wat vinden jullie hiervan?

vergeet er bij te schrijven dat sommige meiden inderdaad wel erg krampachtig met het zwanger worden bezig zijn. Maar ja... iedereen beleeft en ervaart dit op zijn eigen manier!!

Ik sluit me aan bij Annie
Eigenlijk weten we allemaal wel dat we er minder mee bezig moeten zijn.... Maar hier op het forum is het gewoon leuk om er lekker over te kwekken. Als je dat niet wilt lezen, moet je er gewoon overheen kijken denk ik....

Liefs Annet

Hoi liselotje ten eerste zullen we eens kijke als jij wat langer bezig bent of je dan nog zo praat.
Het is wel makkelijk gezegd als je net bezig bent dat je er niet veel mee bezig moet zijn.
En ten tweede snap ik niet wat jij hier op zo'n forum zoekt als je er zelf niet veel mee bezig bent.
Dit is toch het teken dat je wel dingen opzoekt op internet en er dus wel degelijk mee bezig bent.
Ik spreek uit ervaring want ik was bij mijn eerste ook gelijk zwanger en ik zei toen ook tegen de meiden dat ze er niet te veel mee bezig moesten zijn maar als je het zelf ervaart dan piep je wel anders.
Dan wil je er ook met anderen over kunnen praten.
En over dat vroeg testen moet ik je wel gelijk geven want sommige testen al als ze nog niet overtijd zijn en dat vind ik ook niet gezond.
Gr liselotte

Hoi meiden
Ik denk dat iedereen gewoon lekker zelf moet doen wat ie voor zichzelf het beste vind!
Er zullen best mensen zijn die er al vroeg heel intensief mee bezig zijn, maar als ze dan hier lekker bij elkaar hun " ei" kwijt kunnen waarom niet??? Ik vind idd ook dat je daar dan maar gewoon over heen moet lezen of niet op de site moet komen. Wij zijn zelf ook bijna een jaar bezig en zitten nu in de mmm. Ik merk wel dat als je langer bezig bent je er op een andere manier mee omgaat en dus ook niet meer 10 keer per dag op de site en andere sites zit te kijken. Ik denk dat je er op een gegeven moment iets beter mee om kunt gaan en je merkt dat er ook meer dingen in het leven zijn.... Dus meiden lucht je hart lekker bij elkaar, daar is dit forum juist voor!! en de meiden die langer bezig zijn en daar moeite mee hebben die kletsen wel op het forum voor als het iets langer duurt, toch?? (de meeste hebben allemaal eerst hier gezeten en weten hoe het gaat en hebben het zelf ook allemaal meegemaakt in de beginfase's)  Ik kijk en klets gewoon gezellig op allebei!

succes allemaal
xxx niekje

Ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben en deze mag uiten, maar vind wel dat we alle dames hier op het forum in hun eigen waarde moeten laten. Iedereen is er op haar eigen manier mee bezig, dat moet toch kunnen?? Als we er maar van blijven genieten, dat is het belangrijkste.

Succes allemaal!!

Hoi,

Toevallig heb ik een poosje geleden over hetzelfde onderwerp een topic geopend.
Ik sluit me bij jou aan.
Het lijkt wel alsof er alleen maar "geklust moet" worden in de vruchtbare perioden.
Maar mijn vraag dan, de rest van de maand wordt er dan niet de liefde bedreven?
Ik kreeg ook het idee dat er weinig liefde meer aan te pas kwam.
Ik begrijp helemaal dat als je eenmaal voor een kindje wil gaan, je het liefst morgen zwanger bent, en dat je graag je vruchtbare dagen benut.
maar aan de andere kant er zijn nog zoveel meer mooie dingen in het leven.
Het leven draait niet alleen maar om zwanger worden. Voor sommige wordt het volgens mij echt een obsessie.
Het leven gaat toch al zo snel. Het moet naar mijn mening toch juist een heel speciaal moment zijn,  samen met je partner ervoor gaan, een kindje maken uit liefde.
Wij doen het ook alleen wanneer we zin hebben. Ook reken ik niks uit. Ik ben dan ook wel onregelmatig ongesteld dus er valt weinig uit terekenen. We hebben ook geen haast.

Ik wil niemand voor het hoofd stoten. En ik hoop voor iedereen dat ze spoedig zwanger mogen worden.

Maar goed, ik denk dat sommigen veel steun uit het forum kunnen halen, maar ook wel teleurgesteld kunnen zijn, als de een al na ronde 2 zwanger is en de ander al maanden bezig is.

Wij zijn voor onze eerste bijna 3!!! jaar bezig geweest.
Ik weet dat het niet goed is,maar je gaat dan idd niet meer "de liefde bedrijven".
Je bent dan echt aan het werk/klussen".
Is idd niet romantisch, maar je wilt op een gegeven moment wel resultaat.

Even een vraagje; wat bedoelen jullie met NOD?
Wij zijn deze maand voor een tweede gegaan en ik vind het leuk om hier eens rond te kijken.
Maar die afkortingen begrijp ik niet helemaal.
Veel groeten

Hoi!

Ik kan me ook wel voorstellen dat je denkt dat e alleen maar "geklust" word rondom de eisprong. Dit is bij ons echt niet het geval. Mijn man is om de week een hele week weg ivm zijn werk. Als hij dan terug thuis is bedrijven we heus was de liefde. Dat staat dan los van het feit dat we een kindje willen.

Bij onze eerste dacht ik dat ik volgens mijn berekening de eisprong zou hebben in een week dat hij weg was. En als dat eenmaal zo is komt dat helaas elke maand terug. Ik had me er toen dus echt bij neergelegd dat het er nog lang niet van zou komen. Maar dat wil niet zeggen dat we niet de liefde bedreven. En wat denk je, mijn bereking klopte niet. Want ik was binnen 2mnd zwanger.

Nu zijn we iets langer bezig, maar ik ben er niet zo mee bezig dat ik alleen in termen als klussen en nod en eisprong denk. Al hou ik het natuurlijk wel bij in mijn agenda. Ook omdat, zoals hierboven al eerder is gezegd, het wel makkelijk is om te weten wanneer je ongesteld zou moeten worden en dus maandverband of tampons bij je moet hebben.

Ieder is er op zn eigen manier mee bezig en als dat niet geaccepteerd kan worden moet je hier gewoon niet mee lezen. En de termen zijn niet oneerbiedig of vreemd, maar wel makkelijk dat je allemaal weet waar je het over heb.

groetjes Larissa

PS NOD is de dag dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden. Maar iedereen hier hoopt natuurlijk dat ze dat niet worden vandaar de term Niet Ongesteldheids Dag.

Terug
Bovenaan