wat voor spullen nog halen?

hallo allemaal

wat een warmte he ik hoop dat jullie het allemaal nog kunnen volhouden, ik ben inmiddels maar begonnen om te zorgen dat alles klaar is voor het geval het begint dus heb alles nu zo goed als uitgewassen, gestreken en netjes in de kast, maar nu zit ik te denken wat voor dingen moeten er nog meer ben bang dat ik van alles vergeet.
zoals flesvoeding ja ga wel proberen om borstvoeding te geven maar neem toch aan dat ik wel flesvoeding moet aanschaffen welke hebben jullie? En dan lees ik ook overal dat je voor de bevalling 12 luiers gewassen, gestreken en dan in een plastic zak moet hebben weet iemand waar voor dit is? en dan de zwitsal producten ik heb schampoo, badschuim, bodylotion en voor het slapen met lavendel moet ik nog meer?

wat een vragen he.

groetjes

Pin me er niet op vast maar voor wat betreft je vraag over de aanschaf van flessenvoeding heb ik begrepen dat je dat in eerste instantie niet nodig hebt. Borstvoeding mag even duren voor het op gang komt en het is dan niet erg als de kleine wat minder binnen krijgt. Mocht het echt niet lukken dan kun je altijd nog flesvoeding (laten) halen.
Waarom die luiers in een plastic zak moeten zou ik ook niet weten. Wel weet ik dat als ze gewassen zijn, ze beter vocht opnemen en je een plastic zak bij je kraampakket moet hebben voor de onderleggers die gebruikt zijn (om te voorkomen dat je slaapkamer een troep wordt). Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.

Groetjes,
Marian

Pin me er niet op vast maar voor wat betreft je vraag over de aanschaf van flessenvoeding heb ik begrepen dat je dat in eerste instantie niet nodig hebt. Borstvoeding mag even duren voor het op gang komt en het is dan niet erg als de kleine wat minder binnen krijgt. Mocht het echt niet lukken dan kun je altijd nog flesvoeding (laten) halen.
Waarom die luiers in een plastic zak moeten zou ik ook niet weten. Wel weet ik dat als ze gewassen zijn, ze beter vocht opnemen en je een plastic zak bij je kraampakket moet hebben voor de onderleggers die gebruikt zijn (om te voorkomen dat je slaapkamer een troep wordt). Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.

Groetjes,
Marian

Hoi Ukkepuk,
Ik zou ook geen flessenvoeding halen als ik jou was. Wat Marian ook zegt; borstvoeding mag een paar dagen duren, dan heeft je partner, moeder, vriendin genoeg tijd om even naar de drogist te gaan om alsnog voeding te halen, mocht het niet lukken.
En die luiers, ik heb ze niet gestreken, ze zijn voor het afdrogen van je baby, of als onderlegger op het aankleedkussen, in bed, als spuugdoek, etc. Een soort 'duizend dingendoekje'. Als je ze strijkt, dan nemen ze minder vocht op. De plastic zak, geen idee, maar dat van Marian klikt aannemelijk, 2 stuks voor als je thuis bevalt.
Heb je luiers in huis? Met de badproducten en wat kleertjes heb je dan alles toch? Stonden er ook 2 kruiken op je lijstje? ik heb er 1 gekocht (duur genoeg!) en met dit weer lijkt 't mij echt niet nodig!  Dan nog Zinkzalf en dat was het, dacht ik..... Ik heb alvast Zoogkompressen voor mijzelf gekocht, maar dat komt omdat ik nu al een beetje melk verlies af en toe, maar dat is niet noodzakelijk.
Verder zit alles in je kraampakket volgens mij....
Succes en niet te veel stressen he, is het veeeeeeeel te warm voor!
 Groetjes Nanna

Hoihoi!

Dit is nou precies wat ik me ook afvraag........
Mensen zeggen zoveel verschillende dingen dat ik mijn eigen plannetje maar getrokken heb. We zijn tenslotte niet op ons achterhoofd gevallen toch?
Net als met het wassen van de kleertjes...........ik heb ze gewoon met ons eigen wasmiddel gewassen en zelfs met wasverzachter..........foei! Whahahaha! Als die kleine er niet tegen kan merken we het wel, maar je kan ze toch niet opvoeden in een steriele omgeving........???
Ik heb volgens mij alles in huis waarvan ik denk tja, dat is nuttig! Heb zelfs van een vriendin een kleine verpakking flesvoeding gekregen, dat hebben we dus wel in huis, alleen de flesjes niet...................hahahaha! Zit wel te twijfelen of ik die nog moet hebben.........

Maar goed, de winkels zijn dichtbij! Alles is zo weer gekocht...........toch??

Gr, Rimke

hallo

ja das waar je kunt snel genoeg iets halen zoogcompressen had ik ook al gehaald die van de kruidvat nou vindt ze wel dik hoor. en wat de kruiken betreft ik had er eerst ook 1 vondt ze ook duur en dacht het si toch zomer maar de kraamzorg adviseerde toch twee vaak gebrukten ze er 1 om kleertjes mee op te warmen.
en dat met die luiers ik vondt het ook onzin om ze te strijken ga ik straks ook echt niet meer doen maar je bent er ook wat voor de bevalling nodig en die moet je strijken en in een zak doen en dat snap ik niet waarom steriel mischien?????

groetjes

o ja en wat de gewone luiers betreft ik heb 1 pak zat in de doos van de prenatal maar schaffen jullie nog meer aan?
zo en nu ga ik even heerlijk afkoelen in het zwembad wat een weertje he.

groetjes

Hoi!

Die katoenen luiers worden bij de bevalling o.a. gebruikt om je kindje eerst even mee af te drogen en in te wikkelen. Vaak pakt de kraamverzorgster het aankleedkussen erbij om op het kraambed (dus waar je zelf lekker bij bent) je kindje verder aan te kleden, de verloskundige kan dan ook de Apgar test doen. Dat aankleedkussen dekken ze dan ook even af met zo'n katoenen luier. Al met al gaan er dan al snel een aantal doeken doorheen. Door ze, na het wassen, in een plastic tas (pedaalemmerzak bijv.) te doen blijven ze inderdaad schoon en stofvrij totdat ze gebruikt gaan worden.

Wij hebben wel 2 kruiken op voorraad; heb er 1 zelf gekocht en eentje kunnen lenen/gebruiken van m'n zus. Op zich is het nu wel lekker warm natuurlijk. Maar bij m'n dochter (2 jaar terug) gebruikten wij vaak wel 2 kruiken; eentje aan 't voeteneind en eentje naast haar in de wieg. Maar zij is geboren in november...
Oh ja, toen mijn man tijdens de bevalling de kruiken ging vullen (o.a. om kleertjes op te warmen) barste er meteen eentje. Dus toen kwam het zeker goed uit dat we nog een reserve hadden!

Ik ben misschien wel iets te enthousiast geweest met m'n inkopen, maar dat is ook een beetje uit ervaring:
- kraamverband; die 2 pakken in je kraampakket zijn (in de meeste gevallen) NIET voldoende! Dus ik heb er nog 2 bijgehaald. Net na de bevalling had ik ook 2 verbanden tegelijk in gebruik (achter elkaar geplakt, dus extra extra lang; onvoorstelbaar, want het zijn als zulke lappen, maar toch waar!).
- het is handig om rol boterhamzakjes oid bij je toilet te houden om die kraamverbanden in af te voeren na gebruik
- dat ene pak pampers uit het Prenatal pakket bevat 28 luiertjes; je verbruikt in het begin zo'n 7 luiers per dag (bij elke voeding een verschoning). Dus na 4 dagen moet er al weer iemand naar de winkel om nieuwe luiers te halen. Ik heb dus wat extra luiers ingekocht. Zelfde geldt voor billendoekjes; 1 pakje is snel leeg, zeker als je in 't begin nog zo onhandig bent en ook omdat de poep meestal erg dun is en je dus veel te poetsen hebt.
- bij een thuisbevalling en je kraambed is het handig om rietjes bij de hand te hebben; tijdens en na mijn bevalling had ik wel dorst, maar had ik weinig energie over of was bijna te brak om overeind te komen en te drinken uit een glas.Was dus een tip van de kraamverzorgster.

Verder zijn de lijstjes van de kraamzorg wel volledig geloof ik. En het kraampakket van de verzekering is ook wel goed gevuld en bruikbaar.

Nogmaals; ik ben hier en daar misschien wat doorgeslagen in m'n voorraden aanleggen (ik gooi het maar op hormonen en een soort van nesteldrang). Maar vind het ook wel weer een lekker idee dat m'n man niet meteen in die eerste dagen alweer op pad gestuurd wordt voor zulke zooi.

Succes met jullie voorbereidingen!

Jacoline.

Terug
Bovenaan