wat vinden jullie hiervan?

Hoi!

Na een miskraam in juli 2006 proberen we weer zwanger te worden. Tot nu toe zonder resultaat helaas. Natuurlijk probeer je het realistisch te benaderen en de natuur zijn gang te laten gaan, maar als je al een tijd bezig bent is het soms wel erg lastig. Je gaat toch op internet zoeken naar tips en verhalen van 'lotgenoten'. Volgens mij is het alleen maar goed om rekening te houden met je vruchtbare dagen en op die momenten ook sex te hebben. Zo lang je er maar plezier in hebt! wij proberen nu om de dag te vrijen, als er weinig tijd is desnoods een vluggertje. We compenseren dit dan weer op een ander moment. Dus vrijen uit liefde en vrijen voor een baby zijn nu 2 verschillende dingen.   Verder probeer ik me er niet al te veel mee bezig te houden. Als het over een paar maanden nog niet is gelukt zien we wel verder.

Nou, sorry hoor, maar ik snap niet wat jij op dit forum doet als je zegt dat je er totaal niet mee bezig bent.
Lekker makkelijk praten als je zegt dat iedereen er teveel mee bezig is.

Ik ben zelf na 1,5 jaar zwanger geraakt van mijn dochter. Ziekenhuis in ziekenhuis uit, stond op de wachtlijst voor IVF en uiteindelijk toch spontaan zwanger geraakt.
In december 2006 weer spontaan zwanger, maar dit werd een miskraam.

Als het lang duurt voordat je zwanger bent, ben je er (onbewust) steeds meer mee bezig.
En er is toch niemand die schrijft dat ze "het" alleen in de "klusweek" doen? Alleen in die week doen ze het bewust, en de rest van de tijd wanneer ze er zin in hebben.

Als je je stoort aan al onze verhalen, vragen en antwoorden, dan moet je vooral lekker wegblijven!

Zo, dit wilde ik even kwijt!

Hey,

Ik hoop echt dat je nooit meemaakt wat sommige mensen hier allemaal meemaken. Wij  zijn al van november 2005 aan het proberen, intussen is mijn schildklier verwijdert omdat dat zwangerschapsproblemen gaf en mijn man gaat nu binnen enkele weken onder het mes omdat ook hij onvruchtbaar is. Ze hebben bij hem een spataderkluwen in zijn teelbal gevonden, waardoor hij een zeer slechte zaadproductie heeft. Alleen geeft dit enkel in 40% van de gevallen achteraf kans op een natuurlijke zwangerschap. Dit weten we pas binnen 9 maanden. Wij hebben dus 60 % kans dat we binnen 9 maanden alsnog verteld worden dat het "natuurlijk" voor ons niet mogelijk is. Nu ben ik gisteren 31 geworden, en ik wordt echt niet boos als ik andere mensen met zo een klein wondertje zie, of als iemand in mijn omgeving sneller en gemakkelijk zwanger raakt, want ik weet dat dit ook voor hen een wondertje is. Maar ik wordt ontzettend boos, als mensen me zeggen van er niet te veel mee bezig te zijn en de natuur zijn gang te laten gaan. Dit werkt nou eenmaal niet voor iedereen, en ik heb heel veel respect voor alle mensen die hier op dit forum komen om mee te lezen en mee te reageren en die er zijn als anderen hen nodig hebben omdat ze onzeker zijn of omdat ze het eventjes niet meer aankunnen. En tussen mij en mijn ventje is er ontzettend veel liefde, want wij wijzen niet beschuldigend met de vinger naar elkaar, maar troosten elkaar en steunen elkaar, en doen dit samen. Dus ja, je kwets wel mensen met je uitspraken, en ik ben het volledig met jos eens. Je bent welkom als je hier bent om met elkaar te praten en elkaar te steunen, maar vel geen oordeel over ons, en als het je niet aanstaat, dan hoor je hier echt niet thuis.
Ik wens je veel succes met zwanger worden zodat je nooit mee hoeft te maken hoe het voelt als de natuur haar gang niet gaat.
Sorry, maar dit is de tweede keer dat er zo'n topic geopend wordt en ik vind het genoeg geweest.

Ik heb jullie reactie's gelezen. Vreemd dat mensen mij gaan vertellen op welk forum ik wel of niet thuis zou horen, dat maak ik nl. zelf wel uit. Sommigen komen op mij ook nogal gefrustreerd over, dat is dus precies wat ik bedoelde.
Ik ben  me heel bewust van in wat voor een tijd wij leven, hoe de wereld in elkaar zit. Onze maatschappij is gehaast en niet tolerant. Dit vind ik terug in de verhalen over dames die gehaast zwanger willen worden. Ik oordeel daar niet over, iedereen moet leven zoals hij of zij dat zelf prettig vindt, dat doe ik ook. Ik ben niet alledaags en dat zijn mijn meningen ook  niet, als er mensen zijn die daar problemen mee hebben dan lezen ze het toch niet, en ga zeker niet reageren!

even een ding: nu gaan de dames die al lang bezig zijn, en bij wie het niet wil lukken, die problemen hebben, hier op dit berichtje reageren! Dames, het is ook niet voor júllie bedoeld!!!!! Tuurlijk is het voor jullie een heel ander verhaal, maar dat schrijft liselotje ook héél duidelijk! We hebben het niet over jullie, maar over de mensen die nog maar heel kort bezig zijn, of net beginnen.....Jullie moeten dit berichtje óf goed lezen voordat je reageert, óf gewoon denken: dit slaat niet op mij, dus ik reageer ook niet!
Jullie moeten nu niet denken dat we dit soort dingen niet mogen noemen op het forum, liselotje kwetst niemand, en als dat wel zo is, dan moet je even relativeren hoor!
Ik sluit me aan bij Liselotje en Marylinn! Heb ook al eens gereageerd op het berichtje van Marylinn en 3 jaar geleden ook al eens zo'n topic geopend. Waarbij ik heel voorzichtig en zorgvuldig het berichtje had opgesteld, maar ik kreeg hele felle reacties, werd uitgekotst....Maar, zo'n heftige discussie maakt het altijd spannend vind ik, ook die hele heftige reacties!

Liselotje wrote:

Ik ben niet alledaags en dat zijn mijn meningen ook  niet, als er mensen zijn die daar problemen mee hebben dan lezen ze het toch niet, en ga zeker niet reageren!

Liselotje: waarom open je dan deze discussie? Waarom reageer jij dan op ''ons'' de meiden die er zo ''gehaast'' (jouw woorden) mee bezig zijn?

Terug
Bovenaan