Wat vinden jullie van een KDV??

Hoi allemaal, ik wil even zeggen dat ik jullie reacties allemaal zo positief vind. Ik snap best dat het ontzettend moeilijk is om je kindje bij vreemde leidsters achter te laten. Maar uit ervaring weet ik gewoon dat dat goed komt! Groetjes Engel..
 
Hallo allemaal,
Mijn zoontje is nu 7 maanden oud. Vanaf 4 maanden gaat hij naar het KDV voor een dag in de week. Ik heb er veel moeite mee gehad. Zelf heb in de jeugdhulpverlening gewerkt en ouders vertrouwden mij ook hun kind toe. Maar het voelt zo anders als je aan de andere kant van de tafel zit! Dit heb ik ook benoemd tijdens het intake gesprek. Wat mij heeft geholpen is alles op te schrijven over het leven van mijn zoontje in het schrifje dat wij hebben meegekregen. Ik heb er een plakboek van gemaakt met foto's van ons erbij geplakt. En naaste familieleden. Op deze manier liet ik de groepsleidsters een stukje van het leven van mijn zoontje zien. Op dit moment heb ik het volste vetrouwen in de groepsleiding gekregen. In het schrifje schrijft de leiding ook op wat onze zoon die dag heeft meegemaakt en hoe hij is geweest. Dit is leuk om te lezen en het belangrijkste; hieruit merk ik dat zij mijn zoonte ook goed kennen. Natuurlijk is hij wel wat vermoeid als hij na een dag kdv thuis is. Maar ik ben van mening dat hij bij het KDV meer in zijn ritme blijft dan wanneer hij naar opa's of oma's gaat. Deze vinden het altijd leuk om met hem weg te gaan. Hup .... in de maxi cosi... in de auto, de stad in, bezoekjes aan vriendinnen. Leuk voor opa's en oma's die trots met hun kleinkind pronken. Maar funest voor het ritme van mijn zoontje. Per augustus gaat onze zoon naar een andere lokatie (nu moeten wij de file in om hem weg brengen en op te halen) Ik denk dat ik het weer op dezelfde manier ga doen. Maar wij hebben overwogen om hem op de andere lokatie te houden i.v.m de leuke groepsleiding. Maar wij moeten nog 3 jaar en dat zij heel wat uurtjes file rijden op de A28)

gr Melien
 
hallo,
ik zou vandaag nog laten weten hoe het was gegaan de eerste keer in het KDV.
Nou, prima!!! Laura heeft het goed naar haar zin gehad, goed gegeten en geslapen en heel veel indrukken opgedaan. Ze hebben goed opgelet en haar op tijd even apart gelegd omdat ze heel veel prikkels kreeg. Ik ben wel de hele dag in de weer geweest om de tijd rond te krijgen, want het was toch wel raar om zonder haar thuis te zijn, maar aan de andere kant kon ik even dingen doen waar ik anders niet zo gauw aan toe kom. Het is dus heel goed gegaan de eerste keer en Laura....sliep de hele avond als een roosje..doodmoe van alle prikkels deze dag.
groetjes van ANita
 
Hoi Anita, wat ontzettend fijn zeg dat het goed gegaan is! Dat moet een hele opluchting zijn geweest. Ik snap best dat het raar is dat Laura niet thuis was, maar als je straks eenmaal weer werkt went dat ook gauw! Waren er nog meer kindjes van rond de 4 maanden op de groep op waren er meer iets oudere kindjes? Bij ons op het KDV is het namelijk altijd een groep van een maand of 3 en 1 groep van kinderen die rond de 1 jaar zijn en zo gaat dat dan steeds door. (Als ze 2 zijn gaan ze naar de peuters). Nogmaals ik ben blij dat het goed gegaan is. Groetjes Engel
 
Er was nog 1 meisje van rond de 4 maanden, zij was trouwens ook de eerste dag dus ik had een "bondgenote" aan haar moeder. Er waren nog 6 andere kindertjes maar die waren wel een aantal maanden ouder. Het is een babygroep tot 14 maanden. Er wordt per kind gekeken wanneer hij/zij eraan toe is om naar een gecombineerde groep toe te gaan, maar gemiddeld zitten de meeste kinderen tot 1 jaar wel in deze groep. Maar inderdaad, blij dat het goed gegaan is, hier ben ik doorheen.groetjes van Anita
 
Onze zoon, nu 8,5 mnd gaat sinds hij 3 maanden was, naar het kdv en heeft het heel erg naar zijn zin. Ik heb ook alle vertrouwen in de leidsters daar en het "schriftjes"system werkt goed. Onze zoon vindt vooral de andere kindjes erg leuk. Ook eet en slaapt hij goed op het kdv. Hij gaat 4 dagen in de week.
Groetjes Ingrid
 
Terug
Bovenaan