Wat vind jij nu een vervelende opmerking?

Ik had mijn eerste afspraak bij de verloskundige (8 weken zwanger) en ging er samen met mijn moeder heen.
Sta ik in de lift en ik zeg tegen mijn moeder dat ik niet meer wist welke etage  het was.
Hoor ik een vrouw schuin tegenover me zeggen goh ik zie het al (kijkend naar me buik), de verloskundige, 5 e etage.
Ik keek me moeder aan en kon haar wel afschieten maar moest er tegelijkertijd ook wel omlachen want mijn moeder kreeg ondertussen de slappe lach.
Heb namelijk van mezelf een vetlaagje.

Ook zit ik midden in een verbouwing en als ik zeg dat het gepland is, krijg ik te horen: had je dan niet nog even kunnen wachten!!
Snap dat ze het  goed bedoelen maar ik heb alles in mijn eentje gedaan in het leven en hier hoef ik ook geen advies over.

hoi,

Ik heb al een tweeling van anderhalf en ik ben nu 14 weken zwanger. De eerste vraag die ik standaard krijg, is of het er twee zijn. Nee, dus.

Daarop volgt altijd de opmerking dat we het wel druk zullen krijgen. Daarbij vergeten die mensen dat ze dat ook al zeiden toen ik zwanger was van de tweeling. Mijn ervaring is ondertussen dat het zo druk is als je het zelf maakt. De meeste in mijn omgeving hebben het drukker gehad met 1 kind dan wij met de tweeling.

De omvang van mijn buik is ook altijd goed voor een opmerking. Zelfs de verloskundige vond dat ie al dik is. Gek he, die buik is zo enorm opgerekt geweest, ik had wel een "skippybal" van een buik.

groetjes,
Martine

Ik was laatst zo misselijk op mijn werk dat ik niet meer kon werken.
Nu werk ik er net 3 weken. Vraagt mijn team manager. Waar denk je dat die misselijkheid vandaan komt??
Duh.... ben zwanger dat heb ik net de dag daarvoor verteld. Dat dacht ik dus. Ik heb maar rustig geantwoord, maar van binnen dacht ik: denk ff na man.

Hoi. De vraag was hoe ik zwanger ben geworden.
Ik heb een donor via het ziekenhuis. Daarna IUI, hormonen slikken en de laaste cyclus hormonen gespoten.

Volgens mij is de standaard opmerking als je zwanger bent en je gaapt een keer of je zegt dat je moe bent.   Oh, wacht maar af, dat wordt straks allemaal nog veel erger.

Groetjes Minke

Hoi desiree

Wij zijn ook aan het verbouwen en ik ben nu 11 weken zwanger.
Ik heb ook al een paar keer gehoord: oooh... is het eigenlijk wel gepland dan?!
NOUJA!!!!! Of dat nou wel of niet zo is, dat zijn mijn zaken hoor!
(en ja, het is trouwens gepland...  we  waren gewoon  begonnen en je weet toch nooit van te voren hoe lang het gaat duren)
Maar  't is  wel een rot-opmerking he!

Toenstraks kreeg ik een telefoontje... en de tranen schoten in mn ogen...
Ik sta voor de klas, maar ben zoooooooooooo ziek geweest dat ik op advies van de HA een weekje rust moest houden (had ook lage bloeddruk en te lage bloedsuikerspiegel).
Dus is er vervanging in mijn klas.
Belt toenstraks een collega van me op (die heeft de kinderen die ik vorig jaar had) om te vragen hoe het met me gaat (erg aardig)... zegt ze; ohja, ik heb tegen de kinderen gezegd dat je zwanger bent, en ze vinden het kei leuk!

Ik  zei WEL GVD!!!!!!!!!! MIJN EIGEN KINDEREN IN DE KLAS WETEN DAT NIET EENS!!!
Ik was kwaad!!!! (zullen wel hormonen zijn, ben nooit zo opvliegerig)
Nouja, ze bood wel haar excuses aan, en nu denk ik; tja, niks meer aan te doen.
Maar ik had het maandag zo graag zelf tegen mijn eigen klasje willen vertellen.....
En verder; heb morgen pas de eerste echo, dus het is nog spannend of alles goed is, stel je voor dat het mis is (hoop van niet natuurlijk!!!!!) dan kan ik maandag weer tegen de kinderen vertellen dat het mis is..... pffff......

Groetjes, Mickje

Hoi mickje,

Er waren bij ons ook bepaalde mensen voor geweest, vond het opzich niet zo erg.
Maar heb er wel voor gekozen om het leuke nieuws meteen naar buiten te brengen.(toen was ik 10 weken)
De reden is dat ik het bepaalde mensen nog wel  zelf wou vertellen.
Zou het je collega wel kwalijk nemen, want met kinderen is het altijd anders!

Wat betreft het verbouwen, wij wonen nog niet in het huis, maar we zijn wel klaar voor de 7 maanden, zodat het kamertje dan al klaar is!

Gelukkig krijg ik zo veel meer positieve opmerkingen dan die 1 of 2 rot opmerkingen.
Plus de mensen die die rotopmerkingen plaatsen staan verder van me af en geven mij het gevoel dat ze jaloers zijn, omdat ik en mijn vriend verder alles op orde hebben.

Wanneer ben jij uitgerekend?
Ik 30 maart ben nu 11 weken en 3 dagen en heb dinsdag mijn 2 e echo!

Veel liefs

Hoi desiree

Nou, wij hebben verder ook alleen maar positieve opmerkingen gekregen hoor!!! Iedereen is superblij voor ons!!
Die opmerking van: oh, is het wel gepland dan? (0mdat we nog aan het verbouwen zijn) was van iemand die zelf geen kinderen heeft, dus die " ziet" denk ik ook niet echt dat je zoiets niet echt kan plannen!!! Ja, je kan plannen wanneer je ervoor wilt gaan, maar of het dan de 1e ronde lukt of de 10e... daar valt niks over te zeggen.
Ik ben gelukkig in de 5e ronde al zwanger geworden, dus best snel!! (al leek het toen we bezig waren wel lang te duren, haha)
Wat leuk dat je al een 2e echo krijgt! Of is dat om medische redenen??
Ik heb gisteren de 1e echo gehad, ik was 11 weken en 5 dagen (nu dus 6 dagen en morgen dus de magische 12e week!!!).
Ik woon in Belgie, en daar gaat een zwangerschap via de HA en gyn, dus ik gister met mn vriend naar het ZH toe... ik vond het zoooooooooooooooooo spannend!
Maar de gyn was erg aardig, en hij legde alles rustig uit en nam alle tijd. Dat was erg fijn!
De echo was gelukkig helemaal goed! Het was zo bijzonder om ons kleine hummeltje te zien en het hartje te horen kloppen! Ik kreeg er tranen van in mijn ogen.
Alles zat er op en eraan en de nekplooi was prima, geen reden voor verder onderzoek.
Ik heb de hele dag nog met een mega smile op mijn gezicht rondgelopen! Wat een wonder!!!!
Ik ben trouwens 28 maart uitgeteld!

Wonen jullie dus tijdens de verbouwing ook ergens anders? Wij ook, in een woonunit achter in de tuin. Aan de ene kant fijn, je zit er met je neus bovenop en mn vriend werkt in ploegen dus is overdag vaak vrij en die vindt het geweldig om wat te helpen en kan dan veel regelen.
Aan de andere kant zit je wel de hele tijd met je neus op de zooi... pffff.....
Gisteren kreeg ik het ineens benauwd en was ik bezorgd of alles wel op tijd af komt, we hebben nl de laatste tijd wat tegenslag gehad, dus het schet op het moment niet echt op.
Het is ook een HELE enorme verbouwing (bijna nieuwbouw), en er moet echt nog veel gebeuren.
Ik wou dat het al volgend jaar was.... dan is ons huis af, we zijn getrouwd en ons kleintje is er... wat een heerlijk vooruitzicht!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Mickje

Hoi mickje,

Er waren bij ons ook bepaalde mensen voor geweest, vond het opzich niet zo erg.
Maar heb er wel voor gekozen om het leuke nieuws meteen naar buiten te brengen.(toen was ik 10 weken)
De reden is dat ik het bepaalde mensen nog wel  zelf wou vertellen.
Zou het je collega wel kwalijk nemen, want met kinderen is het altijd anders!

Wat betreft het verbouwen, wij wonen nog niet in het huis, maar we zijn wel klaar voor de 7 maanden, zodat het kamertje dan al klaar is!

Gelukkig krijg ik zo veel meer positieve opmerkingen dan die 1 of 2 rot opmerkingen.
Plus de mensen die die rotopmerkingen plaatsen staan verder van me af en geven mij het gevoel dat ze jaloers zijn, omdat ik en mijn vriend verder alles op orde hebben.

Wanneer ben jij uitgerekend?
Ik 30 maart ben nu 11 weken en 3 dagen en heb dinsdag mijn 2 e echo!

Veel liefs

Vervelend vind ik het niet, maar mij vragen ook heel veel mensen of ik een voorkeur heb. Bij mijn eerste zwangerschap werd het bijna niet gevraagd.
Ik moet zeggen dat ik heus een lichte voorkeur heb voor een jongetje, maar bovenal wil ik dat mijn kindje gezond is.

En ook aardig wat mensen vragen of het gepland is, omdat het dicht op elkaar is ( zit straks 22 maanden tussen, vind ik wel meevallen )

groetjes Maris

Terug
Bovenaan