Wat zouden jullie doen??

Hallo,

Ik ben nu als het goed is 5 wk en 4 dg zwanger!
Als ik ga rekenen en we in de 12e week na de 1e echo het grote nieuws aan onze ouders, broers en zussen mogen vertellen komt het eigenlijk niet zo goed uit.
Dat is 3 wk vóór de grote bruiloft van mijn zwager en zijn vriendin. Dit vinden wij lastig omdat we hun en mijn schoonouders voorpret van de grote bruiloft niet in de weg willen staan.
Het is voor hun natuurlijk een van de mooiste dagen uit hun leven en we zouden het sneu vinden als ons grote nieuws dat een soort van wegvaagt....(de voorpret dan, niet de dag zelf natuurlijk)
Maar ik vind het nu al moeilijk om mijn mond te houden laat staan als ik tegen die tijd nog een maand moet wachten met het brengen van het nieuws.
Een beetje moeilijk dus allemaal.
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Kim

Hoi Kim,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ja, moeilijk is zo iets inderdaad. Hoe ik het zou doen... Ik zou het toch gewoon vertellen na de echo. Het duurt dan immers nog 3 wkn voor dé dag. en het is heel lief van jou om te denken die bruiloft mag niet weggevaagt worden maar wat jij/jullie beleven is ook niet zo maar iets!! Dat wil je ook delen en terecht! Ik zou t vertellen jouw mooie nieuws en er bv bij zeggen dat je hier wel mee zat en dat je t belangrijk vind dat óp de bruiloftsdag er niet teveel over word gesproken(zwangerschap), het is dan hun dag.
Maar ik zou het lekker na de echo vertellen en daarna, vlak voor de bruiloft, zet je het gewoon op n laag pitje even.
Veel succes in je keuze!!! Maar... geniet van deze bijzondere tijd hoor!!

Groetjes Ingrid.

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben het met ing eens.
Het is erg lief van je dat je het wil stil houden tot na de grote bruiloft. Maar zoals ing zegt. Ook jullie nieuws is super en mooi. En ook jammer als dat weggevaagd word. Ook jullie willen het graag delen.

Inderdaad aangeven dat je ermee zit, maar dat jullie ook graag jullie nieuws vertellen willen.
En dat je wil dat er op bruiloft niet te veel over je zwangerschap word gepraat. Maar dat alle aandacht naar hun moet gaan.
Ook aangeven bij ouders. Dan komt het vast wel goed.

Succes met je beslissing.
En genieten van jullie kleine ukje in je buik.

Hé Ing. en MamavanJana,

Bedankt voor jullie reacties.
Jullie hebben gelijk het is ook niet niks het is een wondertje!
Gelukkig heb ik tijd om er over na te denken en dan doe ik gewoon wat goed voelt....
En jullie mening helpt daarbij!

Zijn jullie ook zwanger?
Zo ja gaat het goed?

Groetjes Kim

Hoi Kim,

Ja, ik ben ook zwanger. zwanger van onze 3e. we hebben al n dochter van 8 en n zoontje van 6 jaar. Ik ben nu 28 wkn zwanger. De zwangerschap verloopt voor mij erg zwaar. De eerste 4 mnd erg ziek geweest. Alleen maar spugen en uitgedroogd geweest waardoor ik 8 dgn aan het infuus moest in het ziekenhuis. Niet leuk dus.
Nu ben ik niet ziek meer gelukkig maar energie heb ik niet. Ik heb immers 3 mnd plat gelegen. Ik moet het heel rustig aan doen nu. Maar met de baby gaat gelukkig alles goed .
Is het eigenlijk bij jullie de eerste nu? Geniet ervan.

Groetjes Ingrid.

@ Ing. Jeetje dat klinkt idd heftig allemaal!
Alle vervelende symptomen van de zwangerschap zijn aan jouw adres geweest!
Gelukkig gaat met de baby alles goed! Het is idd onze eerste en we zijn heel blij maar vinden het tegelijkertijd ook heel erg spannend.
Tot nu toe heb ik alleen last van zere borsten....
Hopen dat dat zo blijft!

Nou sterkte en ik spreek je vast nog wel eens hier ergens...

Groetjes KIm

Ik zou het ook vertellen voor de bruiloft. Misschien kan je het al wat eerder vertellen dan pas na de echo?? Ik denk namelijk dat je ouders / familie het ook niet op prijs zal stellen als je het pas verteld na 15/16 weken.

Terug
Bovenaan