Wat zouden jullie doen??

Vertellen natuurlijk! Zou jij het vervelend vinden als jouw broer 3 weken voor jouw bruiloft vertelde dat hij vader werd? Ze kunnen toch alleen maar blij voor je zijn?

Ik ben ook nog maar net zwanger (bijna 5 weken) en ik ga het echt niet trekken om nog 5 weken mijn mond te houden tegen mijn moeder en zus. Bovendien gaan mijn ouders over 2 weken een maand op vakantie. Als ik een miskraam zou krijgen, zou ik het hen toch ook alsnog vertellen dus we hebben besloten dat we het over 2 weken vertellen vlak voor ze op vakantie gaan. De rest van de fam en vrienden wachten we wel mee tot na de eerste echo.

Hoi Kim,

Ik zou het ook zeker vertellen voor de bruiloft. In 3 weken voor een bruiloft gebeuren er ongetwijfeld nog wel meer familiedingen, misschien is er nog wel iemand jarig of is er nog een ander feestje. Ik zou het zelfs juist aan ouders en schoonouders (en misschien ook de broers en zussen) eerder vertellen dan pas na de termijnecho. Waarom niet met 9 of 10 weken? Een voordeel is dat je dan meer dan een maand voor de bruiloft zit. Een tweede voordeel is dat ze met jullie mee kunnen leven naar de echo toe. Want wat als het slecht nieuws is? Wat als je een miskraam krijgt? Hoe houd je je dan staande op die bruiloft? Maar juist ook als het heel goed nieuws is, dan is het heel moeilijk geheim te houden. Waarschijnlijk zien mensen het zelfs aan je op de bruiloft (zeker als je een feestelijke jurk ofzo aan hebt, misschien pas je de kleren niet eens die je van plan bent te dragen!) en als mensen het dan raden dan moet je het opeens toch op die dag zeggen. Dat wil je natuurlijk niet.Je kunt ook al niet mee toasten met alcohol...

Wij wilden het met onze ouders bij de eerste graag vroeg vertellen, alleen ging mijn moeder net promoveren. Ik was met mijn zus paranimf, en deed een groot deel van de voorbereidingen voor het feest. Mijn moeder was uiteraard druk met haar verdediging voorbereiden en ook zenuwachtig. We hebben besloten om het geheim te houden voor ze (en dus voor iedereen, ook mijn schoonouders) tot na de promotie. In het geniep schonk ik mijn druivesap in een wijnglas voor de toast en de toespraak die ik hield. Niemand had iets door. Een paar dagen erna hebben we ze uit eten genomen onder het mom van even gevieren na te genieten van de geslaagde promotie en het ze verteld. Dit was dus zelfs nog voor de echo van 12 weken! Dus ze konden nog heerlijk twee weken naar de echo toeleven samen met ons.

Succes met beslissen wat je doet!

Groetjes, Sara

Hoi hoi,

wij zijn 22 mei dit jaar getrouwd.....21 Mei kwam mijn stiefzusje erachter dat ze zwanger was :D
voor ons was het alleen maar dubbel feest!
ik met een dikke buik en zij net 5 week...heel byzonder:D ook leuk voor later...mijn getuige en beste vriendin was een maand verder dan ik (nu bevallen) en we hebben dan ook een foto van ons drieën (of moet ik zessen zeggen hahaha)

Terug
Bovenaan