Wat was voor jullie HET teken dat jullie kindjes een groter bed nodig hadden?

Hallo dames,

Mette slaapt nog steeds in haar ledikant en eigenlijk gaat dat prima. Ze maakt 's avonds nog wel eens een drama waarbij ze UIT haar bed wil dus dat dit niet kan is eigenlijk wel handig want anders zou je om de haverklap op de overloop staan. Nu ben ik even benieuwd wat voor jullie het teken was dat jullie kindjes een groter bed nodig hadden. Mette geeft zelf nog niks aan namelijk en volgens mijn voelt het ledikant nog wel vertrouwd en veilig voor haar.
Wie heeft er voor een peuterbed gekozen en waarom en wie voor een groot bed en waarom?

3 vragen dus eigenlijk...

gr.Ing

Hoi hoi

Nou ik ben erg blij met jou geopende onderwerp, want ik ben ook heeeeeel erg benieuwd naar de ervaren moeders

Maud is een erg ondernemend meisje en vind een "groot"bed ook erg interessant.
Ik denk dat ik ook de hele avond op de overloop moet vertoefen!!!!
Ze slaapt nog prima in haar ledikantje en doet ook geen poging om eruit te klimmen, maar er zal heus een tijd komen dat ze haar veilige begje met spijlen moet verruilen voor een bed waar ze zo uitkomt.

Ben erg benieuwd, kom maar op meiden met de antwoorden op Ing haar vragen hihiihihihi

Gr Naomi

Hai Inge,

Brian is 25-7 2 jaar geworden en slaapt nu een maand op een peuterbed De reden waarom wij daar nu al voor gekozen hebben is dat Brian echt een klimkabouter is en al twee keer gevallen tijdens zo'n klimactie Regelmatig als ik ;s ochtends zn kamer zat hij op de rand "paardje te rijden"

Brian heeft een kleine kamer, Je zit met een kast nu nog een commode (dat wordt later natuurlijk een buro) een groot bed past simpelweg niet
Een hoogslaper met daarin kastruimte en een buro eronder is dus dé oplossing maar daar vinden we Brian echt nog te klein voor vandaar hebben wij hiervoor gekozen!

Ik denk dat je gauw genoeg door heb als je dochter toe is aan een groot bed Tot 3 jaar is héél normaal geloof ik hoor
Persoonlijk ben ik van mening veiligheid boven alles

Nu hebben wij Brian wel aangeleerd dat hij moet roepen als 't ie zn bedje uit wil en vooralsnog werkt het!

Succes
Achnita

Hai,

Jesse slaapt ook nog in zijn ledikant en dat gaat prima, hij klimt er niet uit ofzo. De laaste tijd zegt hij wel af.
Maar ik wil hem er zo lang mogelijk inhouden.

Groetjes Linda

Nou Daniëlle slaapt hier ook nog in dr ledikantje en t liefst zo lang mogelijk. Ik weet zeker dat ze dr bed uit komt als ze in een groter bed mag slapen, dus stel het zo lang mogelijk uit. Ze doet geen pogingen om uit dr ledikantje te klimmen gelukkig.

Gr. van Sonja

Hoi Ing,

Eva ging uit haar ledikant, in de loop van mijn zwangerschap. Eva was toen ruim 3. Ze heeft nooit pogingen ondernomen om eruit te klimmen. Ze ging naar een ander bed, omdat we het ledikant wilde gaan gebruiken voor haar kleine broertje.

In eerste instantie wilde we gewoon een groot bed kopen. Gewoon 1 bed kopen, met matras en nieuwe overtrekken, waar ze dan jaaaaaren mee kan doen.

Maar ja, ik vind die peuterbedjes van de IKEA zooooo schattig! En eigenlijk kosten ze niet zo heel veel. We hebben toen bedacht dat Eva er zo'n drie jaar in zal slapen en Bas daarna ook nog eens 3 jaar. Nou, dan heeft dat bedje zijn geld echt wel opgebracht!

Eva slaapt heerlijk in haar bedje (nog altijd in de kleinste stand) en ook Bas slaapt voorlopig nog prima in zijn ledikant.

Groetjes, Karin

Hey,

Jelle is met 16 maanden naar een peuterbedje verhuisd, klom ook omhoog was veel te gevaarlijk!
En eerlijk gezegd kwam het goed uit, want drie maanden later is zijn zusje geboren en deze kon mooi in het ledikant hihihi

Groetjes Janneke

Hoi, hoi,

Toen onze dochter (net 2 geworden) voor de 2e keer met slaapzak en al uit haar bedje was gekomen (optrekken aan de armen, bonenlijf eroverheen gooien en vallen maar) en wij bijna een hartverlamming hadden van de schrik, hebben we een peuterbedje aangeschaft.
Niet direct een 2 meter bed, want onze slaapkamers zijn niet heel groot. Als ze wat ouder is willen we daarom graag t.z.t. een hoogslaper om ruimte te besparen.
We hebben nu een 1,50 m bedje met een extra beveilingshekje tegen het uit bed vallen op de rand. Werkt prima en ze komt er 's avonds bijna nooit uit.
Maar als ze niet zelf was gaan klauteren, hadden we nog even gewacht.

Groetjes,
Trinity

Terug
Bovenaan