Wat vind jij nu een vervelende opmerking?

Hoi Dames,

Nu dat je zwanger bent moet iedereen er wel iets over zeggen. Gelukkig zijn het veelal fijne dingen die je vooral erg trots laten voelen. Maar helaas is niet iedereen even tactisch..

Welke opmerking heb jij tijdens je zwangerschap als vervelend ervaren??

Ik ben zelf al moeder van een zoontje en vind het erg vervelend als mensen nu tegen me zeggen:

"En nu maar hopen dat het een meisje wordt hè"..

Oei,.. krijg daar zo'n jeuk van!!

Waarom zou ik daar op moeten hopen? Er zullen beslist mama's zijn die dit als wens hebben, maar ik heb dat totaal niet! Klinkt cliché, maar vind het belangrijker dat de kleine gezond ter wereld komt.

Misschien dat dit gevoel is  versterkt doordat het hiervoor 2x is misgegaan en ik daarom niet goed tegen bovenstaande opmerking kan?

Hoe dan ook ben ik erg benieuwd naar jullie reacties!

Esmé mv Kay

(13,5 wk zwanger)

Hoi hoi,

Ik hoor hier niet thuis, maar was even aan het rondkijken bij de prille zwangeren haha

opmerkingen ja geweldig zijn ze af en toe he?

Ik heb tot nu toe een geweldige zwangerschap alleen wat rugklachtjes "Nou dat zal dan nog wat worden de komende maanden" Ja hallo, mag ik niet even klagen??

Verder heb ik nog een mooie reactie gehad omdat ik wat kleertjes had gekocht " Nou je moet niet teveel kopen hoor je krijgt straks al genoeg en wij willen ook nog wat kopen"
ja hallo, het is mijn eerste kindje en ik ben zo blij dat ik nu eindelijk eens kleertjes kan kopen i.p.v. alleen maar naar kijken haha en ik wil niet wachten tot ik van alles krijg en het grotendeels roze zal zijn haha

verder denken mensen recht te hebben om te weten waarvoor je bepaalde besluiten maakt zoals borstvoeding, kraamfeest en vind het zo irritant als ze dan vragen Waarom? ik hoef me toch niet te verantwoorden zeg, komaan

haha zo even lekker gal kunnen spuien!

liefs daantje

Ja,.. dat is inderdaad waar!

Sta er lekker boven en doe dat waar je je goed bij voelt.. En net wat je zegt; tis jouw kindje/zwangerschap! Een reden om de kleine én jezelf te verwennen!!

Lekker blijven doen hoor!

Hoi allemaal
Nou wat ik heel vervelend vindt is dat ze vragen Goh krijg je je tweede en Ik antwoord trots ja Goh hoe ver ben je nu ? En ik weer vol trots 14 weken . En dan komt hoor JEETJE wat een buik heb je !!!   Ik durf bijna niet te zeggen hoe ver ik ben
Groetjes Karin Vandaag 14 weken

Hallo,

Ik heb ook een zoontje (net 1) en vind de reactie 'nu hoop je zeker op een meisje?' ook erg vervelend. Ik ben nu 13 wk zwanger en heb ook 2 vragen gekregen of deze zwangerschap gepland is.....GRRR

Groetjes van mij

Ik doe deze zwangerschap alleen. Ik ben dus een BAM-moeder. De meesten vinden het stoer en geweldig voor me maar niet iedereen.
De reactie van mijn vader.toen ik het nieuws vertelde: "vind jij het een felicitatie waard?" op mijn antwoord, "ja ik wel"' zei hij "nou, in dat geval,gefeliciteerd dan"'.
De reactie van mijn broer "nou, als jij er maar gelukkig mee bent"
Er is zelfs gezegd..arm kind dat bij mij komt. Die opmerking van je familie komt echt heel erg hard aan.
Gelukkig stuent mijn oeder mij wel heel erg en dat is heerlijk.

Wat ik ook heel erg merk is dat de mensen die het weten steeds naar je buik gaan kijken. Ik ben nogal fors en probeerde juist altijd mijn buik te verbergen. Je ziet nog niks maar het is wel een hele rare gewaarwording dat je nu eigenlijk juist op een dikkere buik zit te wachten/hopen.

Groetjes Minke (13 weken en 4 dagen)

Waarom wij in hemelsnaam een derde kindje willen. Twee is genoeg en zeker als je al een jongen en meid hebt, waarom wil je er dan nog meer, je bent tochal klaar?

En.....poeh, zit er straks maar drie jaar tussen je eerste en derde....wat zal jij het druk krijgen. Moet er niet aan denken...Nee, daarom doe ik het ook en niet jij!

Hi ladies,

jeetje wat een "dooddoeners" kunnen sommigen uit hun mond persen zeg! Volgens mij vaak afgunst of ze weten niet wat ze zeggen! Tis vaak goed bedoeld, maar zeg dan niks!
Minke: wat stoer zeg! Kan me voorstellen dat dat erg pijnlijk is als je familie zulke dingen zegt...  Mag ik vragen hoe je zwanger bent geraakt?

Groetjes Jannie

Terug
Bovenaan