Wat voor werk doen jullie?

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af wat voor werk jullie doen en hoe het bevalt om zwanger te zijn en te werken... Zelf werk ik als zorgbemiddelaar. Zorg ervoor dat mensen naar de dagbesteding kunnen gaan e.d. En omdat ik op 3 verschillende locaties werk moet ik zeggen dat het me af en toe niet meevalt. Speelt natuurlijk ook mee dat ik geen idee heb of ik nog een baan heb als   ik terug kom van verlof omdat er allerlei reorganisaties zijn en ik geen vast contract heb. Heb net zitten kijken hoeveel dagen ik nog moet werken voordat we lekker 3 weken vrij hebben en dat valt gelukkig wel mee omdat alle feestdagen dit jaar erg gunstig vallen. Werk de maandag en de donderdag en om de week de dinsdag en alle dagen vallen of op maandag of donderdag of net op de dinsdag dat ik werk. Kwam er nl. achter dat wij altijd op 5 mei vrij zijn.

Ben benieuwd wat jullie doen!

Groetjes,
jo

Ik werk op een basisschool als lerares in groep 4.
Ik werk part-time. Dit jaar werk ik voor het eerst op ma en di en 1 x in de maand op woe.
Ik vind het heerlijk! Een leuke school, geweldige collega's, leuke ouders en een hele leuke groep!
Als het even kan blijf ik hier nog wel wat jaartjes zitten!
Dit kan ik doen omdat ik goede opvang heb, dat wil ik er wel even bij vermelden. Mijn moeder is de gastouder van onze jongste en de aankomende kleine. Onze oudste is 5 en zit dus al op de basisschool.

Ik ben communicatieadviseur bij een gemeente. Ik werk 36 uur en vind dat af en toe best wel vermoeiend in combinatie met de zwangerschap. Na mijn verlof wil ik 24 uur gaan werken. Ook voor mij is het onzeker of ik wel kan blijven. De gemeente waar ik werk gaat namelijk per 1 januari 2010 fuseren met twee andere gemeenten. Er ontstaat dan één grote organisatie, met maar één communicatieafdeling. Ik weet nog niet hoeveel fte er straks te vergeven is. Vaste mensen gaan voor mensen met een tijdelijke aanstelling zoals ik. Daarom ben ik nu al om mij heen aan het kijken voor eventueel ander werk. Mocht ik namelijk iets leuks tegenkomen... Op dit moment heb ik een sollicitatie lopen bij de gemeente waar ik woon. Lijkt me ideaal, weinig reistijd en dus ook dichter bij mijn kind wanneer  deze op de crèche is, mocht er wat  aan de hand zijn.  Ze vragen iemand voor 32 uur. Hopelijk doen ze niet moeilijk over het aannemen van zwangere vrouwen (dat mag trouwens ook niet) en is de functie ook voor 24 uur in te vullen. Hebben jullie ervaring met solliciteren tijdens de zwangerschap?

Groetjes, RdV1984
17w zwanger

ik werk bij een internationaal bedrijf in de petrochemie (gas en olie) en werk er 24 uur als assistent salarisadministrateur echter heb ik wel te horen gekregen dat ik eind mei voor het laatst ben. Ik zit daar via een uitzendbureau op detacheringsbasis maar vermoed daar ik een paar weken verteld heb dat ik zwanger ben ze niet verder met me willen. Niet dat ze dat gezegd hebben (mag ook niet) ze gooien het op de crisis die er in het hele land is. Mijn contract bij het uitzendbureau  loopt tot begin juli dus mochten ze geen vervangende werkzaamheden voor me hebben na eind mei dan  zit ik een maand betaald thuis. eind juli ga ik met zwangerschapsverlof dus mocht ik na begin juli niets hebben dan beland ik in de WW en eind juli wordt dit de ZW, tis niet leuk maar joh.... maak me niet druk. Tot halverwege december heb ik de kans om wat anders te zoeken en dan wel weer graag voor 24uur.

Grt. San
loop in de 17e week van mn zwangerschap

Hoi meiden,

Ik werk 3 dagen in de week als secretaresse op een klein productiebedrijf. Ik werk alleen maar met mannen en das best jammer als je eens lekker wil kletsen over zwangerschap en kinderen ed.. Mannen hebben daar geen behoefte aan..hahaha.. soms probeer ik dat wel, maar ja krijg toch haast geen antwoord....
Woon en werk in dezelfde plaats dus dat is ideaal, ga ook op de fiets naar het werk toe.
Mijn ouders passen 1 dag in de week op Jennifer en ze gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf. Mijn 2e kindje gaat dat straks ook doen..

groetjes
Ilone
(15wk zwanger, Jennifer 20 mnd)

Hoi,

Ik werk twee dagen op maandag en dinsdag op een verzekeringskantoor bij ons in het dorp. Is voor mij echt super ideaal. Mijn oudste gaat naar de basisschool en vanuit mijn kantoor kijk ik daarop en tussen de middag kan ik dus lekker met d'r thuis gaan eten. De jongste gaat naar de oppas en dat is een dorp verder. En als het goed is gaat deze kleine daar straks ook heen. Moet zeggen dat ik het ook nog steeds erg leuk vind om twee dagen te werken. Meer zou ik niet willen dan denk ik dat ik de balans kwijt zou raken om goed voor mijn meiden te kunnen zorgen en genoeg aandacht bij mijn werk zou hebben.

Groetjes maybebaby3 (mama van jaycee 5, kahlyn 21/2 en 14+3 dgn zwanger van frummeltje)

hoi allemaal,

Ik werk als zorgcoördinator/begeleider in een woonhuis voor mensen met een verstandelijke beperking in een dorp verder als waar ik woon. (dat is oorspronkelijk mijn woonplaats geweest tot aan het trouwen, dus heel bekend)

Werk voor 21 uur per week. Waarvan om het weekend en de andere weken op do. en vrij. late diensten. Dat is makkelijk geregeld met oppas, per 2 weken hebben we maximaal 10 uur oppas nodig. De weekenden is mijn man thuis.

Na mijn verlof kan en blijf ik hier werken.
Mijn verlof gaat eind juli / begin aug. in en de laatste week van december ga ik voor het eerst pas weer werken. Verlof en alle vakantiedagen bij elkaar.
Heerlijk ik kan er nu al naar uit zien om helemaal vrij te zijn (dus ook elk weekend.......) Maar voordat je het weet is het al zover en voor die tijd moet er toch nog veel gebeuren!

gr. Blije Mama van 2
Britt 3 jaar, Geert 1 jaar en vandaag 17 weken zwanger!

Terug
Bovenaan