Wat vinden jullie van een KDV??

Hoi, mijn dochtertje is op 1-3 geboren en per 1-5 is ze al naar het kinderdagverblijf gegaan. V.a. half mei ben ik nl.weer gaan werken.Hun advies was de 1e 2 weken beschikbaar zijn, voor noodgevallen. Ook mocht je zelf helemaal meedraaien, zodat je het "ritme" van de groep leert kennen en wat ze allemaal doen met de kinderen.De 1e dag vond ik heeeel moeilijk(snik..traan), maar wel had ik er voor 100% vertrouwen in. De leidsters zijn superlief voor haar en de andere kinderen. Ze krijgt genoeg aandacht, ze is de jongste van de groep en ja, het is een giechelbekje met geluid, dus een ware attractie. Het gaat haar heel goed af zo te lezen uit het schriftje wat ze bijhouden voor ons.Ook schrijven wij daarin wat ze allemaal meemaakt in haar leventje. Met moederdag-vaderdag en de verjaardag van papa werden er hele toffe cadeautjes gemaakt. Kortom wij zijn erg enthousiast. We bespreken altijd even hoe het is gegaan, en in het schriftje staat wanneer ze geslapen heeft, of ze d'r flesjes helemaal op heeft gedronken en hoe laat en ook of ze bv.een poepbroek heeft gehad. Papa brengt en mama haalt en in beide gevallen ontvangen we een grote lach.....
 
Hoi,
1 1/5 jar geleden ging mijn zoon voor het eerst naar de KDV.
ik had er geen moeite mee omdat hij heel gemakkelijk in de omgang was en alles wel prima vond. het enige waar ik het eventjes moeilijk mee heb gehad was dat het hem wel vermoeide zo'n dagje kdv. maar hij had het er wel naar zijn zin. Nu is ook nog steeds moe van zo'n dag. maar als ik zeg dat hij er heen mag vandaag dan staat hij al in de gang om zijn jas an te doen ( bijna 2 jaar) hij leert leuke liedjes, maakt tekeningen en leuke leidsters waar hij dol op is. ook is er veel speelgoed die hij zelf niet heeft en ik vind dat hij heel sociaal is , naar mijn mening ook door deKDV,
nu gaat sinds 3 weken mijn dochter van 14 weken er ook heen en ik heb er alle vertrouwen in dat zij het er ook leuk gaat krijgen.
succes, zal vast allemaal goed gaan.

gr. mariette
 
Hoi, mijn zoontje van 19 maanden gaat naar de dreumesgroep, vindt het erg leuk maar doet veel indrukken op en is erg moe, slaapt ook weinig. Ons dochtertje van nu 3 maanden gaat in augustus ook naar de babygroep. Leuk kdv, ben zelf voorzitter van de ouderwerkgroep en over het algemeen heel tevreden. Ik vond, en vind het soms wel moeilijk om ze weg te brengen maar kunnen blijven werken is toch ook veel waard!
 
Hallo,

Mijn zoontje Thomas van vier maanden gaat ook naar een kdv, ik ben er zelf heel tevreden over. Hij heeft het er goed naar zijn zin en ze zijn ook erg blij met hem. Ik vond het in het begin wel moeilijk om hem weg te brengen, maar nu gaat het een stuk makkelijker.

Gr. Mama van Thomas
 
Hallo
Ik werk zelf ook op een KDV op een babygroep voor een dag en verder kantoorwerkzaamheden. Het klinkt misschien raar maar Mila(mijn dochtertje) gaat per sept ook naar het KDV en ik heb het er erg moeilijk mee. Raar omdat ik er zelf ook in werk maar toch, zorgen ze wel goed voor haar en laten ze haar niet te lang huilen, zelf weet ik dat ik in mijn werk mijn uiterste best doe om de kids tevreden te stellen en ze alle aandacht te geven maar het is nu eenmaal erg moeilijk met 9 kids. ( bij ons mogen er 9 kids in een grope van 0-1,5 jaar). Ik ben dus erg benieuwd hoe dat strax gaat en of ik er tegen zou kunnne maar wie weet denk ik er tegen die tijd wel heel anders over als alles goed gaat.
Belangrijke tip voor ouders die nog hun kindje willen plaatsen: Proef de sfeer in het KDV en ga niet al te veel af op leidsters die er werken want n de KDV wereld is er erg veel personeelsverloop.

Groetjes Sandra
 
Mijn dochter gaat de eerste par jaren absoluut niet naar een kinderdagverblijf of een andere oppas. Ook al is de leiding nog zo gezellig, lief en goed opgeleid. Ze weten nooit wat het beste is voor je kind, want zij zien je kind heel anders dan dat je het zelf ziet. Als moeder hoef je geen opleiding te hebben alleen een gezond verstand. En ik geloof er gewoon in dat een kind de moeder en ook de vader natuurlijk heel hard nodig heeft.
 
marieke,

Tuurlijk heef een kind de moeder en vader erg hard nodig. Maar tegenwoordig is het haast onmogelijk om niet meer te werken!!!
En hoe weet je nu of de leiding niet weet wat het beste voor je kind is, ze hebben nog altijd meer ervaring met kinderen dan beginnende moeders en vaak hebben ze zelf ook kinderen.

Je probeert de leiding zoveel mogelijk over je wel en wee van je kind te vertellen. En ik moet zeggen, ze weten dondersgoed hoe mijn dochter in elkaar zit en heeft daar dezelfde "regels" als thuis.

sorry maar dit moest ik even kwijt.
 
Terug
Bovenaan