Wat voor werk doen jullie?

hoi

ik werk als bloedprikster en doe de administratie van ons bedrijf, vanaf 1 april van nog een bedrijf erbij (van mijn zwager).

Eerst werkte ik als tandartsassistente en in het weekend als doktersassistente.
het werk bij de tandarts was erg zwaar toen ik zwanger was van Fleur, op een gegeven moment ging ik dara halve dagen werken. En ben zelfs eerder met verlof gegaan, het was echt zwaar!

Nu valt het allemaal mee, ik werk halve dagen dus ik red me nu wel.

groetjes Petra

Hoihoi,

Ik werk 5 dagen per week thuis als gastouder en dat bevalt me prima. In het 1e trimester heb ik voor een maand een hulpgastouder gehad, zij kwam van half 1 tot half 4. Zo kon ik 'smiddags lekker slapen. Omdat ik als zelfstandige ben ingeschreven, heb ik recht op een bevallingsuitkering van 16 weken, maar dat is lang niet zoveel als een normale uitkering en dus werk ik straks maar 4 weken niet. De hele maand september werk ik niet en in principe start ik dus weer met de opvang per 1 oktober. Om het wat makkelijker te maken, neem ik wel een gastouder in dienst voor een periode van ongeveer een half jaar, zodat ik het nog wel rustig aan kan doen en ook de tijd kan nemen om te voeden en te rusten. Best ideaal dus zo'n baan.

Groetjes, Yvette

Hello ladies,

Ik werk bij een reclame- en productiebureau, 36 uur per week (1 week 4 dagen/1 week 5 dagen). Ik ben hier orderbegeleider en doe in- & verkoop. Best een pittige job, gelukkig wel veel zittend werk. Sinds vorige week afgesproken dat ik elke week op maandag vrij ben. Had nog zoveel overuren staan van vorig jaar :) En straks 3 dagen werken. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Groet, Jo

Hoi mamavanfleur,

Ik denk dat jouw vraag aan mij is gericht...?
Ik ben 9-9 uitgerekend, dus mijn officiele verlof loopt tot ergens in november, maar omdat ik zelfstandige ben, kan ik het helaas niet veroorloven om zolang uit de running te zijn. Ik krijg wel een uitkering, maar dat is niet zoveel. Daarnaast vind ik het ook niet prettig als ik mijn oppaskindjes zolang niet in huis heb, zowel voor mijzelf als voor de kids. Dus per 1 oktober vang ik de kindjes dan weer in mijn eigen huis op, maar met hulp van een andere gastouder. Anders is het niet te doen natuurlijk:)

Groetjes, Yvette

Hoi,

Ook ik sta voor de klas in de basisschool, dit jaar een groep 6. Erg leuk en dankbaar werk, maar nu toch echt wel zwaar.( 4 dagen  per week)  De kinderen zijn natuurlijk heel erg nieuwsgierig..
En het mooie is dat door de zomervakantie mijn zwangerschapsverlof al met 31 weken begint, en pas tegen of na de kerst moet ik weer gaan werken. Dan ga ik nog maar 2 dagen werken, manlief ook een dag thuis en dus nog opvang voor 1 dag nodig. Ben benieuwd hoe alles gaat lopen.

Groetjes Saskia

Hoi,

Ik werk als badjuffrouw bij 'n vakantiepark en tot op heden *afkloppen*   gaat 't prima. Ik maak normaal ongeveer 20 uur in de week, maar we hebben nogal 'n wisselend rooster, dus soms wat meer, soms wat minder. Werkzaamheden gaan nog allemaal prima en m'n collega's zijn allemaal superlief voor me, dus gaat vast goed komen! Vorige zwangerschap ben ik na 3 maanden 50% gaan werken en met 5 maanden liep m'n contract af... ben deze keer dus echt aan 't genieten van 't zwanger zijn!

Liefs,
Lieske.

Hoi hoi,

Ik werk 3 dagen (woe,do,vrij) als management assistant bij de IT organisatie van  Philips. Ik werk daar voor de CFO (financieel opperhoofd zeg maar) en zijn team. Het bevalt me reuze goed en ik vind de balans tussen werk en thuis zo prima.
Sven gaat 3 dagen naar de opvang en heeft het daar super naar zijn zin. Onze volgende friemel gaat daar dan ook heen.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan