Wat voor bijwerkingen BMR prik en voor hoe lang?

Hoi mama's,

Mijn dochter is op 12 januari 1 jaar geworden.. Ze krijgt half maart haar BMR prik.
Graag wil ik weten wat voor bijwerkingen er zijn en wat zijn jullie ervaringen?
Heb gelezen dat de bijwerking tussen 5 en 12 dagen na inenting kan ontstaan.
Wat voor bijwerkingen en hoe lang duurt het?

Begin april willen we namelijk op vakantie...... Dan moet de kleine wel bijwerkingvrij zijn he

Dank voor jullie reactie

Sam heeft afgelopen vrijdag zijn prik gehad en hij heeft er geen bijwerkingen van gehad..zelfs die eerste dag niet terwijl ze zeggen dat de kids wat hangerig kunnen worden..
Hopen dat het dus bij jullie ook zo mee gaat vallen!

gr an

Juist bij de BMR wordt er gewaarschuwd dat de eerste dag wel mee valt maar dat 1-10 dagen erna ziekteverschijnselen kunnen optreden.
Dit omdat het een "levend' vaccin is in tegenstelling tot bv de DKTP.
Ook wij waren volledig voorbereid; onze vent heeft de  23 ste de  BMR gekregen (krijgen ze overigens in de armpjes twee kanten, even voor jou info)
Maar niet ziek van geworden gelukkig! Ook de rest van de kindjes in onze omgeving in ieder geval 2 waarvan ik weet die er geen klachten van over hebben gehouden.
Het nadeel is gewoon dat je het nooit aan andere kindjes kan meten, jouw kindje kan wel hartstikke ziek worden. Wat ik natuurlijk niet hoop voor je!

Ik kan je niet adviseren of je wel of niet moet gaan.
Als je het helemaal niet vertrouwd kun je  natuurlijk proberen de prikdatum te verplaatsen maar daar zou ik dan niet te lang mee wachten anders zit er zo een maand tussen! Trouwens 1 kindje van onze groep heeft hem ook een maand eerder gehad dus met 13 maand, blijkbaar is dat ook geen probleem. (is er ook niet ziek van geworden btw haha!)

Succes met je beslissing!

Groetjes Saskia

Hoi Saskia,

bedankt voor de info! Door de waterpokken moesten wij de BMR uitstellen. Ik wist niet, dat ze in de armpjes gegeven werden. Donderdag moeten wij weer. Ik kijk niet naar de prikjes uit. Vind het zo vervelend voor Lars.

Bovendien zijn de meningen over inenten en de mogelijke gevolgen ervan zo verdeeld. Niemand krijgt drie ziektjes tegelijk in zijn leven. Wat dat betreft is het onnatuurlijk, om drie ziekteverwekkende stoffen in te spuiten. Er gaan stemmen op, dat hierdoor het immuunsysteem verstoord kan worden.
Maar ja, niet inenten heeft ook nadelige kanten. Het blijft een moeilijke beslissing: wel of niet inenten. Wij hebben het toch maar gedaan, maar ik blijf het griezelig vinden.
Wat hebben jullie besloten en waarom?

Groetjes, Marijon

ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat wel inenten ook nadelen kan hebben maar ik wil liever wel dat Sam ingeent wordt omdat ik dan nooit kan zeggen "had ik maar WEL" als hij wel 1 van die ziektes krijgt.

Ik zit trouwens te lezen op internet over de prik en zie dit staan:

Bij 90 tot 98 procent van de kinderen geeft één injectie met dit vaccin levenslange bescherming tegen bof, mazelen en rode hond. De tweede injectie op negenjarige leeftijd geeft bescherming aan diegenen die door de eerste dosis van het vaccin niet voldoende waren geïmmuniseerd. De voordelen van een BMR-vaccinatie wegen sterk op tegen de mogelijke nadelige effecten. Alle drie de ziekten (bof, mazelen en rodehond) kunnen ernstige complicaties met zich meebrengen waarvan enkele een levenslange handicap kunnen veroorzaken.

ook staat er dat als kinderen er wat ziekjes van worden dat die klachten 1 a 2 dagen aanhouden dus is ook zich wel te doen (aangezien de aankomende vakantie )

Gr an

Hoi hoi,

Kevin moet vrijdag. Heb het ook moeten uitstellen, vanwege de griep. Volgende week weten we meer hoe hij erop reageert. Wij hebben nooit getwijfeld of we het wel of niet doen. Waarom je kind niet beschermen.

Mag je eigenlijk op kraamvisite? We hebben zaterdag, nml. een afspraak en heb daar eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan?

groeten, Kabo

Bedankt voor jullie reacties..

Ik laat gewoon de afspraak staan en boek gewoon mn vakantie denk ik...

Ik wist niet dat de prikjes in de armen gaan... houden ze een litteken aan over?
Je ziet  vaak bij volwassenen dat ze een litteken hebben in hun bovenarm door inentingen.

groetjes

Jess

nee komt geen litteken van hoor..ik weet wel wat je bedoeld van bij volwassen ik heb t een keer gevraagd aan iemand wat het was en zo'n litteken komt van een prik die ze vroeger nog gaven aan kinderen voor een bepaalde ziekte (weet alleen niet meer welke) en mijn moeder (van 48) had het geluk dat die niet meer hoefde dus is al een hele tijd terug dat kinderen die krijgen

gr an

Terug
Bovenaan