluut geen levensverwachting zou hebben.

Groetjes sandra

Moeilijk onderwerp hoor. Ik ga dan ook geen harde uitspraken doen.  

Het jongste zusje van mijn vriendin is "per ongeluk" zwanger geraakt. Ze heeft er voor gekozen om het kindje te houden en met haar vriend te trouwen. Ze moet bijna bevallen en ze is "nog maar" 17 jaar. Zij en haar man hebben samen voor zichzelf en voor het kindje gekozen en hebben inmiddles alles geregeld en hebben een woning.

In sommige gevallen kan de aanstaande moeder niet voor het kindje zorgen. Het kindje gaat dan geen goede toekomst tegemoet met alle gevolgen van dien.  In dat soort situaties zou ik geen abortus laten plegen, maar bijvoorbeeld adoptie overwegen.

Het zal altijd een zwaar onderwerp blijven. Persoonlijk vind ik de termijn tot 20 weken veeeel te lang. Je zult dan toch ook moeten bevallen van een mensje die waarschijnlijk nog eventjes in  leven blijft. Dat zou ik mezelf en m'n kindje nooit aan willen en kunnen doen.

Voor adoptie moet je natuurlijk ook sterk in je schoenen staan, maar dan geef je je kindje wel een toekomst. Een baby is natuurlijk niet iets wat je "weg" kunt doen omdat het even niet uitkomt. Als je oud genoeg bent om gemeenschap te hebben, dan moet je ook de eventuele gevolgen accepteren.

Een zwangerschap die  voortkomt uit een verkrachting  en het wel of niet kiezen  voor het kindje  lijkt me ontzettend moeilijk. Wat doe je dan? Dat is een vraag waarop ik hopelijk nooit antwoord op hoef te geven.

Groetjes,
Nelly.

Dat was ik nog vergeten:

De beslissing om de zwangerschap al dan niet  te laten beëindigen als het kindje lage of geen levensverwachting heeft, vind ik geen abortus. Dat is kiezen voor je kindje.

hmm pittig onderwerp
in principe ben ik tegen abortus
een zwangerschap afbreken omdat het niet uitkomt
of omeen kleine afwijking zoals een hazenlip mag naar
mijn mening gewoon niet.
als er een afwijking of syndroom is dat niet met het
leven verenigbaar is kan ik het wel begrijpen dat
iemand daar voor kiest mijn man en ik hebben bijna voor
die keuze gestaan,tot 2 keer toe uiteindelijk hoefden
wij zelf niet meer te beslissen en is de tweeling in de baarmoeder
overleden

uiteindelijk blijft het ieders eigen keuze maar ik vind dat
een abortus niet zomaar mag geef dan je kindje op voor adoptie
als je dat nog zou kunnen na 9 maanden maak je anderen misschien
heel gelukkig mee

nogmaals het blijft een persoonlijke keuze!!

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Jeetje moeilijk onderwerp zeg!
Ik ben niet tegen abortus en ik ben van mening als je aangeeft dat het onder bepaalde omstandigheden moet kunnen je er ook niet tegen kunt zijn.
Inderdaad zoals de meeste van jullie aangeven als je weet dat het kindje na de geboorte niet levensvatbaar is of heel ernstig gehandicapt dan kan ik me voorstellen dat je voor abortus kiest. Al vraag ik me af met hoeveel zekerheid ze dat kunnen aantonen.
Ik heb bewust geen nekplooimeting laten doen omdat ik wist dat als uit de test een verhoogt risico zou blijken ik het kindje niet zou laten weghalen.
Maar na een verkrachting zou ik er niet over hoeven nadenken en het kindje absoluut laten weghalen. Ik ben van mening dat een kindje het resultaat is van vrijwillige sex, wel of niet gewenst, we weten allemaal hoe het werkt.
Maar als je dan toch besluit om het weg te laten halen is dat de beslissing van die persoon en ik vind niet dat iemand anders daarover kan oordelen.
Mijn man is heel stellig dat als we nu zwanger zouden raken hij het kindje niet wil houden, ik kan daar absoluut niet zo stellig over zijn en hoop dat we nooit voor die keuze komen te staan.
Ik wil absoluut geen derde kindje maar ja er is maar een manier waarop ik zwanger kan raken en daar zijn we dan toch echt allebei bij + daarbij heb ik tussen mijn twee meiden twee miskramen gehad met 3mnden en heel veel verdriet waar ik regelmatig nog best last van heb dus een kindje van ons tweetjes laten weghalen.....ik denk het niet.
Maar goed nu draaf ik wel erg door, de 20 weken termijn vind ik ook belachelijk, de echo van die termijn herinner ik me als de dag van gisteren en ik vond het geweldig, een volledig kindje met alles erop en eraan.
Tot een week of 10-12 zou de absolute limiet moeten zijn.

Poeh!! even topics over gezellig dingen lezen nu,

groetjes Danielle.

pffff ik geef de voorkeur aan feitkennis, dus ff gegoogled en de schokkende conclusie.... abortus mag volgens de Nederlandse wetgeving tot 24!!!!!! weken, in Nederland zijn 16 abortusklinieken en de meesten houden 22 weken aan, om er zeker van te zijn dat ze de wet naleven.
zie http://www.minvws.nl/dossiers/abortus/default.asp

Ik vind het te walgelijk voor woorden!!!!!!!! Tot een week of 10 (dan is het al een compleet mensje, vind ik eigenlijk toch wel de max. Tja en om eerlijk te zijn, voor mezelf heb ik dezelfde norm als de meesten van jullie, dus bij verkrachting of als het kindje ongelukkig (zwaar gehandicapt, maar ja wat is daarin de norm he?!) dan zou ik er toch wel even flink over na willen denken. Ik denk dat ik bij verkrachting zowiezo zou kiezen voor de morning after pil als ik dacht dat er een mogelijkheid zou zijn dat ik zwanger zou raken. En bij een ongelukkig kindje, dat weet ik niet.

Verder vind ik eigenlijk wel, dat iedereen vrij moet zijn om voor zichzelf de beslissing te nemen wel of niet abortus (mits voor de 10 weken), want iemand vragen een zwangerschap te voldragen en vervolgens je kindje weg te geven is ook nogal wat. Liever een abortus dan een ongewenst kindje. oefffff dat klinkt hard he?!

tja behoorlijke dubbele standaard dus, voor mezelf of voor een ander. Ikzelf hoop nooit voor de keuze te komen te staan en dan neig ik nog altijd naar tegen!

groetjes

mama van Rêve

24 weken!!???
eind vorig jaar is Amillia geboren na een zwangerschap van 22 weken!! In februari mocht ze naar huis.

Ik ben in alle gevallen tegen abortus. (of het kindje moet geheel niet levensvatbaar zijn)

Als ik naar de echo van 5 weken en 1 dag kijk en ik zie Kian daar als wormpje liggen, dan is het echt al een mens voor mij. Het begin was er. In welke situatie ik ook zou zitten. Als je er niet voor kan zorgen zijn er honderden ouders die dat dolgraag van je over zouden nemen.

Liefs Nelleke  

PFFF lastig onderwerp.
Zelf ben ik in principe tegen abortus maar er zijn uitzonderingen waar ik over na zou moeten denken, een zeer zware afwijking die niet met het leven verenigbaar is en een verkrachting. Ik denk niet dat ik zou kunnen leven met een kind wat mogelijk op de verkrachter zou lijken (je wordt dan iedere dag geconfronteerd met het gebeurde).

De termijn vind ik wel te lang maar in sommige medische gevallen kan het gewoon niet eerder omdat je de screeningsecho pas met 20 weken hebt. Het blijft moeilijk en ik hoop dat ik nooit voor zo'n moeilijke keus kom te staan.

groetjes Anke  

Terug
Bovenaan