wat voor spullen nog halen?

he ukkepuk

Ik heb bij mijn zoontje eerst nutrilon gegeven. Deze gingen toen over naar een nieuwe verpakking en de prijs ging toen vreselijk omhoog. Ik ben toen overgestapt naar het kruidvat merk.
Ik heb daar heel veel plezier van gehad.
Ik denk niet dat het wat uitmaakt welk merk je gebruikt. Je kan de gewone 1e melk in huis halen. Zodra er echt sprake zou zijn van een allergie of hongerig kind moet je roch overstappen. Maar daar ga ik nu niet van uit en dan ben je waarschijnlijk zelf al trots met kinderwagen in de weer.

Ik zorg ook dat ik een verpakking in huis heb. Heb ook meegemaakt dat mij
zoontje honger had en ik geen voeding meer. Wil dat niet nog een keer meemaken.

Succes verder.
Yeppie 37+4

Hoi hoi,

Ten tijde van de geboorte van ons zoontje had ik inderdaad een pak voeding gekocht (Nutrilon 1). Maar de bv liep zo goed dat de houdbaarheidsdatum van het pak voeding zo goed als verliep. Ik had nl sowieso tot 6 mnd volledige bv gegeven. Daarna ging ik de middagvoedingen vervangen door flesvoeding. Hiervoor gebruikte ik uiteindelijk Friso (kruidvat had toen nog geen eigenmerk-flesvoeding).
Ik ga bij dit kindje geen flesvoeding in huis halen. Mocht het nodig zijn om (overdag) a la minute voeding in huis te hebben, dan is het zo gehaald.

De gestreken hydrofielluiers zou ik trouwens in een pedaalemmer-zak doen.

Groetjes!

Oh ja, nutrilon had toendertijd ook kleine verpakkingen (zoals de sap-pakjes) met kant-en-klare opvolgmelk. Ik weet niet of dit nog steeds bestaat en of het ook beschikbaar is in de baby-melk. Anders zou je dat in huis kunnen halen ipv een groot pak wat na het aanbreken 4 weken houdbaar is.

Meiden! Gisteren schoot me nog een geweldige tip binnen! Had ik zelf niet meer aan gedacht, maar moet ik ook nog even regelen. Ga hem ook doorgeven aan de zwangerschapsgym.

Hier komt de tip van flip!

Je houdt maandverband onder een straaltje water, zorg dat ie wat nattig is.
Stop deze in een boterhamzakje en leg m in de vriezer (natuurlijk wel een beetje knap... :) ) Als je bevallen bent en in je kraambed ligt, pak het bevroren maandverbandje uit het boterhamzakje en stop m in een hydrofiele washand. Nu kun je m tegen de onderkant aanleggen om het zo maar te zeggen. Zorgt ervoor dat de zwellingen minder worden enzo. Is erug prettig hoor!

Hoop dat jullie er wat aan hebben!

Groetjes sientje

hi

ik begin ook al aardige nesteldrang te krijgen. de maxicosy moest ineens achter een schot vandaan gehaald worden, de kleertjes liggen gewassen en gestreken in de kast en ik heb zelfs al mijn kleren al uitgezocht. maar ja het duurt nog wel even....... gelukkig is het vandaag niet zo warm als gisteren.

nog een tipje van mij: ken je die kleine waterflesjes? zorg dat er eentje bij je wc staat. Als je na de bevalling bent geweest moet je het geheel goed schoonspoelen en dat kan het beste met zo'n flesje met warm water.

over de zoogcompressen: iedereen is natuurlijk anders, maar bij mij spoot het daadwerkelijk eruit. dus ik had onder mijn borsten in mijn bed een handdoek liggen. de compressen van natusan zijn wel wat duurder, maar een stuk beter dan die van t kruidvat.

als je niet thuisbevalt heb je een hoop van die kraammatjes uit het kraampakket over. die zijn ook erg handig voor in je bed om op te slapen of om de kleine voeding op te geven. die nemen heel veel vocht op

laatste tipje: wil je nog wat te lezen hebben tijdens je kraamtijd of ervoor, ik had heel veel aan het boek veilig door de kraamtijd van Beatrijs Smulders. daar staat echt alles in wat je in je kraamtijd meemaakt. bij mij ligt hij al weer naast mijn bed. er staat overigens ook iets in over de bevalling.

succes allemaal!!!! als de kleine er straks is zal je zien dat alles perfect loopt!

liefs
cami

ps zorg dat je zakdoekjes in huis hebt om de nodige kraamtranen op te vangen.....

Hoi hoi,

In plaats van het natte kraam-/maandverbandje, kan je ook appelstroop in een plasticzakje in de vriezer leggen. Appelstroop blijft nl soepel en kan je dus in elke gewenste vorm kneden. Ook lekker als je last hebt van stuwing.

groetjes!

Terug
Bovenaan