Wat vinden jullie van een KDV??

Hoi dames, Ik werk sinds een paar jaar in een KDV in Rotterdam. Ik werk op een baby-dreumesgroep. Ik doe dit werk erg graag omdat ik het leuk vind om die kleintjes dingen te leren en om ze aandacht te geven! Nu mijn vraag, gaan er kinderen van jullie naar een KDV en hoe vindt je dat en hoe vinden de kindjes het? Ik ben erg benieuwd of jullie hier op reageren... Lijkt me een leuk discussie onderwerp- op het andere forum hadden ze het namelijk over moeders die thuis zijn bij hun kind!! Reageer positief of negatief... alles staat open!!
 
hoi Engel,

Ik heb mijn kind al ingeschreven voor het kdv. zij zal daar begin september naartoe moeten. Ik zelf regel bij mijn wg de kinderopvang voor anderen ( de aanvragen tot en met berekening)en ik dacht altijd als ik een kindje heb gaat ze gewoon naar een kdv. Nu het echter zover is merk ik dat ik er heel veel moeite mee heb, heb nog ff overwogen om mijn baan op te zeggen.

Ik vind het moeilijk om mijn kind bij vreemden achter te laten. Zijn de mensen echt opgeleid of hoe gaat dat? weten zij wat mijn kleintje nodig heeft? Komt mijn kleintje geen aandacht te kort met zoveel kindertjes? zo heb ik nog wel meer vragen, misschien kan jij me een beetje inlichten over de voors en tegen vanuit jouw kant?

Ik ben dus zeer zeker niet tegen kdv, maar vind het persoonlijk moeilijk mijn kleintje achter te laten!!

groetjes Karin

 
Hoi Karin, ik snap heel goed dat je je zorgen maakt over je kindje als die voor het eerst naar het KDV gaat!! Maar echt het is nergens voor nodig... IK neem aan dat je al bij een paar kinderdagverblijven ben wezen kijken? Zo nee dan moet je dat zeker doen!!! Je eerste indruk is het belangrijkst! Jullie moeten het KDV leuk vinden, qua gezelligheid, rust en natuurlijk de leidsters! En ja de meeste van ons hebben een diploma of zijn bezig met de opleiding. Op een KDV gaat het er tuurlijk anders aan toe dan thuis, maar tuurlijk krijgen ze heel veel aandacht!!!! Daar moet je op vertrouwen!! Ik doe dit werk al 6 jaar en ik vind het superleuk! Ik zie ook vaak dat de ouders het er altijd moeilijk mee hebben, maar echt na een paar weken voel je je zelf ook beter! Als je maar open bent naar de leidsters en de leidsters naar jullie... dat vind ik het allerbelangrijkst... als je nog wat meer wilt weten hoor ik het wel....
 
Onze dochter gaat komende maandag voor het eerst "proefdraaien" op het KDV, de week erna ook een keer en dan voor het echt. Ze gaat er 1 dag in de week heen. Ik ben er erg benieuwd naar maar heb er veel vertrouwen in anders zou ik haar er ook niet heen brengen. Het lijkt me goed dat ze leert met andere kinderen te spelen en te delen. Ik ben wel blij dat het maar voor 1 dag in de week is voor mijn eigen gevoel, ik zou me er niet prettig bij voelen als ik haar vaak naar het KDV moest brengen, de andere dag gaat ze naar opa en oma en als ik een weekend moet werken is haar papa thuis, dus gelukkig heb ik maar 2 xper week oppas nodig.Ik heb wel een heel positief beeld van het KDV waar ze naar toe gaat, maar ben wel benieuwd hoe het mezelf ook maandag zal overkomen als ik haar daar achterlaat. Onze dochter is dan trouwens bijna 16 weken.
Groetjes van Anita
 
Ik werk ook bij een kdv en mijn dochter gaat er ook heen. Voor mij is het misschien iets makkelijker omdat ik weet bij wie ze in de groep zit. Maar het is vooral een kwestie van vertrouwen in de leidsters hebben. Dat kan natuurlijk niet in een dag, maar als je inderdaad open bent tegen de leidsters over jouw waarden en normen en over je angsten zullen zij dat ook naar jou toe zijn.
En je moet er natuurlijk vanuit gaan dat de leidsters, net als jij, het beste voor jouw kindje willen. Ze zullen er dus alles aan doen om goed voor jouw kindje te zogen.
Ik hoop dat je je snel beter voelt....
groetjes
 
Hoi Anita, het zal erg vreemd zijn om je kindje achter te laten! Maar je kan altijd bellen om te vragen hoe het met haar gaat! Maar gelukkig heb je een positief gevoel over een KDV. Dat is het allerbelangrijkst! En ga er maar van uit dat je dochtertje het erg naar haar zin zal hebben... heel veel succes volgende week en laat even weten hoe het gegaan is ok? groetjes Engel...
 
hai,

Onze dochter lisa, nu 10 maanden gaat sinds december 2003 naar het kdv. Ik zag er ook erg tegenop, maar bij het proefdraaien zag ik al dat ze heel veel liefde en aandacht krijgt op het kdv. Het is nog een relatief klein kdv 3 groepen, met in iedere groep 8 kinderen met 2 leidster. Ze vindt het zo leuk daar, begint gelijk te zwaaien als ze de leidsters ziet en gaat lekker spelen. Ook heb ik het idee, dat ze daar leert te delen en om te gaan met andere kinderen.

Ik was erg negatief over een kdv, maar dat kwam meer omdat ik ook het gevoel had van ik laat mijn meisje over aan wildvreemde, maar ze zijn zo ontzettend lief.....
En inderdaad ik kan altijd bellen, als ik wil weten hoe het met d'r gaat en ze nemen daar dan ook gewoon de tijd voor.

groetjes
corina
 
Terug
Bovenaan