Wat zou de ideale leeftijd tussen broertjes/zusjes zijn?

Hoi Ger,

Ik heb een zoon en een dochter en ze schelen precies 1 jaar en 8 dagen.
In het betgin vond ik het ontzettend zwaar, mijn zoon liep ook nog niet sliep s nachts slecht en toen kwam er ook nog een baby bij.
Na een maandje zat de ritme erin en me zoon ging doorslapen s nachts.
Ik heb er geen spijt van ze zijn nu bijna 2 en een half en anderhalf jaar oud.
Het is ontzettend leuk hoe ze met elkaar optrekken, s morgens roepen ze elkaar al als ze wakker zijn ze zijn haast niet uit mekaar te krijgen.
Sommige mensen vragen ook of het een tweeling is het is zo ontzettend leuk.

groetjes
 
Hoi allemaal,

Er is GEEN ideale leeftijd.
Wij hebben 6 kinderen in de leeftijden van bijna 15, 12, 11, 8 , 4 en bijna 2 jaar.
Hele leuke leeftijden omdat je eigenlijke in iedere periode zit nu.We hebben een peuterpuber, een kleuter, een basisschoolleerling, 3 beginnende pubers en 1 echte puber.

Iedere leeftijdsgroep heeft wel iets.

Zelf vond ik het leeftijdsverschil tussen die van 8 en van 4 wel makkelijk omdat ze met 4 jaar toch al een stuk zelfstandiger zijn.
Maar ja , als je nu ziet in ons gezin.Onze jongste is helemaal bezeten van de oudste, heerlijk om te zien.

Dus ik zou zeggen.Kijk naar jezelf, je kind en je gezin.Luister naar je verstand,gevoel enz.
En ga dan een conclusie trekken over wanneer je evt een tweede kindje zou willen.
Succes ermee.
Groetjes,
Wilma
 
Hoi Wilma,

Dank je wel voor je leuke reactie.

Wij hebben toch wel gekozen om voor een tweede kindje te gaan. Ons zoontje is nu 2,5 jaar en tegen de tijd dat het tweede kindje geboren zal worden zal hij toch ongeveer wel 4 jaar zijn. Dat vind ik een mooi verschil, meer hoeft niet voor mijn gevoel.

Ook al adviseren veel mensen ons te wachten vanwege de PND die ik gehad heb voelt het zo goed. Ik voel er niet zoveel voor om te wachten tot mijn zoontje 7 is ofzo. Dan val je zover terug heb ik het idee en dan heeft mijn zoontje er ook niet meer zoveel aan.

Nou wij gaan ervoor!
Groetjes Ger.
 
Terug
Bovenaan