Wat voor bijwerkingen BMR prik en voor hoe lang?

Mijn zoontje was wat hangeriger dan anders, en na ruim een week heeft hij zo'n 1,5 dag koorts gehad. Ik heb hem 1 of 2 keer paracetamol gegeven en lekker optijd in zijn bedje gedaan.

Lars is deze week goed ziek geweest. Ruime anderhalve week na de BMR kreeg hij koorts gedurende twee dagen. Daarna ging hij stevig hoesten en gisterochtend om 5 uur werd hij spugend wakker en ging zo de hele dag door.
Gistermiddag zaten we met hem op de spoedpost. Hij blijkt ook nog een oorontsteking te hebben. De rode vlekken op zijn gezicht zijn een reactie op een virusinfectie.
Vannacht en vanochtend ging het spugen nog door, nu samen met diarree en koorts.
Gelukkig wilde hij vandaag tussen de middag weer graag eten en drinken en ligt hij inmiddels weer een paar uur te slapen. Hopelijk houdt hij de boel nu binnen.
Wat naar om ons kleine mannetje zo te zien!

Groetjes, Marijon

Heej,

Daan heeft 3 maart zijn inentingen gehad, heeft nergens last van gehad.
Ze kunnen inderdaad na 10 dagen 'last'krijgen. Koorts en vlekjes over het hele lijf, trekt na 2 dagen weg.

zetpillen er in en hoppakee : op vakantie!

Succes!

Goedemorgen moeders,

Dank voor jullie vele reacties! Lisa heeft zojuist haar prikjes (BMR en MenC) gehad.. één in haar arm en één in haar dijbeen.. we wachten af..... ik hou jullie op de hoogte!

Trouwens: ze krijgt nog 400ml opvolgmelk en ik moest extra vit.D druppeltjes erbij geven... namelijk elke dag 10mcgram extra... is nieuwe richtlijn... hebben jullie dat ook meegekregen van het cb?

groetjes

jess

quote: Jessica123 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2009 10:23:53'));

Goedemorgen moeders,

Dank voor jullie vele reacties! Lisa heeft zojuist haar prikjes (BMR en MenC) gehad.. één in haar arm en één in haar dijbeen.. we wachten af..... ik hou jullie op de hoogte!

Trouwens: ze krijgt nog 400ml opvolgmelk en ik moest extra vit.D druppeltjes erbij geven... namelijk elke dag 10mcgram extra... is nieuwe richtlijn... hebben jullie dat ook meegekregen van het cb?

groetjes

jess

He das vreemd: ik dacht dat het totaal 10mcgr moest zijn per dag!
Bij mij zit per 100ml 1.5mcgr in de groeimelk volgens het pak.
Dus 4 x 1.5 = 6 mcgr
dan moet ik nog 4 druppels bijgeven want van Davitamon is 1 druppel 1 mcgr...
Komisch.....

Groetjes Sas

Hoi Jess,

ook bij ons werd verteld 10mcg per dag in totaal. Lars krijgt nog één fles pap, op basis van Nutrilon. Daar doe ik vloeibare kinderOmega doorheen, waar de vitamine ook in zit en hij krijgt een kindervitamine (een kauwtablet in de vorm van een beertje). In totaal komen we zo ruim op de dagdosis. En we gaan lekker de lente tegemoet, dus de zon kan ons ook helpen

Groetjes, Marijon

Dag Saskia en Marijon,

Ik vind het ook een beetje raar allemaal.. Mijn man was gister mee naar cb en we hebben nadrukkelijk gevraagd of die 10mcgram EXTRA was bovenop de 400ml opvolgmelk wat ze nog krijgt elke dag... De arts zei van wel en heeft het ook in het groeiboekje nog eens erbij gezet..

Heb gisteravond effies gegoogled en zag op een site ook staan dat dit de nieuwe richtlijnen zijn sinds september: zie link

(hopelijk gaat het toevoegen van de link goed)

Ben nu ook een beetje in de war... wat moet ik doen he??

Jess

Terug
Bovenaan