Wat was voor jullie HET teken dat jullie kindjes een groter bed nodig hadden?

Hoi, mijn dochter slaapt ook nog steeds in haar ledikant en lijkt dit prima te vinden.Ik ook want anders is ze er zo weer uit. Maar het uit bed willen herken ik wel.Mijn dochter wil gewoon graag bij ons blijven spelen. Misschien wil Mette dat ook?!

Groetjes stierin

Ook Marissa slaapt nog heerlijk in haar ledikant. Ze vind het allemaal nog helemaal goed en kan er niet uit klimmen, daar is de rand te hoog voor. Wij gaan ook voor ongeveer 3 jaar voor een groot bed zolang ze er niet uit klimt. Maar dit is ook omdat ze bij ons op de kamer ligt en er bij ons geen bed bij past maar wel haar ledikant. Als ze een groot bed krijgt gaat ze ook meteen op haar eigen kamer slapen

Bedankt voor alle reacties dames! Hier kan ik echt wat mee hoor!
Wij hebben voor Jens een eigen kamertje aangeschaft dus we hebben geen haast met een nieuw bed voor Mette. Zolang ze zich er prettig bij voelt laten we het even zo. Tja mits ze aan de klim gaat natuurlijk dan is het snel afgelopen.

lfs ing

Ook onze prinses is een klimgeit. Die klom ook met slaapzak en al uit haar bed. en dat ging niet helemaal goed, dus een flinke buil op haar hoofd. we hebben diezelfde dag nog een nieuw bed aangeschaft. Het is een peuterbedje geworden omdat we daar goedkoop aan konden komen. Matrasje hebben we uiteraard wel nieuw gekocht.

Weet je wat ik wel raar vind?
Een vriendin van mij, heeft een jaar of 6-7 terug een peuterledikánt gekocht. Dus gewoon een spijlen ledikant maar dan 1.50 x ?. Je kon in het midden twee spijltjes eruit draaien zodat de kleine er niet uit kon vallen maar wel er uit kon kruipen.
Je ziet ze nérgens meer!
Of zoek ik niet goed?

Groetjes Sas

Lotte slaapt ook nog in haar ledikantje. Voor alsnog klimt ze er nog niet uit. Voor haar broertje Sander (nu 5 weken) hebben we een nieuw Ikea ledikantje gekocht. Kostte maar 89 euro, dus dat was te overzien. Bij dit ledikantje kan ook de zijkant er uit. Als Lotte gaat klimmen mag dat dus en kan ze alvast wennen aan een gewoon bed.

Groetjes, Marisa

Hoi Sas,

Maaike heeft ook een ledikantje waar we de middelste twee spijltjes eruit kunnen halen.

En ook wij willen proberen om volgend voorjaar (als Maaike bijna drie wordt) over te gaan op een peuterbed. Wij willen wel een peuterbedje omdat ons meisje zo klein is. Ons neefje van nu 5 slaapt al vanaf dat hij twee is in een groot bed van 2.10 m en wij vinden dat zo een raar gezicht zo'n klein mensje in zo'n groot bed.
Wij hebben ook al een paar leuke bedjes gezien bij de IKEA en afgelopen zaterdag heeft Maaike er al een voor haarzelf uitgezocht. We liepen op de afdeling rond en daar zag ze een bed met op het hoofdeind en het voeteneind schaapjes. Ze wilde er perse op liggen. Wellicht gaan we dus voor deze.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan